ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι διευθυντές να προσλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς (πρόταση ΟΟΣΑ)

Διάδωσέ το

…στην Ελλάδα,  οι διευθυντές δεν έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%.

Στον απόηχο των αποτελεσμάτων του προγράμματος PISA 2022 για τους μαθητές της χώρας μας, ο  κ. Andreas Schleicher, ο οποίος ηγείται του προγράμματος στον ΟΟΣΑ, με άρθρο του στο Capital.gr μιλάει για τα αποτελέσματα αλλά και για τις εκπαιδευτικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην  Ελλάδα. Όλα αυτά σε αναμονή της μελέτης που έχει συμφωνήσει η χώρα μας με τον Οργανισμό. Ένα από τα πεδία της μελέτης είναι και το σύστημα προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών.

Τι προτείνει ο κ. Schleicher

Πραγματική αυτονομία στα σχολεία. Επιλογή εκπαιδευτικών από τους διευθυντές

Στα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να δοθεί περισσότερη πραγματική αυτονομία για να έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές, αναφέρει ο κ. Schleicher, τονίζοντας ότι στην Ελλάδα,  οι διευθυντές δεν έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ που είναι 60%.

Ποιότητα διδασκαλίας 

Η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, σε συνάρτηση με τη  βελτίωση  της κατάρτισης και της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών.

Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα

H PISA δείχνει ότι παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες. Για παράδειγμα, σημειώθηκε μείωση στο ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που ανέφεραν ότι ο δάσκαλος έδειχνε ενδιαφέρον για τη μαθησιακή πορεία κάθε μαθητή και τους παρείχε επιπλέον βοήθεια….. Διαβάστε εδώ όλο το άρθρο στο capital

Ίδιες αναφορές και στην Έκθεση “Εκπαίδευση για λαμπρό μέλλον στην Ελλάδα” ΟΟΣΑ (2018),   

(από ανακοίνωσή της  Γ΄  ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης)

“…Οι σχολικές μονάδες στην Ελλάδα έχουν διορίσει διευθυντές, αλλά οι ευθύνες τους είναι εξαιρετικά περιορισμένες και επικεντρώνονται σε διοικητικά ζητήματα. Ο πρώτος περιορισμός είναι ότι δεν μπορούν να επιλέξουν το δικό τους προσωπικό…»
«….Το να επιτραπεί στους Διευθυντές των σχολείων να έχουν μεγαλύτερο λόγο σε θέματα προσωπικού, και στην πραγματικότητα να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν και να προσλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, θα σήμαινε ότι θα μπορούσαν καλύτερα να διασφαλίζουν ένα καλύτερο “ταίριασμα” μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών…αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό…”

“…Το πρώτο βήμα είναι να επανασχεδιαστεί η θέση του Διευθυντή του Σχολείου ώστε αυτή θέση να περιλαμβάνει επιλογή όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, τον διορισμό και την παύση των Υποδιευθυντών, την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, την κατανομή όλων των εξωδιδακτικών εργασιών στους εκπαιδευτικούς….

«Η παιδαγωγική αυτονομία μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο αν πηγαίνει χέρι-χέρι με τη θεσμική αυτονομία και την ενίσχυση της θέσης των διευθυντών, την ικανότητά τους να αξιολογούν και να επιλέγουν το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Χωρίς αυτή την κρίσιμη πλευρά, η παιδαγωγική αυτονομία δεν έχει νόημα».

Δείτε επίσης:

Πιερρακάκης: Με αίτηση η ελεύθερη επιλογή σχολείου 

 

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …