ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νηπιαγωγεία σε νευρική κρίση: επαναφοιτήσεις και ψηφιακές (;) εγγραφές

Διάδωσέ το

 

Με αφορμή τη διεξαγωγή των ψηφιακών εγγραφών (1 – 20 Μαρτίου) στα Νηπιαγωγεία ρωτήσαμε Νηπιαγωγούς για την εμπειρία τους από τον νέο τρόπο εγγραφών και το πώς επηρεάζει τη γενικότερη λειτουργία των Νηπιαγωγείων. Οι απαντήσεις τους μας έδωσαν το έναυσμα για να προσθέσουμε αυτό το άρθρο στην στήλη «Σχολικά Σχόλια».

…η γραφειοκρατική νοοτροπία έχει τόσο βαθιές ρίζες που δεν αρκούν οι καλές προθέσεις για να ξεριζωθεί. Είναι προφανής η ανάγκη να ανάψουμε (επιτέλους) τον δαυλό του Ιόλαου…

Νηπιαγωγεία και  επαναφοιτήσεις

Είναι προφανώς καλύτερο να γίνονται οι εγγραφές νωρίς την άνοιξη και όχι λίγο πριν τη λήξη του έτους όπως γινόταν μέχρι μερικά χρόνια πριν. Όμως αυτό έχει και παρενέργειες που θα έπρεπε να είχαν ληφθεί υπόψη. Μία από αυτές είναι και το ζήτημα των επαναφοιτήσεων στο Νηπιαγωγείο. Έτσι, ενόψει των εγγραφών του Μαρτίου, η απόφαση για τις επαναφοιτήσεις των νηπίων πρέπει να παρθεί τον Φεβρουάριο.

Ωστόσο, η εικόνα που έχει το νήπιο τον χειμώνα μπορεί να είναι διαφορετική από αυτή στις αρχές του καλοκαιριού. Είναι γνωστό ότι ακόμα και λίγοι μήνες μπορεί να είναι καθοριστικοί για την γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων. Επιπλέον η φοίτηση των παιδιών στο Νηπιαγωγείο τους χειμερινούς μήνες, ιδιαίτερα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο λόγω των ιώσεων, είναι για πολλά από αυτά ελλιπής όπως, συνακόλουθα, και η εικόνα της ανάπτυξής τους. Κι όμως η διοικητική διεκπεραίωση των εγγραφών τίθεται σε προτεραιότητα και οι Νηπιαγωγοί καλούνται να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις σε δύσκολες συνθήκες. Το θέμα θα πρέπει να μελετηθεί περισσότερο…

Νηπιαγωγεία και ψηφιακές (;) εγγραφές

Προβλήθηκαν πολύ αλλά, αλήθεια, πόσο «ψηφιακές» είναι οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο; Κατά τη διαδικασία ο γονέας καταχωρίζει τα στοιχεία που ζητούνται στην πλατφόρμα, όμως αυτά δεν είναι πλήρη. Συνεχίζουν να υπάρχουν στοιχεία που θα πρέπει να συγκεντρωθούν έντυπα ή να σταλθούν εκτός της πλατφόρμας εγγραφής (αίτηση για το Ολοήμερο, ΑΔΥΜ, δήλωση συναίνεσης 2ου γονέα). Όμως αυτό δεν είναι αντικατάσταση της προηγούμενης έντυπης διαδικασίας. Μοιάζει περισσότερο με χωρισμό της διαδικασίας σε ψηφιακές και έντυπες φάσεις χωρίς ενοποιητικό μηχανισμό.

Τελικά η χαρτούρα δεν αντικαθίσταται πλήρως (τα σχολεία μπορεί να ζητήσουν τα επιπλέον στοιχεία σε έντυπη μορφή) και, κυρίως, η διαδικασία γίνεται μάλλον πιο περίπλοκη αντί να απλοποιείται. Δε θα ήταν καλύτερο όλα τα έντυπα και οι δηλώσεις να καταχωρίζονται στην πλατφόρμα και να είναι συγκεντρωμένα εκεί για κάθε μελλοντική χρήση από τα σχολεία ή τους γονείς;

Ψηφιακές εγγραφές και Βεβαιώσεις Φοίτησης

Το είχαμε επισημάνει στο Fresh Education και, απ’ ότι φαίνεται, το αναγνωρίζουν και στο Υπουργείο: οι Βεβαιώσεις Φοίτησης πρέπει να ελέγχονται από τους Προϊσταμένους και τους Διευθυντές των Σχολείων πριν εκδοθούν μέσω του gov.gr. Έτσι στις σχετικές οδηγίες αναφέρεται πώς οι Βεβαιώσεις Φοίτησης που θα χρησιμοποιούνται ως δικαιολογητικά εγγραφής θα εκδίδονται από τα Σχολεία και όχι μέσω του gov.gr. Το ερώτημα είναι αναπόφευκτο: αφού στη διαδικασία των εγγραφών η αυτόματη Βεβαίωση Φοίτησης δεν προκρίνεται (γιατί άραγε;) από το ίδιο το ΥΠΑΙΘΑ, πώς μπορεί να θεωρείται αξιόπιστη σε άλλες διαδικασίες;

Ψηφιακές εγγραφές στα νηπιαγωγεία και η συναίνεση των δύο γονέων

Τη σχετική ψηφιακή αίτηση εγγραφής την κάνει ο ένας γονέας και πρέπει να επιδοθεί στο σχολείο η δήλωση συναίνεσης και του άλλου γονέα. Η πλατφόρμα όμως δεν επιτρέπει ούτε να ενημερωθεί αυτόματα ο άλλος γονέας για να δώσει την έγκρισή του ψηφιακά ούτε να του σταλεί αυτόματα ο σύνδεσμος προς την υπηρεσία ψηφιακής υπεύθυνης δήλωσης του gov.gr. Έτσι η σχετική οδηγία της διπλής συναίνεσης μένει να υλοποιηθεί με ευθύνη των Νηπιαγωγείων ενώ στο μεταξύ, αν οι (χωρισμένοι) γονείς διαφωνούν για το σχολείο εγγραφής, μπορούν να κάνουν ξεχωριστές αιτήσεις σε διαφορετικά σχολεία. Το σύστημα δεν αναγνωρίζει τη διπλή αίτηση αφήνοντας για τις Νηπιαγωγούς τον ρόλο του ντεντέκτιβ…

Μετά από τα παραπάνω θεωρούμε απαραίτητο να καταλήξουμε με μια επισήμανση: η γραφειοκρατική νοοτροπία έχει τόσο βαθιές ρίζες που δεν αρκούν οι καλές προθέσεις για να ξεριζωθεί. Είναι προφανής η ανάγκη να ανάψουμε (επιτέλους) τον δαυλό του Ιόλαου. Χωρίς αυτόν, ο Ηρακλής, παρά τη δύναμή του, αντί να σκοτώσει τη Λερναία Ύδρα της «πρόσφερε» άθελά του περισσότερα κεφάλια.

Επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς οποιαδήποτε μετατροπή του άρθρου και με ενεργό σύνδεσμο προς την πηγή

Φωτογραφία από congerdesign από το Pixabay

Δείτε επίσης

στελέχη εκπαίδευσης

Εκπαίδευση: Σχολικοί Βίοι παράλληλοι σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Εσθονία

Διάδωσέ το Η δημόσια εκπαίδευση αντιμετωπίζει κοινές μεγάλες προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Με δείγμα δύο …