ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση: Οδηγίες για “κόφτη” στα πολλά “άριστα” των εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

“Να χρησιμοποιείται όλο το εύρος της περιγραφικής κλίμακας κατά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών” είναι η είδηση που προέκυψε από τις τοποθετήσεις υψηλόβαθμων στελεχών του ΥΠΑΙΘΑ και του ΙΕΠ κατά τη διάρκεια της σημερινής τηλεδιάσκεψης με τους διευθυντές σχολείων.

Να υπενθυμίσουμε ότι όπως ήδη έχει δημοσιεύσει αποκλειστικά το fresh -education εδώ οι περισσότερες από τις έως τώρα  διδασκαλίες εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αξιολόγησής τους από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, έχουν χαρακτηριστεί ως “εξαιρετικές” σύμφωνα με την τετράβαθμη κλίμακα.

Αξιολόγηση και επιείκεια

“Η αξιολόγηση δεν είναι μια διαδικασία επιβεβαίωσης αξιολογούμενου και  αξιολογητή και δεν πρέπει να εξαντλείται η επιείκεια”, τόνισαν τα στελέχη στους Διευθυντές σχολείων σε μια προσπάθεια να μειωθεί το φαινόμενο “η βροχή των άριστα” που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης.

Αξιολόγηση και ερωτήματα του fresh -education

Και γιατί να υπάρχει αυτή η ανησυχία για τα πολλά άριστα των εκπαιδευτικών και δίνονται οδηγίες  να μπαίνουν και άλλες βαθμολογίες, όπως “ικανοποιητικός” ή”πολύ καλός”. Μιλάμε για τους  εκπαιδευτικούς, την “αφρόκρεμα” των πτυχιούχων στη χώρα. Άλλωστε και ο  καθηγητής και πρόεδρος της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, κ. Ηλίας Ματσαγγούρας  είχε προμηνύσει, πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία και το διάστημα που παρουσιαζόταν ο νόμος της αξιολόγησης,  ότι  “η συντριπτική  πλειονότητα των εκπαιδευτικών μπορεί να κινηθεί με μεγάλη άνεση πάνω από το ικανοποιητικό επίπεδο” , δείτε εδώ. Μήπως λοιπόν υπάρχουν άλλα  μελλοντικά σχέδια για την αξιολόγηση, πέρα από τον βελτιωτικό της χαρακτήρα;

Τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα.

Το έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα από τα αρμόδια όργανα αξιολόγησης και όσον αφορά στα αντικείμενα αξιολόγησης που ειδικώς ορίζονται στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). Στην εν λόγω κλίμακα το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό ή μη ικανοποιητικό.

Με τη χρήση περιγραφικής κλίμακας αξιολόγησης αξιοποιούνται επίθετα ή φράσεις για να περιγραφούν οι προδιαγραφές, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά στις παραμέτρους του επιτελούμενου παιδαγωγικού, διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου. Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών παραμέτρων. Η βαθμίδα του μη ικανοποιητικού δηλώνει τη σχετική απουσία των επιθυμητών προδιαγραφών και οι επόμενες βαθμίδες δηλώνουν τη σταδιακή ανάπτυξή τους μέχρι και τον υψηλότερο βαθμό για τον μαθησιακό και τον αναπτυξιακό τομέα ανά συγκεκριμένη μαθητική ηλικία και, λαμβανομένου υπόψη κάθε φορά του υφιστάμενου κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου, καταγράφεται η σταδιακή, ανοδική πορεία, με διαρκή προσπάθεια και κατάλληλη στήριξη, των αξιολογούμενων και η σταδιακή προαγωγή, βελτίωση και τελικά υλοποίηση ενός αξιόλογου, από την άποψη της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας, εκπαιδευτικού ή υποστηρικτικού έργου.

Δείτε επίσης:

Διευθυντές σχολείων: Τι είναι η “εμπλοκή στο μάθημα” που θα αξιολογήσουν

Ζ. Μακρή: Από το Υπουργείο Υγείας μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι πιο συνειδητοποιημένοι δημόσιοι υπάλληλοι

Αξιολόγηση – τηλεδιάσκεψη: Ποιοι εκπαιδευτικοί παίρνουν σειρά μετά τους νεοδιόριστους

freshedu

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …