ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα μέσα της εργασίας τους ενσωματωμένα στον εαυτό τους

Διάδωσέ το

σχέδια δράσης

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα εργαλεία τους, τα μέσα της εργασίας τους (γνώσεις, διανοητικές ικανότητες, συναισθήματα, ενσυναίσθηση, διαίσθηση, φαντασία, κρίση) ενσωματωμένα στον εαυτό τους.  Η ακύρωση της προσωπικότητάς τους δε βοηθά στην ανάπτυξη των κρίσιμων εργαλείων για να κάνουν καλά τη δουλειά τους

Περικλής Παυλίδης ΠΤΔΕ ΑΠΘ

“Όσοι διδάσκουν σε μαθητές ξέρουν ότι πρόκειται για ένα εξόχως πολύπλοκο έργο, το οποίο ενέχει γνωσιακές,  ερευνητικές, οργανωτικές, συναισθηματικές πτυχές. Η διδασκαλία είναι δραστηριότητα συνεχούς ευθύνης, διαρκούς φροντίδας, έχει ένταση, συναισθηματική φόρτιση. Είναι ένα έργο δυναμικό που αλλάζει συνέχεια. Όμως είναι ένα έργο που εμπλέκονται και άλλοι παράγοντες πέρα από τα όρια της τάξης. Κάποιοι παράγοντες αφορούν στις συνθήκες ζωής των μαθητών αλλά και άλλοι που καθορίζουν τον βίο των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αυτόματα που πατούν ένα κουμπί και εκπέμπουν πληροφορίες. Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν με όλον τον ψυχισμό τους, τον συναισθηματικό τους κόσμο με όλη τους την προσωπικότητα. Η συναισθηματική τους κατάσταση όμως δεν είναι πάντα η ίδια, δεν μπαίνουν με την ίδια ικανότητα και διάθεση καθημερινά στην τάξη γιατί οπου πρόκειται για έργο διανοητικό όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν το συναίσθημα, τον ψυχισμό και την προσωπικότητα των ανθρώπων που είναι φορείς αυτού του έργου εμπλέκονται στην υλοποίηση του έργου τους. Οι εκπαιδευτικοί εχουν τα εργαλεία τους, τα μέσα της εργασίας τους (γνώσεις, διανοητικές ικανότητες, συναισθήματα, ενσυναίσθηση, διαίσθηση, φαντασία, κρίση) ενσωματωμένα στον εαυτό τους. Αυτά τα κρίσιμα εργαλεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την προσωπικότητά τους. Η ακύρωση της προσωπικότητας των εκπαιδευτικών, εντός και εκτός των συνθηκών εργασίας, όπως για παράδειγμα  οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που με τα υπάρχοντά τους στο χέρι ψάχνουν να βρουν σπίτι να μείνουν, πιστεύει κανείς ότι αυτό βοηθά στην ανάπτυξη των κρίσιμων εργαλείων για να κάνουν καλά τη δουλειά τους;

Για να είναι αποτελεσματικό το  εκπαιδευτικό έργο θα πρέπει να συντελείται σε συναισθηματικά ευνοϊκές συνθήκες εντός και εκτός εργασίας”

Δείτε επίσης:
Πώς κατεβάζουμε γρήγορα και επεξεργαζόμαστε τα σχολικά βιβλία

freshedu

Από Ημερίδα για την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …