ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι “άριστοι”του “μπακάλικου”

Διάδωσέ το

Καθώς η αντισυνταγματική μεταρρύθμιση στην ανώτατη παιδεία ολοκληρώνεται, με την ελαστική ερμηνεία του Συντάγματος (για τους αδαείς υπάρχουν άρθρα στον πυρήνα του Συντάγματος που δεν αλλάζουν ή αλλάζουν με αυστηρές προϋποθέσεις), ας φανταστούμε την επόμενη ημέρα στο σχολείο. 

  • «Παιδιά σήμερα θα μιλήσουμε για τον Κρέοντα και την Αντιγόνη, για τη σύγκρουση του δίκαιου του ισχυρού και του δίκαιου του ήθους και της ηθικής»!
  • «Κε καθηγητή και τι μας ενδιαφέρει το δίκαιο της Αντιγόνης. Αφού ο Κρέοντας κάνει κουμάντο,  εμείς θα συνταχθούμε με τον άρχοντα και τις επιλογές του. Θα γραφούμε στο college παράρτημα Ουμπουντούρου, θα πάρουμε και ένα πτυχίο νομικής, που να τρέχουμε και στην Κομοτηνή…».
  • «Μα έτσι θα αποψιλωθούν τα περιφερειακά πανεπιστήμια, τα πανεπιστήμια που είναι στην πρώτη γραμμή και φυλάνε Θερμοπύλες, στην ακριτική Θράκη, στα νησιά του Αιγαίου».
  • «Και τι μας ενδιαφέρει εμάς κε καθηγητή. Δεν χρειάζονται πνευματικά ιδρύματα στις ακριτικές περιοχές, έχουμε στρατό, αν και μεταξύ μας εμείς των college, με το βύσμα που έχουμε ούτε έτσι θα πάμε ποτέ στην άκρη της Ελλάδας. Το πολύ πολύ να υπηρετήσουμε στο στρατόπεδο του NAMOS στην παραμεθόρια Μύκονο». 
  • «Ναι ρε παιδιά, αλλά αν δεν κοπιάσετε πως θα εισέλθετε στο ΕΜΠ. Πως θα γίνεται μηχανολόγοι – ηλεκτρολόγοι, ναυπηγοί κλπ.»;
  • «Και ποιος σας είπε, ότι θέλουμε να γίνουμε επιστήμονες. «Άριστοι» θέλουμε να γίνουμε στο «ΜΠΑΚΑΛΟ-ΑΕΙ», και ας είναι μετά τα 2800, στην παγκόσμια κατάταξη».
  • «Μα μια από τις καλύτερες σεισμικές τράπεζες, στον κόσμο, βρίσκεται στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου (Καρύδης), με σπουδαία ερευνητικά projects, σημείο αναφοράς σε πολλά πολυτεχνεία, παγκοσμίως».
  • «Ε και? Το χαρτί να πάρουμε και όλο και σε μια υπηρεσία θα βολευτούμε να υπογράφουμε κάποια σύμβαση, κάνα έργο. Βέβαια υπάρχουν και ατυχίες, σαν κάτι γέφυρες που γέρνουν, αλλά ευκαιρία είναι να κάνουμε πολλά εγκαίνια»!
  • «Μα είναι δυνατόν χωρίς διάβασμα να γίνετε γιατροί? Αν δεν πιάσετε τα 18500 – 19000 μόρια, πως θα μπείτε στην Ιατρική»?
  • «Κε καθηγητή. Συγνώμη που θα σας δυσαρεστήσουμε. Δεν χρειάζονται 19000 μόρια, αλλά 19000 ευρώ τον χρόνο. Με τον παρά μου όλα γίνονται. Τόσα νοσοκομεία, ιδιωτικά, είναι παραπλεύρως της Κηφισίας, τι χρειαζόμαστε τα υπόλοιπα τα κρατικά? Σοβάδες πέφτουν, ράντζα υπάρχουν, εμείς δεν είμαστε γι’ αυτά. Θα έχουμε σίγουρη δουλειά από τα college – ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ».
  • «Μα ένα Πανεπιστήμιο εκπαιδεύει τους φοιτητές εκτός από γνωστικά αντικείμενα και δημοκρατικό ήθος, ελευθερία της έκφρασης, ανεξαρτησία της έρευνας».
  • «Κε καθηγητή, αυτά τα κάνουν οι άλλοι αυτοί που σπουδάζουν στα εναπομείναντα και χωρίς πόρους ελληνικά πανεπιστήμια. Με τα λεφτά μας θα αγοράζουμε και όσες έρευνες θέλουμε. Τώρα για την ελευθερία της έκφρασης, με το συμπάθιο δάσκαλε μήπως είστε λίγο αριστερούτσικος?

Προφανώς η λογική του χρήματος με είχε νικήσει κατά κράτος. Γιατί να μιλήσουμε και να διδάξουμε?  Υψηλά ιδανικά, απόκτηση παιδείας, οραμάτων, αλτρουισμού, αλληλεγγύης, κοινωνικής δικαιοσύνης. Φεύ!!! 

Ξύπνησα κάθιδρος.   Η τηλεόραση έδειχνε τον Ζήκο τον μπακαλόγατο. Στο  Μπακάλικο, με τον μεγαλομπακάλη και οι δύο τελικά έμειναν μπουκάλα. Στο χέρι μας είναι.  

Βασίλειος Παππάς – εκπαιδευτικός    

Δείτε επίσης

σχέδια δράσης

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα μέσα της εργασίας τους ενσωματωμένα στον εαυτό τους

Διάδωσέ το Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα εργαλεία τους, τα μέσα της εργασίας τους (γνώσεις, διανοητικές …