ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα αναλάβουν προγραμματισμό και επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

στελεχών

www.fresh-education.gr
Η  καθυστέρηση   στην τοποθέτηση  των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα είναι αυτοί, που τουλάχιστον για τον πρώτο μήνα λειτουργίας των σχολείων, θα αναλάβουν την υποστήριξη του προγραμματισμού των Σχολείων καθώς και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Σε αυτό συνηγορούν και οι σχετικές θεσμικές προβλέψεις για συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στις διαδικασίες έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Μία από αυτές είναι και η παράταση της θητείας των Σχολικών Συμβούλων μέχρι να τοποθετηθούν οι Συντονιστές.

Μια τέτοια προοπτική όμως δημιουργεί πολλά ερωτήματα για θέματα :

α) επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και άσκησης καθηκόντων από αυτά

β) σχεδιασμού της εκπαιδευτικής πολιτικής

Τι λένε τα επίσημα κείμενα( εγκύκλιοι, νόμος 4547/2018 και Προεδρικό Διάταγμα  ΠΔ 79)
ΠΔ 79

Το ΠΔ 79 στο άρθρο 17  προβλέπει ότι εντός του χρονικού διαστήματος από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου και από 15 έως 21 Ιουνίου μπορεί να διοργανώνονται από τον Σχολικό Σύμβουλο επιμορφωτικές δράσεις από τον ίδιο και τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειας.

Επίσης  ότι ο σκοπός των επιμορφωτικών αυτών συναντήσεων είναι η εξέταση όλων των θεμάτων που έχουν σχέση με την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, την εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών, τον συντονισμό, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργο.

Εγκύκλιος Μάιος 2018: “Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2018-2019  Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος “
Απόσπασμα από την Εγκύκλιο

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε. οργανώνουν και υλοποιούν επιμορφωτικές συναντήσεις (παιδαγωγικές συσκέψεις, ημερίδες και σεμινάρια) των εκπαιδευτικών των σχολείων της Περιφέρειάς τους, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 17 του ΠΔ 79/2017.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικοτήτων προκειμένου να προγραμματίσουν τις επιμορφωτικές τους δράσεις στις σχολικές μονάδες της Δημοτικής Εκπαίδευσης, συνεργάζονται με τους Σχολικούς Συμβούλους της Δημοτικής Εκπαίδευσης για τον καλύτερο συντονισμό του έργου τους. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικοτήτων μπορούν επίσης να διοργανώνουν από κοινού με τους Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης επιμορφωτικές ημερίδες σε θεματικές που αφορούν στο σύνολο των εκπαιδευτικών, ώστε να περιορίζεται η ανάγκη απουσίας εκπαιδευτικών από τις σχολικές μονάδες και να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Επισημαίνεται τέλος, η ανάγκη αξιοποίησης του χρονικού διαστήματος από 15 έως 21 Ιουνίου και από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου για την διοργάνωση επιμορφωτικών δράσεων από τους Σχολικούς Συμβούλους.

Νόμος 4547/2018 άρθρο 20 -Μεταβατικές Διατάξεις

8. Οι σχολικοί σύμβουλοι, καθώς και οι υπηρεσίες και οι οργανικές μονάδες που καταργούνται σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 17, πλην των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., συνεχίζουν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, έως την επιλογή και τοποθέτηση των Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Προϊσταμένων των Κ.Ε.Σ.Υ. κατά περίπτωση, ανάλογα με την υπηρεσία υποδοχής, σύμφωνα με την παράγραφο. ( σημ. Η θητεία των Σχολικών Συμβούλων λήγει στις 31/8/2018, δηλαδή αύριο)

Τι γίνεται με το χρονοδιάγραμμα επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

Η εγκύκλιος του Γενικού  Γραμματέα του Υπουργείου  με θέμα«Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου”  αν και αναφέρει ότι τα χρονικά πλαίσια επιλογής Συντονιστών θα πρέπει να τηρηθούν απαρέγκλιτα, τελικά κάτι τέτοιο δεν έγινε.

Μεγάλες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης βρίσκονται  ακόμα στο στάδιο  συνεντεύξης των υποψήφιων.

Μετά το τέλος των Συνεντεύξεων θα απαιτηθούν  αρκετές   ημέρες για την ανακοίνωση των πινάκων, για τις δηλώσεις των υποψηφίων και για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης.

Επιπλέον δεν αρκεί η επιλογή των Συντονιστών για τη λειτουργία του κάθε ΠΕΚΕΣ, αλλά πρέπει  να οριστούν οι Οργανωτικοί  Συντονιστές και οι αναπληρωτές τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση Διευθυντών Σχολείων: Εκπαιδευτικοί και Συντονιστές θα βάζουν βαθμούς
Αναμένοντας λοιπόν την Υπουργική απόφαση που θα δίνει παράταση στη θητεία των Σχολικών Συμβούλων, τα ερωτήματα που προκύπτουν αν  κληθούν να υποστηρίξουν τους προγραμματισμούς και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών με την έναρξη του σχολικού έτους, είναι:

Για τις διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης  στις  σχολικές μονάδες, που έχει προαναγγελθεί πολλές φορές,  και όπως γενικά αποτυπώνεται  στο  Ν.4547/2018, ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου θα θεωρείται τώρα ικανός να  τις υποστηρίξει, έστω αρχικά;

Αν ναι, τότε γιατί καταργήθηκε ο θεσμός;

Αν όχι,  επιτρέπεται να αναλάβουν αυτές τις ευθύνες;

Αν μπορούν τελικά να αναλάβουν αυτές τις ευθύνες γιατί πήγαμε σε διαδικασίες κρίσεις Συντονιστών; Τι διαφορετικό θα κάνουν  οι Συντονιστές;

Πώς, με λίγα λόγια, μπορούν Σχολικοί Σύμβουλοι που έχουν επιλεγεί με άλλους νόμους επιλογής στελεχών, με άλλες στοχεύσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής, να μπορούν να ανταποκριθούν σε κάτι καινούριο; Κάποιοι   δεν έχουν θέσει και υποψηφιότητα , διότι θεώρησαν ότι δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν;

Μήπως όμως τελικά οι εκπαιδευτικές πολιτικές είναι ίδιες και οι  Συντονιστές που έρχονται δε θα κάνουν και το κάτι διαφορετικό γιατί το γενικότερο πλαίσιο είναι ίδιο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Έρχονται οι συντονιστές. Όλοι μέχρι αργά το μεσημέρι στα σχολεία για να γίνει η "δουλειά"

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

2 Σχόλια

  1. Είναι ηλίου φαεινότερον ότι οι σχολικοί σύμβουλοι δεν είχαν ούτε έχουν καμμία ευθύνη και καμμία αρμοδιότητα, δεν λογοδοτού(σα)ν σε κανένα και δεν προσέφεραν απολύτως τίποτε. Ο ρόλος των ήταν διακοσμητικός, δίκην γλάστρας, ή, μάλλον, παρασιτικός και επιζήμιος για την Εκπαίδευση και την ελληνική κοινωνία.

    Βέβαια, πριν επί τέλους ξεκουμπιστούν από τις θέσεις αργομισθίας όπου αναξιοκρατικώς επιπολάζουν, μπορούν όντως ακόμη, δυνητικά και προαιρετικά, εν είδει επιθανατίου ρόγχου, να διοργανώσουν «επιμορφωτική συνάντηση» το διάστημα από 3 έως 10 Σεπτεμβρίου 2018, για να δικαιολογήσουν -νομίζουν- την άχρι καιρού σκανδαλώδη παραμονή τους στις θέσεις χαραμοφάη που κατέχουν.

    Εννοείται ότι εφέτος ειπέρ ποτέ και άλλοτε, οι κ.κ. Εκπαιδευτικοί θα αγνοήσουν επιδεικτικά τυχόν πρόσκληση και θα απόσχουν απαξάπαντες από τέτοιες συναντήσεις – παρωδίες επιμορφώσεως, αποδίδοντας έτσι τον δέοντα σεβασμό και την προσήκουσα αξία στους σχολικούς συμβούλους, δηλαδή μηδένα και μηδεμίαν, αντιστοίχως.

    Οι πραγματικοί Εκπαιδευτικοί, Διδάσκαλοι και Καθηγητές, αντιλαμβανόμαστε ότι τα Σχολεία μάς χρειάζονται. Δεν έχουμε ούτε δευτερόλεπτο να διαθέσουμε ως κομπάρσοι σε άχαρους, προκλητικά και υποτιμητικά δια το θεαθήναι θεατρινισμούς συμβούλων.

  2. Tο αν θα παραστούν οι εκπαιδευτικοί ή όχι στις επιμορφώσεις που θα διοργανώσουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι δε θα το κρίνεις εσύ αγαπητέ “Ελεύθερε”. Όπως επίσης δεν είσαι αρμόδιος να κρίνεις αν οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν προσφέρει ή όχι το καλύτερο που μπορούσαν… Αυτό που μπορείς να κρίνεις είναι μόνο το δικό σου έργο.. Απτές αποδείξεις για την επιτυχία ή αποτυχία του θεσμού στο σύνολο δεν υπάρχουν, καθώς εμπεριστατωμένη έρευνα με αξιολογητικό χαρακτήρα δεν έχει γίνει ως τώρα για το θεσμό. Όπερ σημαίνει ότι οποιαδήποτε κρίση και συμπέρασμα είναι ολωσδιόλου αυθαίρετο. Και η ασκούμενη αρνητική κριτική που εξαπολύουν ορισμένοι “τυχάρπαστοι” είναι εξολοκλήρου άνανδρη. Όπως προκλητική και αναιδέστατη είναι και η στάση του Υπουργείου Παιδείας και ιδίως των συντακτών του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.. Αποφάσισαν και διέταξαν… Χωρίς καμία βάσιμη απόδειξη κατήργησαν το θεσμό βασιζόμενοι στις ιδεοληψίες, στο μένος, στην εμπάθεια και στις οικονομικές σκοπιμότητες των “ημέτερων”… Αλλά έχει ο καιρός γυρίσματα… Θα δικαιωθούν οι προσπάθειες τόσων ανθρώπων που “τσουβαλιάστηκαν” μαζί με μερικές εξαιρέσεις αδιάφορων… Άραγε αδιάφοροι εκπαιδευτικοί δεν υπάρχουν;;; Αξιολόγηση τώρα, για να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να διορθωθούν οι παθογένειες. Όλα με διαφάνεια και αξιοπιστία. Όχι πια αποφάσεις που βασίζονται στις ιδιοτροπίες της μειοψηφίας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *