ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολεία: Για ποια θέματα ζητήθηκε η συνδρομή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

Διάδωσέ το

 

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, στην  έκθεση λειτουργίας 2021-2022 του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, αναφέρουν  τα προβλήματα που κλήθηκαν να λύσουν στα σχολεία ευθύνης τους.

Σύμφωνα με έκθεσή τους, οι κατηγορίες των θεμάτων για τα οποία ζητήθηκε η συνδρομή τους από τα σχολεία, είναι:

(α) συμπεριφορές  μαθητών/τριών που δε συνάδουν με τις αναμενόμενες και επιθυμητές στα σχολεία

(β) δυσκολίες στη συνεργασία σχολείου – οικογένειας,

(γ) πρακτικές εκπαιδευτικών που δεν  συνάδουν με τη φιλοσοφία του νομοθετικού πλαισίου, τον σεβασμό απέναντι στα μέλη της  εκπαιδευτικής κοινότητας – μαθητές/μαθήτριες, άλλες/άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου,  γονείς – και

(δ) δυσκολία στην ανάπτυξη συνεργασιών.

Διαβάστε παρακάτω σχετικό απόσπασμα από την έκθεση για τα προβλήματα που καλούνται να λύσουν στα σχολεία

 Μπορεί τα πρόσωπα που υποστηρίχθηκαν τη φετινή χρονιά να είναι διαφορετικά, οι συνθήκες όμως έχουν πολλές  ομοιότητες. Είναι καλό να υπάρχουν πρακτικές που θα οδηγήσουν στην αποτελεσματική  αντιμετώπιση τέτοιων συνθηκών. Προτείνουμε, μάλιστα, οι πρακτικές και οι διαδικασίες που  θα ακολουθούνται από τις σχολικές μονάδες για την αντιμετώπιση τέτοιων συνθηκών και  καταστάσεων να συζητηθούν στον Σύλλογο Διδασκόντων και να αναφέρονται στον εσωτερικό  κανονισμό

Τα κεντρικά σημεία των παρεμβάσεών μας ήταν η ανάπτυξη συνεργασιών με όλα τα  εμπλεκόμενα πρόσωπα και όλες τις υφιστάμενες δομές, η ενεργοποίηση των δυνατοτήτων που  δίνει η υπάρχουσα νομοθεσία ώστε να δοθούν διέξοδοι στις ανάγκες έκφρασης των  μαθητών/τριών, η τήρηση και η εξάντληση της νομοθεσίας, ο σεβασμός απέναντι στην  προσωπικότητα κάθε εμπλεκόμενου. Τονίζουμε πως τα χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν  φάνηκαν σε κάποιες περιπτώσεις δύσκολο να ακολουθηθούν αναδεικνύοντας τη μη κατανόηση  και μη εφαρμογή του πλαισίου λειτουργίας καθώς και της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας που  χαρακτηρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα. 

Κληθήκαμε να διαχειριστούμε και κακές / προβληματικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών  και Διευθυντή / Διευθύντριας σχολικής μονάδας, που εκκινούσαν σε κάποιες περιπτώσεις από  την μη συνεπή εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου και από τις δύο αντιπαρατιθέμενες  πλευρές και από ανάρμοστες συμπεριφορές, κυρίως ανάρμοστη εκφορά λόγου ή / και θεώρηση  της δυνατότητας μη εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας. Τα παραπάνω μας οδηγούν στο να  θεωρήσουμε πως αντανακλούν απουσία ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των μελών του  συλλόγου διδασκόντων στην πρώτη περίπτωση και μη κατανόησης του νομοθετικού πλαισίου  στη δεύτερη. Οι παρεμβάσεις μας αναπτύχθηκαν είτε στο περιβάλλον της σχολικής μονάδας  είτε σε πλαίσιο συνεργασίας με τους/τις διευθυντές/ντριες, καθώς θεωρούμε πως αυτοί/ές  μπορούν ιδιαίτερα να συνεισφέρουν στην δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική μονάδα.  Οι βασικές κατευθύνσεις ήταν η ενημέρωση και η τήρηση της νομοθεσίας, η αποτελεσματική  προετοιμασία της Συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων με πρόβλεψη για εναλλακτικές  προτάσεις, ο σεβασμός στις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα όλων των εκπαιδευτικών ως  βασικής αρχής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και απαραίτητου παράγοντα εξασφάλισης καλών συνθηκών συνεργασίας στο σχολείο. 

Κληθήκαμε να συζητήσουμε και με γονείς, η στάση των οποίων ήταν επιθετική εναντίον  εκπαιδευτικών του σχολείου, για τις πρακτικές που ακολουθούσαν είτε στη διδασκαλία, είτε  στην αξιολόγηση, είτε στη νουθεσία των παιδιών. Υπήρξαν περιπτώσεις γονέων που  απαιτούσαν την αποπομπή κάποιου μαθητή από το σχολείο λόγω της θεώρησής τους πως ασκεί  βία στο παιδί τους ενώ την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δήλωναν πως δεν παρατηρούν προβλήματα στις σχέσεις των δύο παιδιών και πως η όποια προστριβή μεταξύ τους  έχει ξεπεραστεί. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτές οι θεωρήσεις προχωρήσαμε στην  οργάνωση δράσεων δόμησης ομάδας και χτισίματος εμπιστοσύνης μέσω της κατάθεσης των  αντιλήψεων και των συναισθημάτων μεταξύ των παιδιών. 

Η άρνηση γονέων να δεχθούν πως το παιδί τους χρειάζεται ιδιαίτερη βοήθεια οδηγεί  επίσης σε εντάσεις στις σχολικές μονάδες. Ακόμη και η εμπλοκή Σ.Ε.Ε. στην ενημέρωση γονέων  που εμφορούνται από τέτοιες αντιλήψεις δεν οδήγησε πάντα στα επιθυμητά αποτελέσματα.  Καταγράψαμε επίσης περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί βλέποντας πως οι όποιες προσπάθειές  τους να υποστηρίξουν το παιδί αποτυγχάνουν και πως οι γονείς συνεχίζουν να υποστηρίζουν  πως το παιδί τους δεν έχει κάποιο πρόβλημα, εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Στις περιπτώσεις  αυτές αναπτύχθηκαν ενημερώσεις που περιλάμβαναν προτάσεις ενεργοποίησης κάθε δυνατής  δομής που θα μπορούσε να ενισχύσει τις προσπάθειές τους για στήριξη των παιδιών. 

freshedu

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …