ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς βίωσα ως υποψήφια τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

Διάδωσέ το

Αραμπάδες και καρούλια, ραπανάκια .. ;

Έρχεσαι σε αυτόν τον κόσμο. Πας στο σχολείο, σπουδάζεις, επιλέγεις να κάνεις μεταπτυχιακό, ματώνεις για να το ολοκληρώσεις. Άλλοτε σταματάς και άλλοτε συνεχίζεις για το διδακτορικό. Δια βίου μάθηση μια ζωή. Μια ζωή που δεν σου αξίζει. Μια ζωή που δεν μας αξίζει. Έπειτα σεμινάρια, εκπαιδεύσεις και τα e-learningνα ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια, και τα φροντιστήρια να καλλιεργούν την ελπίδα για μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μια ελπίδα φρούδα. Μια ελπίδα που δεν υπάρχει. Χρόνος δικός σου, χρόνος κλεμμένος, χρόνος χαμένος. Χρήματα δανεικά, χρήματα των γονιών, χρήματα δικά μας. Ανάμεσα στην ελπίδα η επισφάλεια και η αβεβαιότητα. Ωράρια λάστιχο, μισθοί πείνας, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μπλοκάκια, μαύρη εργασία, ΕΣΠΑ, επικουρικοί, ΟΑΕΔ. Αναλώσιμοι σε ένα σύστημα σάπιο και σαθρό. Σε ένα σύστημα αριστείας, παπαγαλίας, στείρας μάθησης και γνώσης.

Το Σάββατο, 4 Μαρτίου 2023 διεξήχθη ο διαγωνισμός 2Γ/2022 του ΑΣΕΠ. Ένας διαγωνισμός «παρωδία». Δεν θα σταθώ στις καθυστερήσεις για την απονομή των θεμάτων, ούτε στην έκτακτη οδηγία που δόθηκε στους υποψηφίους κατόπιν εορτής στο πρώτο μέρος που αφορούσε το μάθημα «Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας». Θα σταθώ στο ουσιαστικό και στο πως το βίωσα εγώ ως υποψήφια.

Θα έπρεπε να μας προβληματίζει όλους και να μας προσβάλλει συνάμα το γεγονός ότι ενήλικες άνθρωποι, κάποιοι κοντά στο όριο της συνταξιοδότησης κάθονται στα θρανία ενός σχολείου για να λύνουν γλωσσικούς και αριθμητικούς συλλογισμούς, να απαντούν σε υποτιθέμενες ερωτήσεις εργασιακής αποτελεσματικότητας και να καίνε τα εγκεφαλικά τους κύτταρα για να απαντούν για το ΑΕΠ και το ακαθάριστο προϊόν. Ναι, συμφωνούμε ότι ένας γραπτός διαγωνισμός κάπως κατοχυρώνει το αδιάβλητο μιας διαδικασίας ωστόσο αυτός θα έπρεπε να είναι ένας διαγωνισμός που θα απευθύνεται επί ίσης όροις σε όλους. Ένας διαγωνισμός που θα συμμετάσχει κανείς βάση της πρότερης γνώσης πάνω στο αντικείμενο που κατέχει και βάσει της εργασιακής του εμπειρίας χωρίς να πρέπει να «σκάσει» ένα κάρο λεφτά στα φροντιστήρια που μας πλασάρουν τη σίγουρη επιτυχία.

Είναι απαράδεκτο, να υποβαλλόμαστε σε συνεχείς διαδικασίες αξιολόγησης άνθρωποι τριάντα, σαράντα, πενήντα ετών που θα έπρεπε μόνο με το πτυχίο μας να έχουμε μόνιμη και σταθερή δουλειά. Ειλικρινά, καθόμουν πάνω από το γλωσσικό συλλογισμό και γελούσα μόνη μου πάνω από το γραπτό. Ανάμεσα στα σταφύλια και στις μπανάνες, στις κάλτσες, στα γάντια, στους σκούφους και στους μεταξοσκώληκες, περίμενα να περάσω πίστα για να λύσω κάτι σαν Sudoku. Ταυτόχρονα σκεφτόμουν πως είμαι Κοινωνική Λειτουργός, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος με προϋπηρεσία επτά ετών μέσα στην επισφάλεια λόγω των συμβάσεων και αναρωτιόμουν τι προσπαθώ να αποδείξω; Ή καλύτερα σε τι ελπίζω από αυτή τη συνθήκη; Να έχω το αυτονόητο; Μόνιμη και σταθερή δουλειά; Από τη στιγμή δε που και τη βάση να πιάσει κάποιος θα υπάρχει πάντα κάποιος παραπάνω από σένα που θα έχει γράψει καλύτερα. Θα υπάρχει πάντα κάποιος παραπάνω από εσένα που θα έχει πέντε γλώσσες, δυο μεταπτυχιακά και πάει λέγοντας. Θα υπάρχει πάντα ένα σύστημα που θα προκηρύσσει μόνο τρεις θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών χωρίς να καλύπτει ουσιαστικά τα κενά των κατακερματισμένων δημόσιων δομών και υπηρεσιών γιατί κυριαρχεί η λογική κόστους-οφέλους. Θα υπάρχει πάντα ένα σύστημα που θα σε κάνει να αμφιβάλλεις για την αξία σου και θα σου θυμίζει πάντα ότι δεν προσπάθησες αρκετά. Ότι αν ήθελες κάτι πραγματικά θα το πετύχαινες και το ξέρεις. Έτσι δεν είναι;!

Μέσα στο σύστημα αυτό,λυπάμαι αλλά, ούτε χωράω, ούτε θέλω να ανήκω. Υπάρχει ματαίωση; Ναι!Εξοντώνεσαι συναισθηματικά; Λυγίζεις; Ναι! Μη σταματάς ποτέ όμως να διεκδικείς και να ελπίζεις. Η ζωή που μας αξίζει υπάρχει και είναι εκεί έξω. Πρέπει να ματώσουμε για να την αποκτήσουμε. Το χρωστάμε σε εμάς, στα παιδιά μας και σε εκείνα τα παιδιά του αύριο. Όσο για εκείνους που συνεχίζουν να βάζουν γλωσσικούς συλλογισμούς για μπανάνες και σταφύλια εμείς θα τους ρωτάμε: Κόστος- Όφελος, Αξιοπρέπεια-;!

Καλή επιτυχία στους 76.799 που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Θάνου Έφη
Κοινωνική Λειτουργός
Εργαζόμενη στον ΟΚΑΝΑ

Δείτε επίσης:

ΑΣΕΠ: Τα θέματα και οι λύσεις του Πανελλήνιου Διαγωνισμού

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …