ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και ΠΕΚΕΣ δεν έχουν δημοσιεύσει την δική τους αξιολόγηση

Διάδωσέ το

 

Διευθυντές σχολείων

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, που πριν λίγες ημέρες, στην προηγούμενή θητεία τους , ήταν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου,  μπαίνουν στα σχολεία αυτές τις ημέρες για  να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς. Πολλά ΠΕΚΕΣ όμως, στα οποία οι ίδιοι ήταν μέλη ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, δεν  δημοσίευσαν ποτέ τις δικές τους εκθέσεις αξιολόγησης.

Αν και η υπουργός Παιδείας διαμηνύει ότι το πρώτο επίπεδο αξιολόγησης, δηλαδή των σχολείων, προχωρά κανονικά, τα περισσότερα ΠΕΚΕΣ και οι Συντονιστές τους, νυν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, “ξέχασαν”  να δημοσιεύσουν τις  εκθέσεις αξιολόγησης, στο πλαίσιο της λογοδοσίας στην κοινωνία, όπως ορίζει ο νόμος.  Το fresh- educaton.gr δέχτηκε πολλά σχετικά μηνύματα από εκπαιδευτικούς και γονείς που περίμεναν  να διαβάσουν αυτές τις εκθέσεις.

Αναλυτικά τι έχει συμβεί μόνο στο fresh -education.gr: Αξιολογητές των εκπαιδευτικών και αξιολόγηση – Όλοι είχαν υποχρέωση να δημοσιεύσουν τις  εκθέσεις τους αλλά τα περισσότερα ΠΕΚΕΣ  δεν το έκαναν.

Αυτές τις ημέρες, πρώην Συντονιστές   έρχονται ως αξιολογητές να βαθμολογήσουν  τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς σε διάφορα κριτήρια. Ένα από αυτά είναι στο κατά πόσο  συμμετείχαν στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης στα σχολεία τους κάτι που οι ίδιοι φαίνεται ότι δεν το έκαναν σε όλες τις διαδικασίες.

Ειδικότερα, τα περισσότερα ΠΕΚΕΣ και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στα οποία ήταν μέλη, αφού βαθμολόγησαν στο τέλος του σχ. έτους 2021-2022 τα σχολεία ευθύνης τους, δεν δημοσίευσαν ΠΟΤΕ τις συνοπτικές εκθέσεις στις ιστοσελίδες τους, όπως είχαν υποχρέωση σύμφωνα με τον νόμο της Υπουργού Παιδείας.

Το fresh -education.gr δε θα αναλύσει για ποιον λόγο δε δημοσίευσαν την αξιολόγησή τους, αλλά σημειώνει  ότι κανένας Σύμβουλος Εκπαίδευσης, πρώην ΣΕΕ, που  το ΠΕΚΕΣ του  δε δημοσίευσε την αξιολόγησή του  σε πρώτο επίπεδο, εξωτερικών αξιολογήσεων σχολείων, δεν μπορεί να ετοιμάζεται να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς σε ατομικό επίπεδο, αν προηγουμένως δεν τοποθετηθεί απέναντι στον αξιολογούμενο γιατί έγινε αυτό στο ΠΕΚΕΣ στο οποίο ήταν μέλος.  Αν η συμμετοχή του πρώην φορέα του (ΠΕΚΕΣ)  σε κάποια από τις διαδικασίες αξιολόγησης, όπως η δημοσίευση των σχετικών εκθέσεων, φαίνεται ότι δεν ήταν  ενεργή, δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως βαθμολογητής εκπαιδευτικού για ένα κριτήριο που  ο πρώην φορέας του (ΠΕΚΕΣ) δεν υλοποίησε στο ακέραιο διότι αυτό εγείρει ερωτήματα και για τον ίδιο ως μέλος τους ΠΕΚΕΣ και τη στάση που κράτησε.

Αξιολογητές των εκπαιδευτικών – Τι ορίζει ο νόμος: Οι εκθέσεις αναρτώνται  “αμελλητί” στην ιστοσελίδα του  ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

Η υποχρέωση των  σχολικών μονάδων να αναρτήσουν στην ιστοσελίδα τους τις εκθέσεις αξιολόγησής τους σε συνοπτική μορφή έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλούς μήνες, πριν το καλοκαίρι του 2022, μετά το πέρας της εσωτερικής αξιολόγησης του σχ. έτους 2021-2022, υπό την πίεση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων και εγκυκλίων. Μάλιστα πολλές  εκθέσεις, αν και είχαν παρατηρήσεις από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζοντας τον νόμο, τις δημοσίευσαν χωρίς δεύτερη κουβέντα στις ιστοσελίδες τους υπό το βάρος αυστηρών σχετικών εγκυκλίων με κεντρικό δίδαγμα ότι “ο νόμος είναι νόμος και πρέπει να εφαρμόζεται”

Ακριβώς την ίδια υποχρέωση είχαν και τα ΠΕΚΕΣ όλης της χώρας  για τις δικές τους εκθέσεις αξιολόγησης, αλλά δεν το έκαναν τα περισσότερα από αυτά. Ο νόμος ορίζει ότι: “Ακολούθως, σύνοψη των εν λόγω παρατηρήσεων και προτάσεων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου αναρτώνται αμελλητί στην ιστοσελίδα του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., χωρίς αναφορές σε συγκεκριμένα σχολεία”

Πιο αναλυτικά, και σύμφωνα με το Ν.4692/2020 ΦΕΚ Α΄111, στο Άρθρο 35 §1,2  (ο νόμος της αξιολόγησης των σχολείων), ορίζεται ότι:

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες υποδομές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολικής μονάδας, διατυπώνουν παρατηρήσεις επί των εκθέσεων αυτών,… Ακολούθως, σύνοψη των εν λόγω παρατηρήσεων και προτάσεων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου αναρτώνται αμελλητί στην ιστοσελίδα του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., χωρίς αναφορές σε συγκεκριμένα σχολεία, καθώς και στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 47″

Κάποιο από τα ελάχιστα ΠΕΚΕΣ που  δημοσίευσε την έκθεση της αξιολόγησής του στην ιστοσελίδα του, αναφέρει στην εισαγωγή της: “Σύμφωνα με το Σχετικό Νομοθέτημα, η παρούσα έκθεση αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. …… και είναι διαθέσιμη προς κάθε ενδιαφερόμενο από την κατηγορία Λειτουργία και την υποκατηγορία Συγκεντρωτικές Εκθέσεις Λειτουργίας”.

Η δουλειά του fresh -education σταματά σε αυτό σημείο. Με μια γρήγορη περιήγηση στις ιστοσελίδες των ΠΕΚΕΣ εύκολα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ποια από αυτά δεν λογοδότησαν για τις διαδικασίες εξωτερικής αξιολόγησης και ποιοι πρώην Συντονιστές τους και νυν Σχολικοί Σύμβουλοι είναι έτοιμοι να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς.

Πηγή fresh-education με ενεργό σύνδεσμο.

 Το πρώτο εκπαιδευτικό site στην Ελλάδα με ειδήσεις και αναλύσεις μόνο για την εκπαίδευση. Εγκυρότητα ενημέρωσης και αναλύσεων για τους αναγνώστες του χωρίς αντιγραφές

Δείτε επίσης:

Σύμβουλοι εκπαίδευσης – αξιολόγηση: Άμεση προσέλευση στα σχολεία και επαφή με τους εκπαιδευτικούς

Αξιολόγηση -τροπολογία: Ποιο νέο στέλεχος εκπαίδευσης θα προτείνει εκπαιδευτικούς για να αξιολογηθούν

freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …