ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αποκατάσταση του κύρους των εκπαιδευτικών προτείνει η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε( μισθοί, κίνητρα, γονείς)

Διάδωσέ το

εισαγωγική επιμόρφωση

Στην έκθεσή της (2018), η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση     δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με την έκθεση όμως, η πορεία προς την επαγγελματική ανάπτυξη  έχει προβλήματα της,  λόγω  της συστηματικής υποβάθμισης του κύρους των εκπαιδευτικών, με διάφορους τρόπους.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη

Συγκεκριμένα η Αρχή στην έκθεσή της αναφέρει:

Επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Η απόφαση για την αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων

Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

 Τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου.
 Την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία.
 Την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.
 Την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών.
 Την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
 Τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιδείξουν αυξημένη επαγγελματική υπευθυνότητα, ανάλογη του ρόλου τους και των συνεπειών των επιλογών και των παραλήψεών τους, αναπτύσσοντας συλλογικές πρακτικές επικεντρωμένες στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση Διευθυντών Σχολείων: Εκπαιδευτικοί και Συντονιστές θα βάζουν βαθμούς

Με αυτό τον τρόπο, θα υποστηρίξουν την επαγγελματική ανάπτυξή τους και θα δικαιώσουν τις προσδοκίες και την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

ΠΡΟΣΟΧΗ Σημαντική Υπενθύμιση: Οι ιστοσελίδες που αντιγράφουν κόπο, γνώση,κομμάτια, τίτλους, ιδέες , και δημοσιεύσεις από το fresh-education.gr  υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν ενεργό link προς τη δημοσίευση  έτσι ώστε  να μην παραπλανούν τους αναγνώστες για τους δημιουργούς της εκάστοτε  “ενδιαφέρουσας” δημοσίευσης. 

Δείτε επίσης

Υπουργείο Παιδείας: Την Παρασκευή 28/4 η κλήρωση για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία

Διάδωσέ το Το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε ότι η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή στα …

Πρώτο σχόλιο

  1. Το κύρος των εκπαιδευτικών ειναι και θέμα του κάθε εκπαιδευτικού προσωπικά. Αν είσαι ανεύθυνος,ασυνεπής και αδιάφορος κανένα μέτρο δε θα σου προσφέρει κύρος!!! Να τα λέμε κι αυτά!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *