ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μητσοτάκης: Σχετικά με τις καταλήψεις και τις ψηφιακές εξετάσεις στα πανεπιστήμια

Διάδωσέ το

«Ακούω μια κριτική περι του «αδιάβλητου» των τηλέ-εξετάσεων, όμως ας είμαστε ειλικρινείς, πρώτοι οι ίδιοι οι καθηγητές γνωρίζουν ότι αντικειμενικά δεν υπάρχει κανένα σύστημα εξετάσεων που να είναι πλήρως αδιάβλητο. Υπάρχουν τρόποι να γίνουν έγκυρες εξετάσεις και στην εποχή του chat gpt αρκεί να υπάρχει θέληση.»

Την εβδομαδιαία ανασκόπηση του Φεβρουαρίου ανάρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μεταξύ άλλων θεμάτων ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις καταλήψεις των Πανεπιστημίων, τις ψηφιακές εξετάσεις και την  οικονομική στήριξη στα πανεπιστήμια

Αναλυτικά όσα σημείωσε ο Κ. Μητσοτάκης: 

«Να έρθω τώρα στο ζήτημα της εξεταστικής στα Πανεπιστήμια που εξαιτίας των καταλήψεων σε ορισμένα τμήματα κινδύνευε να χαθεί. Χαιρετίζω την απόφαση των Πρυτάνεων να προχωρήσουν σε ένα απαραίτητο μέτρο: όπου συνεχίζονται οι καταλήψεις, γιατί σε αρκετά τμήματα τερματίστηκαν, οι εξετάσεις να γίνουν εξ αποστάσεως.

Οι καθηγητές των ΑΕΙ έχουν υποχρέωση και ευθύνη να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα των ψηφιακών εξετάσεων, ώστε να εγγυηθούν και να προστατεύσουν το δικαίωμα των φοιτητών να μην χαθεί η εξεταστική του Φεβρουαρίου. Ακούω μια κριτική περι του «αδιάβλητου» των τηλέ-εξετάσεων, όμως ας είμαστε ειλικρινείς, πρώτοι οι ίδιοι οι καθηγητές γνωρίζουν ότι αντικειμενικά δεν υπάρχει κανένα σύστημα εξετάσεων που να είναι πλήρως αδιάβλητο. Υπάρχουν τρόποι να γίνουν έγκυρες εξετάσεις και στην εποχή του chat gpt αρκεί να υπάρχει θέληση. Επομένως εκλαμβάνω αυτά τα επιχειρήματα ως προφάσεις κάποιων -ελπίζω λίγων- καθηγητών που δεν σκέφτονται ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι που αγωνιούν για το συμφέρον των φοιτητών τους. Και να σκεφτούν και κάτι ακόμη: υπάρχουν φοιτητές που περιμένουν με αγωνία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τώρα τον Φεβρουάριο γιατί έχουν ήδη άλλες ανειλημμένες υποχρεώσεις. Είναι αδιανόητο κάποιες μειοψηφίες να στερούν την πρόοδο αυτών των φοιτητών και να βρίσκουν μάλιστα υποστήριξη και από καθηγητές, όταν υπάρχει η εναλλακτική των ψηφιακών εξετάσεων που δοκιμάστηκε και στην πανδημία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Θα το ξαναπώ – η πολιτική μας, και η προσωπική μου προτεραιότητα, είναι η στήριξη του δημόσιου Πανεπιστημίου που παρά τις δυσκολίες, πιστεύω ότι σήμερα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ό,τι ήταν πριν από τέσσερα χρόνια. Επιτρέψτε μου να αναφέρω ένα μόνο στοιχείο – το ύψος της χρηματοδότησης. Σήμερα, μαζί με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, διαθέτουμε πάνω από 1 δισ. ευρώ για την ανώτατη εκπαίδευση, όταν έως το 2019 οι πόροι δεν ξεπερνούσαν τα 200 εκ. ευρώ, ενώ αυξήσεις έχουν δει και οι καθηγητές των ΑΕΙ.

Θέλω να επισημάνω και το εξής: η οικονομική στήριξη είναι δεδομένη, όμως και οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να προχωρούν. Γι’ αυτό και το νομοσχέδιο για την ενίσχυση του δημόσιου Πανεπιστημίου και την ίδρυση μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων θα ψηφιστεί πριν το τέλος Φεβρουαρίου, ώστε να πάψει η Ελλάδα να αποτελεί μια αναχρονιστική εξαίρεση, όχι μόνο στην ΕΕ, αλλά παγκοσμίως».

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …