ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχέδια Δράσης – αξιολόγηση: Νέες επισημάνσεις από το ΙΕΠ και προτάσεις

Διάδωσέ το

Σχέδια Δράσης: Έναν νέο οδηγό- παρουσίαση με επισημάνσεις για το Συλλογικό  Προγραμματισμό  – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου των Σχολικών Μονάδων δημοσίευσε  το ΙΕΠ. 

Διαβάστε εδώ τα  6 “όχι” του ΙΕΠ για τα σχέδια δράσης
Συλλογικός Προγραμματισμός (μέχρι 29/11)

Με απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων (με τις εξαιρέσεις του άρθρ. 10, Υ.Α. 108906/ΓΔ4Ε/10-09-2021)
• συγκροτούνται Ομάδες Δράσης (2-5 εκπ/κών) για την ανάπτυξη και υλοποίηση Σχεδίων Δράσης
• καταχωρούνται στην Πλατφόρμα (σε επίπεδο άξονα):
Οι Τίτλοι των δράσεων
Ο Βασικός Στόχος κάθε δράσης
 Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός της κάθε ομάδας

ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Τα Σχέδια Δράσης συσχετίζονται με άξονες και όχι δείκτες

Οι δείκτες είναι ενδεικτικοί: Δίνουν ιδέες αλλά δεν είναι υποχρεωτική η χρήση τους

Αριθμός Σχεδίων Δράσης: ανάλογα με τον αριθμό των εκπ/κών π.χ. 7 εκπ/κοί = 2 Σχέδια Δράσης τουλάχιστον

Όλα τα σχολεία και ιδιαίτερα τα Μονοθέσια έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με άλλα σχολεία.   O σχεδιασμός και η υλοποίηση είναι κοινά  αλλά όμως κατατίθενται ξεχωριστές φόρμες στην πλατφόρμα.

Είναι όλες οι δράσεις «Σχέδια Δράσης»;

Τα Σχέδια Δράσης:
 στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου
ή/και
 ενισχύουν υπάρχουσες καλές πρακτικές → γενίκευση/διάχυση αποτελεσμάτων
 Αφορούν /έχουν αντίκτυπο σε όσο το δυνατόν ευρύτερα σύνολα:
– Τάξεις (όχι τμήματα)
– Ομάδες εκπαιδευτικών (όχι μεμονωμένα άτομα)
– Σύνολο σχολικής κοινότητας
 έχουν ευρύτερη στόχευση καθώς δημιουργούν νέες δομές, νέες πρακτικές, νέες
σχέσεις, νέο πλαίσιο λειτουργίας

Τι είναι τελικά το Σχέδιο Δράσης;

Το Σχέδιο Δράσης πρέπει να:
• είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, συγκεκριμένο και σαφές, το οποίο να
καθοδηγεί την Ομάδα και γενικότερα τη σχολική μονάδα ως προς τον τρόπο
και την πορεία για τη βελτίωση του άξονα που έχει επιλεγεί, καθώς και για
την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.
• βασίζεται σε:
• σε σαφείς και εφικτούς στόχους
• σε ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
• σε διαθέσιμους πόρους
• σε σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους για τους εμπλεκομένους
• στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και την εξειδίκευση των μελών της Ομάδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Χρήσιμες ερωτήσεις

 Τι θέλουμε να βελτιώσουμε;
 Αποτελεί προτεραιότητα για το σχολείο μας; Θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην εκπ/ση των μαθητών μας;
 Τι επιμέρους δράσεις και ενέργειες μπορούμε να κάνουμε για να το βελτιώσουμε;
 Είναι εφικτό να υλοποιηθούν αυτές στον διαθέσιμο χρόνο και τις δεδομένες συνθήκες (φόρτος εργασίας κ.λπ.);
 Ποιους πρέπει να εμπλέξουμε στις επιμέρους δράσεις;
 Ποιος θα είναι ο ρόλος καθενός από τα μέλη της ομάδας/των εμπλεκομένων;
 Πώς θα δουλεύουμε/συνεργαζόμαστε/ενημερωνόμαστε κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης;
 Μπορούμε να ζητήσουμε υποστήριξη (από φορείς, ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες κ.λπ.);
 Έχουμε τα απαιτούμενα μέσα και ποια είναι αυτά;
 Ποια είναι τα αναμενόμενα αποτελέσματα;
 Πώς μπορεί να είναι βιώσιμα αυτά τα αποτελέσματα για τη σχολική μονάδα;
 Ποια θα είναι τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης; Πώς θα διαπιστώσουμε ότι οι ενέργειές μας πέτυχαν τους
στόχους που είχαμε θέσει;
 Πώς θα παρακολουθούμε την πορεία υλοποίησης;
 Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων; Ποιοι θα εμπλακούν; Χρειάζονται ειδικά εργαλεία;
 Πώς μπορεί να γίνει διάχυση των αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα;

Δείτε εδώ τον οδηγό με τα ενδεικτικά σχέδια δράσης

Λάστιχο η αξιολόγηση – νέα δεδομένα: Και μετά τα Χριστούγεννα η υποβολή σχεδίων δράσης

Υπουργείο Παιδείας: Εσφαλμένες παραδοχές στην απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *