ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δεν θα προλάβει η Κεραμέως να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς

Διάδωσέ το

 

Δεν θα προλάβει η Κεραμέως να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς

Εκτός χρονοδιαγράμματος  κινείται η εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά στην επιλογή στελεχών γεγονός που θα επηρεάσει και τον στόχο για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Από το “Έρχονται διαρκώς περισσότεροι εκπαιδευτικοί που μου λένε:  θέλω να αξιολογηθώ” (2019) , πήγαμε στο   η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα εφαρμοστεί το σχ. έτος 2021-2022″(2020) και στο ότι “η κοινωνία απαιτεί αξιολόγηση”  (2021) στην πορεία υπήρξε διαβεβαίωση ότι «H αξιολόγηση κάνει την εκπαίδευση καλύτερη και θα εφαρμόσουμε το νόμο» (Μάρτιος 2022)  και φτάσαμε στον Ιούνιο του 2022,  τρεις μήνες πριν την έναρξη του νέου σχ. έτους 2022-2023,  και το σίγουρο είναι  ότι δε θα έχουμε στη θέση τους όλα τα νέα στελέχη εκπαίδευσης για να γίνουν πράξη όλες οι παραπάνω εξαγγελίες και υποσχέσεις.

Ενώ δηλαδή υπήρξε μια μεγάλη ενασχόληση και ενδιαφέρον με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σε επίπεδο ΜΜΕ,  θεσμικό και δικαστηρίων, δεν έγινε το ίδιο για την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης που είναι οι πυλώνες  στην υλοποίηση αυτών των αλλαγών.

Τη στιγμή λοιπόν που ήδη έπρεπε να έχει γίνει προκήρυξη για τις θέσεις των διευθυντών σχολείων για να βρίσκονται τον Σεπτέμβρη στα σχολεία,  ακόμη τρέχουν οι διαδικασίες για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης και Συμβούλων Εκπαίδευσης. Το πιο αισιόδοξο σενάριο για την τοποθέτηση διευθυντών σχολείων είναι το φθινόπωρο, πολύ μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 σύμφωνα  τη σειρά επιλογής στελεχών που καθορίζει ο πρόσφατος νόμος Κεραμέως (4823/2021). Οι ίδιες προβλέψεις υπάρχουν και για την τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Χωρίς νέους Διευθυντές σχολείων, νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης και ένα απαραίτητο χρονικό διάστημα επαφής αξιολογητών και αξιολογούμενων δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Φήμες που ακούγονται για τροπολογία  του νόμου Κεραμέως αναφορικά με τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής για την έγκαιρη επιλογή των στελεχών, που δήθεν θα “διορθώσουν”  τις αποτυχίες της εκπαιδευτικής  πολιτικής,  καλύτερα να παραμείνουν φήμες, γιατί αν γίνουν πράξη τότε θα δημιουργήσουν μεγαλύτερους μπελάδες και προβλήματα από αυτά που υποτίθεται θα λύσουν και επίσης είναι σχεδόν σίγουρο  για πολλούς λόγους ότι η  διαδικασία δε θα επιταχυνθεί. Η επιλογή στελεχών αποτελεί τη σημαντική διαδικασία στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων για να σχεδιάζεται με fast track διαδικασίες που απειλούν την αξιοπιστία και την εγκυρότητά της στα μάτια τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της κοινωνίας συνολικά. Ένα λάθος ποτέ δε διορθώνεται με μεγαλύτερο λάθος, αλλά με τη νομιμότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Επιπλέον δεν μπορείς να επικαλείσαι στους άλλους ότι κάτι ισχύει γιατί το λέει ο νόμος και εσύ, ως ο κατ’ εξοχήν φορέας τήρησης του νόμου, να τον αλλάζεις με τροπολογίες  επειδή δεν μπορείς να τον εφαρμόσεις λόγω έλλειψης χρόνου. Και όμως όταν με τη νομοθεσία προσθέτεις πολλαπλάσιο έργο, στις σχολικές μονάδες  και στους εκπαιδευτικούς, απαιτείς να εφαρμόζονται όλα ανεξάρτητα αν τους εξωθείς στην επαγγελματική εξουθένωση

Πρώτα αξιολόγηση σχολικών μονάδων, διευθυντών και μετά εκπαιδευτικών

Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης έλεγε ότι: “σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές“.. ” Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τους διευθυντές των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών”

Και όλα αυτά χωρίς να λάβουμε υπόψη το  πολύ πιθανό σενάριο εκλογών για τον Οκτώβριο,  οπότε  όλα τα περί αξιολόγησης  εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών είναι στον αέρα.

Διαβάστε επίσης:

Το ΙΕΠ ενεργοποίησε την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης σχολείων – Συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων

Συντονιστές – αξιολόγηση: Από την πλατφόρμα θα βλέπουν τι κάνουν τα σχολεία και θα τα βαθμολογούν

 freshedu

fresh-education

 

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *