ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολεία και μαθήματα γραφειοκρατίας: Scripta manent, ωρολόγιο πρόγραμμα και εσωτερικός κανονισμός

Διάδωσέ το

Σχολεία και μαθήματα γραφειοκρατίας: Scripta manent, ωρολόγιο πρόγραμμα και εσωτερικός κανονισμός

Για να είμαστε καλοί στη σχολική γραφειοκρατία σίγουρα μετράει το ταλέντο αλλά χρειάζεται και η ανάλογη καλλιέργεια της δεξιότητας. Παρακάτω θα μελετήσουμε μερικά παραδείγματα για να εξασκηθούμε. Πάρτε χαρτί και μολύβι για σημειώσεις.

1o Παράδειγμα: Scripta manent  

Σε περίπτωση μαθητή με σοβαρή αλλεργία απαιτείται συγκεκριμένη διαδικασία ώστε να χορηγηθεί  νοσηλευτής στο σχολείο. Μέχρι εδώ όλα καλά αλλά προσοχή: δεν εγκρίνεται η χορήγηση εάν υπάρχει έστω και μια μικρή διαφοροποίηση στη διατύπωση της αίτησης ή στα δικαιολογητικά. Εάν τελικά είναι όλα άψογα και χορηγηθεί σχολικός νοσηλευτής, δεν επιτρέπουμε να δώσει φάρμακα στο παιδί σύμφωνα με τις οδηγίες του θεράποντος ιατρού, εάν πρώτα δεν κατατεθεί και νέα γραπτή συναίνεση των γονέων που να αποδεικνύει ότι επιθυμούν την παρέμβασή του. Το γεγονός ότι ο θεράπων ιατρός είναι της επιλογής τους και είναι οι πρώτοι που έχουν γνώση για τις οδηγίες του δεν έχει σημασία. Το σημαντικό είναι να υπάρχουν γραπτές εγκρίσεις για τα πάντα! Scripta manent!

2o Παράδειγμα: Ωρολόγιο πρόγραμμα και σχολεία

Στο πληροφοριακό σύστημα MySchool καταχωρίζονται με λεπτομέρειες όλες οι ώρες διδασκαλίας κάθε εκπαιδευτικού στο σχολείο. Το σύστημα είναι περίπλοκο και δεν βοηθά στις καταχωρίσεις. Είναι όμως σημαντικό να κατανοήσουμε ότι, στην ελληνική της έκδοση, η ψηφιοποίηση πολλές φορές δεν αφαιρεί υποχρεώσεις αλλά προσθέτει και νέες, δίνοντας μια νέα διάσταση σε αυτό που λέμε «προστιθέμενη αξία». Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συνέχεια: αφού καταχωριστούν όλες οι ώρες, όλων των εκπαιδευτικών, είναι καλό να θυμόμαστε ότι αυτές δεν εξάγονται ως ολοκληρωμένο πρόγραμμα από το MySchool. Πρέπει οι Διευθυντές να δημιουργήσουν ένα νέο έγγραφο όπου θα καταχωρίσουν ξανά σε έναν εκτυπώσιμο πίνακα, αυτή τη φορά, μία μία τις ώρες των εκπαιδευτικών πριν τον υπογράψουν και τον στείλουν για έγκριση. Ναι,  είναι περίπλοκο και σχεδόν σίγουρα θα γίνουν κάποια λάθη αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Υπάρχει υπάλληλος στη Διεύθυνση που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό: ελέγχει και διορθώνει τα λάθη των έντυπων προγραμμάτων πριν εγκριθούν. Όπως βλέπετε όλα έχουν προβλεφθεί! 

3ο Παράδειγμα: Εσωτερικός κανονισμός στα σχολεία

Ο εσωτερικός κανονισμός κάθε σχολείου δε θα έπρεπε να αλλάζει τακτικά. Στην Ελλάδα όμως βρίσκουμε πάντα κάποιον τρόπο να δυσκολεύουμε τα πράγματα. Έτσι κάθε χρόνο ακολουθούμε τη διαδικασία έγκρισης του κανονισμού ακόμα και αν δεν έχουμε αλλάξει κάτι ουσιώδες. Για να το κάνουμε μάλιστα ακόμα πιο δύσκολο, για την ετήσια έγκρισή του συγκαλείται ο Σύλλογος Διδασκόντων για να συζητήσει τις αλλαγές που δεν υπάρχουν. Μετά συγκαλείται το Σχολικό Συμβούλιο για να τις επικυρώσει. Αφού γίνει η επικύρωση, ο κανονισμός αποστέλλεται στον Σύμβουλο Εκπαίδευσης για να τον εγκρίνει και αυτός με τη σειρά του. Για να είναι όμως σίγουρος ότι δεν έχει γίνει ουσιώδης αλλαγή πρέπει να ξαναδιαβάσει όλους τους πολυσέλιδους κανονισμούς όλων των σχολείων της περιφέρειάς του. Όμως αυτή δεν είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Αυτή έχει αφεθεί για τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης όπου πρέπει να διαβάζονται κάθε χρόνο όλοι οι κανονισμοί των σχολείων του νομού πριν δοθούν στον Διευθυντή για την τελική έγκριση. 

Τι γίνεται όταν βρεθεί λάθος στον κανονισμό ή πώς γίνεται ο τελικός κανονισμός να έχει πάνω του τις σφραγίδες και τις υπογραφές όλων αυτών που τον εγκρίνουν, είναι αντικείμενο ενός άλλου μαθήματος γραφειοκρατίας. 

Δείτε επίσης:

Παραιτήσεις Διευθυντών, έναρξη μαθημάτων και ολίγη… PISA

Δείτε επίσης

Διευθυντές σχολείων

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: με το βλέμμα στο 2050, παγκόσμιες καινοτομίες και πιστοποίηση ISO

Διάδωσέ το “Ιδιαίτερο ενδιαφέρον… είναι βέβαιο πώς θα επιδείξουν στελέχη εκπαίδευσης από αγγλοσαξονικές χώρες. Παρά …