ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: με το βλέμμα στο 2050, παγκόσμιες καινοτομίες και πιστοποίηση ISO

Διάδωσέ το

“Ιδιαίτερο ενδιαφέρον… είναι βέβαιο πώς θα επιδείξουν στελέχη εκπαίδευσης από αγγλοσαξονικές χώρες. Παρά την μακρόχρονη παράδοσή τους στην ατομική αξιολόγηση, μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει σε κάθε παρατήρηση να εστιάζουν σε λίγα κριτήρια. Η ελληνική καινοτομία που οδηγεί σε ολιστική αξιολόγηση σε ελάχιστο χρόνο θα λύσει αυτό το πρόβλημα και θα τους οδηγήσει σε μεγάλη εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος. 

Με το βλέμμα στο 2050

Καλά πάει η ατομική αξιολόγηση σύμφωνα με τους εκπροσώπους του ΥΠΑΙΘΑ. Η πρακτική εφαρμογή δείχνει ότι η πρώτη φάση της διαδικασίας θα έχει ολοκληρωθεί για όλους τους εκπαιδευτικούς μέχρι το 2040. Μετά θα ακολουθήσουν οι ενστάσεις και οι προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια. Ειδικοί στην ελληνική δημόσια διοίκηση μας ενημερώνουν ότι αυτή η φάση θα ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2050, οπότε και θα διαθέτουμε ένα σύγχρονο και λειτουργικό σύστημα αξιολόγησης. Λίγο αργότερα, και ως αποτέλεσμα της αξιολόγησης, αναμένεται και η πρώτη ανάκαμψη της θέσης μας στις εξετάσεις PISA

1η παγκόσμια καινοτομία

Στο μεταξύ, καθώς θα εξελίσσεται η διαδικασία αναμένεται να αυξηθεί και το ενδιαφέρον της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κοινότητας για το ελληνικό σύστημα με τις καινοτόμες πρακτικές. Είναι σίγουρο ότι την παράσταση θα κλέψει ένα σύγχρονο ελληνικό θαύμα: ο παρατηρητής μπορεί να αξιολογεί δεκάδες πολυεπίπεδα χαρακτηριστικά επαγγελματικής συμπεριφοράς μέσα σε δύο σαραντάλεπτα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο στοιχείο είναι βέβαιο πώς θα επιδείξουν στελέχη εκπαίδευσης από αγγλοσαξονικές χώρες. Παρά την μακρόχρονη παράδοσή τους στην ατομική αξιολόγηση, μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει σε κάθε παρατήρηση να εστιάζουν σε λίγα κριτήρια. Η ελληνική καινοτομία που οδηγεί σε ολιστική αξιολόγηση σε ελάχιστο χρόνο θα λύσει αυτό το πρόβλημα και θα τους οδηγήσει σε μεγάλη εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος. 

2η παγκόσμια καινοτομία

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε την αρχική, τη διαμορφωτική και την τελική αξιολόγηση. Διαβάζοντας τα κείμενα και ακούγοντας τις δηλώσεις που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ανακαλύπτουμε μια υποβόσκουσα πρωτοτυπία: την επιμορφωτική αξιολόγηση. Στην ουσία του, σύμφωνα με τους εμπνευστές του σχεδίου, δεν πρόκειται για σύστημα ατομικής αξιολόγησης αλλά ατομικής επιμόρφωσης και αυτό σηματοδοτεί μια ακόμα παγκόσμια καινοτομία. Μέχρι σήμερα όλοι συνέτειναν στην άποψη ότι οι επιμορφώσεις είναι πιο αποτελεσματικές όταν είναι ομαδικές και συνεργατικές. Η ελληνική καινοτομία έρχεται να ανατρέψει αυτή την άποψη δημιουργώντας νέα δεδομένα στην παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα. 

Πιστοποίηση ISO

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους σχεδιασμού του συστήματος αξιολόγησης, επιτέλους έχουμε απάντηση σε ένα ζήτημα που απασχολεί για δεκαετίες: να καθορίσουμε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν την καλή διδασκαλία και τον καλό δάσκαλο. Έτσι, φτάνουμε σε ένα σύνολο προδιαγραφών που θα αφήνουν ελάχιστα περιθώρια για λάθη κατά την παραγωγική διαδικασία καλών μαθητών. Τελικά, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης όλων των εκπαιδευτικών, στα απολυτήρια των διαφόρων βαθμίδων της εκπαίδευσης θα προστεθεί το κατάλληλο σύμβολο πιστοποίησης τύπου ISO. Το σύμβολο θα είναι σε μορφή QR code ώστε να εμπεδωθεί και η ψηφιακή διάσταση της εκπαίδευσης. 

Δείτε επίσης:

Εκπαίδευση: Σχολικοί Βίοι παράλληλοι σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Εσθονία

 

Δείτε επίσης

στελέχη εκπαίδευσης

Εκπαίδευση: Σχολικοί Βίοι παράλληλοι σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Εσθονία

Διάδωσέ το Η δημόσια εκπαίδευση αντιμετωπίζει κοινές μεγάλες προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Με δείγμα δύο …