ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΦΕΚ: Ηλεκτρονική βεβαίωση φοίτησης μαθητή και από τους γονείς

Διάδωσέ το

 

«ΦΕΚ: Ηλεκτρονική βεβαίωση φοίτησης μαθητή και από τους γονείς» είναι ο τίτλος του σημερινού δελτίου ειδήσεων για μαθητές, γονείς μαθητών, εκπαιδευτικούς και σχολεία, που ανέβασε στον ομώνυμο διαδικτυακό του χώρο, το YouTube κανάλι “Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα” και εκφωνεί αυτή τη φορά η Θεολόγος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Εργοθεραπεύτρια Δέσποινα Φουντουκίδου.

 

Βρεθείτε στον διαδικτυακό χώρο του καναλιού πατώντας εδώ και κάντε εγγραφή

Μπείτε για να ακολουθήσετε τη σελίδα του καναλιού στο Facebook εδώ

 

Για να μάθετε περισσότερα για το τι ορίζει το νέο ΦΕΚ σχετικά με την ηλεκτρονική βεβαίωση φοίτησης μαθητή και από τους γονείς, παρακολουθήστε το βίντεο:

Παρακολουθήστε επίσης:

 

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: δύο μύθοι και ένα συμπέρασμα

Οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘΑ υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση στοχεύει στην υποστήριξη και βελτίωση των εκπαιδευτικών. Τα δεδομένα όμως δείχνουν άλλη εικόνα…
Κλωτσοτύρας Δημήτρης,
δάσκαλος MEd,
Εκπαιδευτική Διοίκηση & Ηγεσία, Πανεπιστήμιο Σύδνεϋ
Όσοι υποστηρίζουν το υπάρχον σύστημα ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών λένε πως στοχεύει στο να αλλάξει λανθασμένες νοοτροπίες δεκαετιών. Μια τόσο φιλόδοξη αλλαγή όμως θα έπρεπε να συνοδεύεται από ξεκάθαρα μηνύματα, σαφές πλαίσιο εφαρμογής και ισχυρά επιχειρήματα υποστήριξης της ηθικής βάσης του. Το τρέχον σύστημα φαίνεται να απέχει πολύ από αυτό. Σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίζεται να στηρίζεται σε μύθους παρά σε στέρεη βάση ορθολογικών επιχειρημάτων. Επιλέγουμε και αναλύουμε δύο χαρακτηριστικούς τέτοιους μύθους.

1ος μύθος: Είναι το πρώτο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μετά από 40 χρόνια

Προβάλλεται έντονα και συνεχώς η παραπάνω άποψη αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Από το 2002 στο καθηκοντολόγιο των Σχολικών Συμβούλων (ΦΕΚ 1340/Β΄/2002), και μάλιστα ως μια από τις «κύριες λειτουργίες» του έργου τους (ό.π. άρθ. 8), οριζόταν πως «όταν ο Σχολικός Σύμβουλος διαπιστώνει ότι κάποιοι εκπ/κοί εμφανίζουν αδυναμία στην άσκηση εκπ/κού έργου, παράλληλα με τη σύνταξη της υπηρεσιακής έκθεσης, προτείνει να εφαρμοστεί πρόγραμμα επιμόρφωσης, αναλυτικά σε κάθε έναν από αυτούς. Η πρόταση γίνεται προς την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και έχει ως σκοπό να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη βελτίωση στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο από αυτούς τους εκπ/κούς.» Ασχέτως με το αν συμφωνεί κάποιος με το περιεχόμενο της ή όχι, διάταξη που περιείχε αξιολογική διαδικασία, λοιπόν, υπήρχε και έδινε τη δυνατότητα να εντοπιστούν οι ακραίες περιπτώσεις και να υποστηριχθούν ανάλογα. Η διάταξη αυτή έπαψε να ισχύει το 2018 όταν οι Σχολικοί Σύμβουλοι αντικαταστάθηκαν από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης. Έμεινε δηλαδή σε ισχύ πάνω από 15 χρόνια. Δεν εφαρμόστηκε όμως ποτέ απ’ όσο γνωρίζουμε και θα είχε μεγάλη αξία να αναλυθεί το γιατί. Ίσως έτσι βγάζαμε χρήσιμα συμπεράσματα και για την τρέχουσα διαδικασία.

2ος μύθος: η αξιολόγηση στοχεύει στη βελτίωση των εκπαιδευτικών

Οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘΑ υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση στοχεύει στην υποστήριξη και βελτίωση των εκπαιδευτικών. Τα δεδομένα όμως δείχνουν άλλη εικόνα. Η υπάρχουσα αξιολογική διαδικασία μπορεί να καταλήξει σε τέσσερις κατηγορίες εκπαιδευτικών ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο που μπορεί να είναι: 1. εξαιρετικό, 2. πολύ καλό, 3. ικανοποιητικό και 4. μη ικανοποιητικό. Όπως καταλαβαίνει ακόμα και ο μη ειδικός, βελτίωση θα έχουμε όταν ο κάθε εκπαιδευτικός υποστηριχθεί ώστε να…Συνεχίστε την είδηση πατώντας εδώ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …