ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πάρτε μόρια για να γίνετε “άρχοντες”

Διάδωσέ το

αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ  ετοιμάζεται να περάσει το νομοσχέδιο της αξιολόγησης μόλις και  οι τελευταίοι εκπαιδευτικοί φύγουν από τα σχολεία. Ένα από τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες ή καλύτερα  “επιβλαβείς διαρροές” για τους εκπαιδευτικούς,  που βαφτίζονται ως “αποκλειστικά”.

Κεραμέως: Η αξιολόγηση είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα  –  Θα συνδέεται και με κίνητρα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

“Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος” έχει τονίσει επανειλημμένως η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και είναι ο  δεύτερος πολύ σημαντικός στόχος,  μετά την αξιολόγηση σχολείων, ο οποίος  σύμφωνα την υπουργό, θα συνδέεται και με κίνητρα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Διαβάστε εδώ  “Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης”, ανέφερε τη Δευτέρα 28/6 στην εκδήλωση για το νέο αναβαθμισμένο σχολείο. 

Οι “άρχοντες” που κουβαλούν self tests, παγουρίνο, μάσκες και ειδικεύονται στα λογότυπα του ΕΣΠΑ 

Το ΥΠΑΙΘ υπόσχεται μόρια για τις επιλογές στελεχών καλλιεργώντας έτσι την ιδεολογία ότι στόχος όλων των εκπαιδευτικών που θα αξιολογηθούν είναι να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης. Παρουσιάζει τα στελέχη δηλαδή ως “άρχοντες”,   και δείχνει πολύ αισιόδοξο ότι θα υπάρχει “ζήτηση” για αυτές τις θέσεις εφόσον υπόσχεται τα συγκεκριμένα κίνητρα/μόρια και όχι άλλα, όπως οικονομικά.

Με “δώρο” μόνο  μόρια για στελέχη εκπαίδευσης θα είναι δύσκολα τα πράγματα. Θα απογοητεύσει και τους εκπαιδευτικούς που μάθαμε από την Υπουργό Παιδείας ότι την έπαιρναν τηλέφωνο  και ζητούσαν να αξιολογηθούν.

Το ΥΠΑΙΘ επίσης πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ότι το “κίνητρο στελεχών” δεν είναι και τόσο ελκυστικό, όσο αυτά προορίζονται να κουβαλούν  self tests, να μετράνε τα τετραγωνικά των αιθουσών και να έχουν αποκτήσει “μεταπτυχιακό” στα απουσιολόγια και λογότυπα του ΕΣΠΑ και διάφορα άλλα. Αν δεν λάβει τα μέτρα του, το επόμενο διάστημα, σε πολλές περιοχές της χώρας, θα αναζητά διευθυντές σχολείων  και δε θα βρίσκει. Διαβάστε εδώ με τι ασχολούνται τα στελέχη στα δημόσια σχολεία

Τι πρέπει να γίνει στην εκπαίδευση;

Για το τι πρέπει να κάνει η πολιτεία  άμεσα για να βελτιώσει τη κατάσταση, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, το περιγράφει επίσημα σε έκθεσή της,  η πιο αρμόδια, η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 H συστηματική οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών   εμποδίζει τον μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού συστήματος

Στην έκθεσή της (2018, σ. 107), η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στο τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην εκπαίδευση. Μεταξύ  άλλων, τονίζει τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών καθώς και του κύρους τους που εμποδίζει τον μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Συγκεκριμένα η Αρχή στην έκθεσή της αναφέρει:

Επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου.
 Την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία.
 Την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.
 Την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών.
 Την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
 Τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιδείξουν αυξημένη επαγγελματική υπευθυνότητα, ανάλογη του ρόλου τους και των συνεπειών των επιλογών και των παραλείψεών τους, αναπτύσσοντας συλλογικές πρακτικές επικεντρωμένες στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο τους.

Με αυτό τον τρόπο, θα υποστηρίξουν την επαγγελματική ανάπτυξή τους και θα δικαιώσουν τις προσδοκίες και την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

Πηγή: fresh-education.gr

Για άμεση ενημέρωση βρείτε τη σελίδα του fresh education στο f/b εδώ

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *