ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κρίσεις διευθυντών σχολείων: “Οι χειρότερες που έγιναν ποτέ”

Διάδωσέ το

Ανακοίνωση της ¨ΟΣ Για την οικολογία της εκπαίδευσης¨για τις κρίσεις διευθυντών σχολείων

Ως οι χειρότερες στην ιστορία τους μπορούν να χαρακτηρισθούν οι  διαδικασίες για την επιλογή των διευθυντών των σχολείων, δημοτικών,  γυμνασίων και λυκείων, όπως φάνηκε από πληθώρα καταγγελιών αλλά και  όπως αποδεικνύεται από τη στατιστική μελέτη των βαθμολογιών των  συνεντεύξεων, για τις οποίες το βασικό κριτήριο φαίνεται πως ήταν οι  κομματικές προτιμήσεις των υποψηφίων.  

Είναι οι χειρότερες, επειδή το τόσο προχειροφτιαγμένο θεσμικό πλαίσιο που  εφαρμόστηκε ψευδονομότυπα και εσπευσμένα την τελευταία στιγμή, τις  παραμονές εκλογών, μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια πρωτοφανούς ανικανότητας και αδράνειας, έδωσε απόλυτη εξουσία σε ένα μόνο κόμμα και  ακύρωσε ακόμα και κάποιες ισορροπίες που εμπεριείχαν τα προηγούμενα  θεσμικά πλαίσια. 

Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι κανένα δε φαίνεται να απασχολεί το κατά  πόσο η εναλλαγή των διευθυντών με τους ρυθμούς της θητείας μπορεί να  αρμόζει σε μια στοιχειώδη καλή λειτουργία των σχολείων ή αντίθετα πόσο  καταστροφική μπορεί να αποδειχτεί εκ των υστέρων. 

Τι σκοπιμότητες εξυπηρετούν άραγε αυτές οι διαδικασίες πέρα από το να  παραμένουν οι Διευθυντές όμηροι του κομματοκρατικού συστήματος; Κι ούτε νοιάζεται κανείς για το πόσο τραυματικός μπορεί να είναι για τον  εκπαιδευτικό κόσμο ο διορισμός διευθυντών όχι σε κενές θέσεις, όπως  είθισται, αλλά στις θέσεις, μέχρι την παραμονή, άλλων διευθυντών, των  οποίων διακόπηκε βάναυσα το έργο. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Πολύ περισσότερο που τα σύνθετα συστήματα μορίων, τα οποία αλλάζουν  κάθε φορά οι εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, οδηγούν σε ένα  είδος λοταρίας, από τους πολλαπλούς συνδυασμούς της σειράς κατάταξης  και των προτιμήσεων σχολείων, που προκαλεί ντόμινο αλλαγών σε πολλά  σχολεία χωρίς αιτία, ανεπιθύμητων σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα κι από  τους ίδιους τους ιθύνοντες.  

Αλλά το πόσο βάθυνε η κρίση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα φάνηκε και από  την κάθετη πτώση του αριθμού των υποψηφίων για θέσεις ευθύνης, που 

δείχνει ότι δε θα αργήσει πλέον να φτάσει το σύστημα αυτό ακόμα και σε  σημεία δυσκολίας της αναπαραγωγής του, με τους όρους της σημερινής  συγκυρίας οικονομικής απαξίωσης-σε αντίθεση με τα πρότυπα του ιδιωτικού  τομέα, αυταρχικής νοοτροπίας, γενικευμένης καχυποψίας και επιδείνωσης  των εργασιακών συνθηκών. 

Αυτή η πλήρης αποτυχία της διακυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης  κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη του συντονισμού όλων όσων  αγωνιούν για τη δημόσια παιδεία, η οποία παρά τις αντιξοότητες μπορεί  ακόμα να στηρίζεται στο φιλότιμο και τη σκληρή εργασία της συντριπτικής  πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών. Ας την υπερασπίσουμε πριν να τη  διαλύσουν.

Δείτε επίσης:

Κρίσεις διευθυντών: ;Ήταν απασχολημένοι με το μαγείρεμα και άφησαν στην τύχη τους τα πληροφοριακά συστήματα 

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …