ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διευθυντές σχολείων παραιτούνται γιατί ξέχασαν και “αυτά που ξέρουν”

Διάδωσέ το

“Λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας” παραιτούνται οι διευθυντές σχολείων, ήταν η είδηση που έπαιξε τις προηγούμενες ημέρες. Πραγματικά είναι ένας λόγος που οδηγεί κάποιους διευθυντές σε παραίτηση αλλά ίσως δεν εξηγείται σωστά.

Οι περισσότεροι διευθυντές σχολείων διαθέτουν μεταπτυχιακά στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης αλλά και σε άλλες σχετικές ειδικεύσεις. Είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε θέματα όπως: αυτονομία σχολικών μονάδων, επικοινωνία στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ανάπτυξη συνεργασιών, επιμόρφωση κ.ά.

Εξοπλισμένοι λοιπόν με την “τελευταία λέξη” στη διοίκηση  της εκπαίδευσης αλλά και με άλλες ειδικεύσεις, όταν κάθονται στην καρέκλα του διευθυντή διαπιστώνουν ότι όλες αυτές οι γνώσεις που έχουν δεν μπορούν να εφαρμοστούν στα σχολεία της Ελλάδας αλλά ούτε και τους ζητούνται. Αυτό που τους μένει είναι να αποδεχθούν εκπαιδευτικές πολιτικές, πρακτικές, οδηγίες κ.ά  και να ξεχάσουν όλα όσα σπούδασαν.

Τι λένε σχετικά οι  διευθυντές σχολείων:

Διευθυντής σχολείου γράφει:

Αποφάσισα να μην παραμείνω διευθυντής αφού αφιέρωσα  τόσο χρόνο και κόπο για  σπουδές, αν συνέχιζα θα έπρεπε να ξεχάσω όσα έμαθα (και εφάρμοζα) και να αποδεχθώ:

• ότι αυτονομία σημαίνει μόνο μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς ανάλογη μεταφορά πόρων,
• ότι μπορούν να γίνουν αλλαγές χωρίς τη συναίνεση των εκπαιδευτικών,
• ότι η διοίκηση μπορεί να ασκηθεί μέσω απειλών,
• ότι η ομαδική βιντεοκλήση είναι Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ) και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες απλά χρειάζονται λίγη ώρα σε «πριβέ» τηλεδιάσκεψη για να καλύψουν τις ανάγκες τους,
• ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα μπορεί να «μεταμορφωθεί» σε ΕξΑΕ σε μερικά λεπτά,
• ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνεται με τη μέθοδο της «Ογκώδους Αποστασιοποιημένης Εκπαίδευσης», όπως ονομάζω την μέθοδο (;) ΕξΑΕ που ακολουθείται συχνά τα τελευταία χρόνια στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
• ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλύσουν κάθε κοινωνικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα αρκεί να εκδοθούν κεντρικά και να τους σταλούν ψηφιακά οι σχετικές εντολές,
• ότι οι δεξιότητες «διδάσκονται» συγκεκριμένη ώρα και μπορείς να προβλέψεις από τον Σεπτέμβριο ποιες δεξιότητες θα έχουν ανάγκη οι μαθητές σου στους επόμενους 8 μήνες,
• ότι μπορεί κάποιος να αξιολογήσει έναν εκπαιδευτικό, αρκεί να τον παρακολουθήσει να διδάσκει για λίγα λεπτά,
• ότι, ότι, ότι…

 Ένας άλλος διευθυντής σχολείου αναφέρει ότι:

“Το Υπουργείο Παιδείας δεν εκμεταλλεύεται  τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού και των στελεχών του. Ο τρόπος οργάνωσής του, γκρίζα σημεία του θεσμικού πλαισίου της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικές πολιτικές του (είναι πολλές, αλλάζουν μαζί με τον υπουργό!),  ο συγκεντρωτισμός και  ο τρόπος επικοινωνίας με τις σχολικές μονάδες, οδηγούν τους διευθυντές σχολείων να ασχολούνται με ευτελείς στόχους, όπως  ενδεικτικά να βάλουν το σωστό λογότυπο σε ένα απουσιολόγιο αναπληρωτή ΕΣΠΑ ή να ξεχάσει ότι ξέρει, όπως το τι είναι η ενδοσχολική επιμόρφωση. Δείτε εδώ ενδεικτικά για την ενδοσχολική επιμόρφωση.Οι διευθυντές σχολείων  όταν αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να προσφέρουν όλα αυτά που ξέρουν μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ή συμβιβάζονται ή παραιτούνται”

Η ψηφιοποίηση στην εκπαίδευση δε θα οδηγήσει από μόνο της σε αλλαγές με αποτύπωμα στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, αν παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας δεν προχωρήσει σε αυτοκριτική και αναθεώρηση του τρόπου διοίκησης που το ίδιο ασκεί, όπως: η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού της εκπαίδευσης,  η διεύρυνση της αυτονομίας σχολείων και εκπαιδευτικών, ποιοτική επικοινωνία με τα σχολεία, έμφαση στο σημαντικό, κ.ά

Δείτε επίσης:

Διευθυντής σχολείου: Τι μπορεί να πάθει αν “ανακατεύεται” με τις κτηριακές υποδομές

Διευθυντές σχολείων: Τι είναι η “εμπλοκή στο μάθημα” που θα αξιολογήσουν

Ζ. Μακρή: Από το Υπουργείο Υγείας μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι πιο συνειδητοποιημένοι δημόσιοι υπάλληλοι

Αξιολόγηση – τηλεδιάσκεψη: Ποιοι εκπαιδευτικοί παίρνουν σειρά μετά τους νεοδιόριστους

Παιδαγωγικό κλίμα τάξης: Επτά πρακτικές συμβουλές για τη σχέση δασκάλου  μαθητή

Αξιολόγηση: Οδηγίες για “κόφτη” στα πολλά “άριστα” των εκπαιδευτικών

Δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα από την Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων (Ειδικά μαθήματα για εκπαιδευτικούς)

Υπουργείο Παιδείας: Ζητά καταγραφή κενών για προσλήψεις αναπληρωτών

Επαγγελματική Εκπαίδευση: Ο νέος νόμος 5082/2024 σε ΦΕΚ

ΠΤΔΕ ΑΠΘ: Ψήφισμα με 5 ερωτήσεις για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

freshedu

Φωτογραφία από ha11ok από το Pixabay

 

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …