ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διευθυντές σχολείων: Γιατί ακόμη ψάχνουν να τους βρουν

Διάδωσέ το

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ψάχνουν να βρουν διευθυντές σχολείων  πολλές διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Και διευθυντές, όχι σε σχολεία 4/θ και 5/θ που ο διευθυντής κάνει 18 ώρες μάθημα και έχει και τον πονοκέφαλο της γραφειοκρατίας, αλλά σε σχολεία 6/θ και 7/θ.

Πολλές είναι οι προσκλήσεις ενδιαφέροντος για την πλήρωση θέσεων διευθυντών σχολείων από Διευθύνσεις, τρεις μήνες σχεδόν μετά το άνοιγμα των σχολείων και 3 χρόνια μετά την “αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών” όπως ήταν ο τίτλος του νόμου 4823/2021 της πρώην υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως που όριζε τον τρόπο επιλογής των διευθυντών. Άραγε είναι αναβάθμιση για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας να ψάχνει να βρει απεγνωσμένα στελέχη εκπαίδευσης και σχολεία να μην έχουν διευθυντή/ντρια;

Όσο και να προσπάθησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  να αναδείξει τον ρόλο και το κύρος του Διευθυντή σχολείου για να “πουλήσει” μόρια στους εκπαιδευτικούς και όχι να δώσει χρήματα, φαίνεται ότι δεν τα κατάφερε. Το “πάρτε εκπαιδευτικοί μόρια για να γίνετε διευθυντές” φαίνεται από το αποτέλεσμα ότι δεν ήταν και τόσο καλό σύνθημα  ή δείχνει άγνοια για το τι σημαίνει διευθυντής και τι περνάει στο ελληνικό σχολείο.

Το fresh -education, με την ψήφιση του νόμου, είχε προειδοποιήσει  όσους χαράσσουν εκπαιδευτική πολιτική  ότι το Υπουργείο Παιδείας σε πολλές περιοχές της χώρας, θα αναζητά διευθυντές σχολείων και δε θα βρίσκει”, όπως τελικά και έγινε πραγματικότητα. Έλεγε η υπουργός κ. Κεραμέως,  ότι “Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης”, λες και όλοι οι εκπαιδευτικοί θέλουν να γίνουν στελέχη. Εδώ και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης παραιτούνται γιατί δεν αντέχουν να προκαταβάλλουν τα έξοδα μετακίνησής τους για να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς.

Έφτιαξαν πλατφόρμες για να προσδώσουν κύρος στη διαδικασία επιλογής, έκοψαν υποψήφιους διευθυντές σχολείων για λάθος κλικ, έφτιαξαν τοπικά συμβούλια επιλογής με μέλη που είχαν μόνο το βασικό πτυχίο   και τώρα ψάχνουν να  βρουν διευθυντές σχολείων.

Τι λένε οι διευθυντές σχολείων, τι κάνουν στο γραφείο τους;

Αν η Πολιτεία είχε βγάλει από την πλάτη μας τη διεκπεραίωση τόσο άσχετων με το ρόλο μας πραγμάτων…»

«Είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει με την αλληλογραφία. Δεν προλαβαίνω να τη διαβάσω..”

«Όλα τα πρακτικά περνούν από μένα…”

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

αναφέρουν διευθυντές σχολείων σε  έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΕΡΚΥΝΑ  της Πανελλήνιας Παιδαγωγικής Εταιρείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΑ.Π.Ε.Δ.Ε.) εδώ .  Πλήθος σχετικών ερευνών δείχνουν  ότι οι Διευθυντές και το ελληνικό σχολείο είναι παγιδευμένοι στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Στο παρακάτω άρθρο, εκπαιδευτικού και διευθυντή σχολικής μονάδας,  αναδεικνύονται περισσότερες διαστάσεις του προβλήματος που οδηγεί τους διευθυντές να ασχολούνται μάλλον περισσότερα με τα χαρτιά παρά με τα παιδιά.

Διευθυντές σχολείων: Συνεχίζοντας στα γρανάζια της γραφειοκρατίας

Του Νίκου Παπούλια*

  • Πρόσφατα μας ήρθαν αφίσες στο σχολείο, τις οποίες έπρεπε να τοποθετήσουμε σε ευκρινή σημεία και αφορούσαν τα έργα ΕΣΠΑ που υλοποιούν οι σχολικές μονάδες. Μας ζητήθηκε για κάθε έργο να συμπληρώσουμε και τη σχετική έντυπη βεβαίωση, πως αυτές τοποθετήθηκαν !!! Αλήθεια πόσος χρόνος χαμένος και πού αποσκοπούσε αυτή η βεβαίωση;
  • Η συμπλήρωση των απουσιολογίων – κάθε αρχή του μήνα – των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΣΠΑ, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα προσκόλλησης στη γραφειοκρατία. Ποιος ο λόγος ύπαρξης τους, όταν οι άδειες και οι απουσίες του προσωπικού  περνιούνται στο πληροφορικό σύστημα myschool;
  • To ίδιο συμβαίνει και για τις άδειες των μόνιμων εκπαιδευτικών. Χορήγηση έντυπης απόφασης από το Διευθυντή του σχολείου εις τριπλούν και αποτύπωση της άδειας και στο  myschool. Δε θα μπορούσε η καταγραφή να γίνεται μόνο στο πληροφορικό σύστημα και η έντυπη αναφορά αδειών να αποφεύγεται;
  • Παρόμοια κατάσταση και με τα ωρολόγια προγράμματα τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν και αυτά σε χαρτιά – «σεντόνια»  τα λέγαμε παλιά – να καταγραφούν οι ώρες διδασκαλίας κάθε εκπαιδευτικού και να σταλούν για έγκριση στον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων με διαβιβαστικά, σφραγίδες και αριθμούς πρωτοκόλλου. Αλήθεια, που στοχεύει η συγκεκριμένη πράξη, από τη στιγμή που έχουν αποτυπωθεί τα προγράμματα κάθε εκπαιδευτικού στο myschool;
  • Γιατί πρέπει οι αναλήψεις υπηρεσίας των εκπαιδευτικών να γίνονται και σε έντυπη μορφή, από τη στιγμή που συμπληρώνονται τα σχετικά πεδία στο πληροφορικό σύστημα;
  • Mία σχολική μονάδα, κάθε χρόνο, χρειάζεται να δημιουργήσει 30 με 35 πρακτικά συλλόγου διδασκόντων, ο διευθυντής  είναι αναγκασμένος να τυπώνει υπεύθυνες δηλώσεις για κάθε δράση του σχολείου, να συμπληρώνει τα οδοιπορικά των μετακινούμενων εκπαιδευτικών, να γράφονται πρακτικά για παραπομπή μαθητών στο ΚΕΣΥ και …η ζωή συνεχίζεται!!! Εδώ η συνέχεια

  Ποιος θέλει να γίνει διευθυντής σχολείου για ψίχουλα και να πάθει βλάβη η υγεία του

 

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …