ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Σε ποιο στάδιο δίνουν βαρύτητα οι Σύμβουλοι

Διάδωσέ το

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει τρία βασικά στάδια: α) Συνάντηση προετοιμασίας με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης,  β) Παρατήρηση διδασκαλίας και γ) Συζήτηση και αναστοχασμός.

Κάποιος θα απαντούσε αβίαστα ότι το β στάδιο, δηλαδή η παρατήρηση της διδασκαλίας, είναι το πιο βασικό  για το πόσο καλά θα τα πάει ο εκπαιδευτικός και είναι αυτό που θα προσδιορίσει τον τελικό χαρακτηρισμό  που θα γράψει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης. Όμως σε αυτό που δίνουν βαρύτητα οι Σύμβουλοι  Εκπαίδευσης είναι το α στάδιο, δηλαδή η συνάντηση με τον εκπαιδευτικό για την προετοιμασία και προγραμματισμό  της διδασκαλίας. Σε αυτό το στάδιο γίνεται η συζήτηση για το μάθημα που περιλαμβάνει στοιχεία για τη διδασκαλία και τον σχεδιασμό της   αλλά και τη γνωριμία με τον εκπαιδευτικό. Με δεδομένο ότι πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο, καλά προετοιμασμένες διδασκαλίες να αποτύχουν, απρόσμενοι παράγοντες να επηρεάσουν το κλίμα της σχολικής τάξης αλλά και το ότι ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης δεν είναι σε θέση κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας να αξιολογήσει στο άψε σβήσε 60 κριτήρια, όπως έχει γράψει το fresh education εδώ, αυτό τα στάδιο είναι το πιο ουσιαστικό και δίνει μεγάλη σημασία.

Η αναλυτική διαδικασία για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών:

Κάθε παρατήρηση διδασκαλίας εκπαιδευτικού περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

α) Συνάντηση προετοιμασίας: Ο αξιολογητής, σε προγραμματισμένη συνάντηση διά ζώσης ή εξ αποστάσεως, συζητά με τον εκπαιδευτικό, προγραμματίζουν και προετοιμάζουν την παρακολούθηση της διδασκαλίας. Κατά τη συζήτηση αυτήν διευκρινίζονται πλήρως τα τυπικά θέματα, όπως η ώρα, μέρα, τάξη, μάθημα, καθώς και θέματα, όπως ιδιαίτερη εστίαση, συμπληρωματικά στοιχεία που μπορεί να ζητηθούν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας. Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να προτείνει μαθήματα και τάξεις. Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται και συνυπογράφονται από αξιολογούμενο και αξιολογητή. Το έγγραφο αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και αντίγραφό του εντάσσεται στον ηλεκτρονικό φάκελο του εκπαιδευτικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

β) Παρατήρηση διδασκαλίας: Ο αξιολογητής παρακολουθεί διακριτικά τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού, λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά κριτήρια και εστιάζοντας στα σημεία που έχουν συμφωνηθεί κατά τη συνάντηση προετοιμασίας, αξιοποιώντας ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο παρατήρησης, διαφορετικό κατά περίπτωση, αναλόγως του αν παρατηρητής είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας ή ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης παιδαγωγικής ευθύνης και

γ) Συζήτηση και αναστοχασμός: Ο αξιολογητής, αμέσως μετά τη διδασκαλία ή εντός δύο (2) ημερών από αυτή, σε οργανωμένη συνάντηση με τον εκπαιδευτικό συζητά επί του αναστοχασμού του εκπαιδευτικού σχετικά με τη διδασκαλία που παρακολούθησε, ζητά διευκρινίσεις και παρέχει ανατροφοδότηση ως προς τα θετικά σημεία που εντόπισε στη διδασκαλία του, τα σημεία που θεωρεί ότι χρήζουν προσοχής ή βελτίωσης, τις εναλλακτικές λύσεις σε ζητήματα που παρουσιάστηκαν και την πιθανή ανάγκη για περαιτέρω υποστήριξη ή επιμόρφωση.

 Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα, κατά τη συζήτηση, να καταθέτει στοιχεία από τον ηλεκτρονικό φάκελό του παρέχοντας σχετική τεκμηρίωση, όπως έντυπο σχεδιασμού, φύλλα εργασίας, εισηγήσεις, πρωτότυπες εργασίες, θέματα διαγωνισμάτων και εξετάσεων.

Ο αξιολογητής συζητά με τον εκπαιδευτικό την αξιολογική κρίση του, τεκμηριώνοντας εγγράφως την αποτίμησή του, η οποία γνωστοποιείται με κάθε πρόσφορο τρόπο επί αποδείξει στον αξιολογούμενο. Ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλει σε διάστημα πέντε (5) ημερών έκθεση με τις παρατηρήσεις του, σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία, ως προς την αξιολογική κρίση. Η έκθεση του εκπαιδευτικού επί της αξιολογικής κρίσης καταχωρίζεται στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.

Δείτε επίσης:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ήρθε η ώρα των διευθυντών για το Α2 – Έτοιμη η πλατφόρμα

freshedu

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …