ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κεραμέως για αυξήσεις: Στην πρώτη γραμμή οι εκπαιδευτικοί

Διάδωσέ το

Νίκη Κεραμέως: “Έχουμε αυξήσει τις απαιτήσεις στο σχολείο. Το έχουμε κάνει πιο απαιτητικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αυτό που δεν έχουμε κάνει, αλλά οφείλουμε να κάνουμε, είναι να αμείβουμε καλύτερα τους εκπαιδευτικούς”, υποσχέθηκε η Υπουργός Παιδείας στους εκπαιδευτικούς που πάνω από μία δεκαετία δεν έχουν δει αύξηση στον μισθό τους.

“Η πρώτη τετραετία ήταν εστιασμένη στη μείωση των φόρων, η επόμενη τετραετία θα είναι εστιασμένη στις υψηλότερες απολαβές και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι εκπαιδευτικοί είναι στην πρώτη γραμμή για αύξηση των αποδοχών τους”, είπε η Ν. Κεραμέως. (Δείτε προς το τέλος το video από 19:00 και μετά)

Την πρώτη υπόσχεση (2022) για αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, την έδωσε η υπουργός Παιδείας, κα Νίκη Κεραμέως.  μιλώντας στην Όλγα Τρέμη και στο Meeting Point του newsbomb.gr.

Στο τέλος της συνέντευξης, η Υπουργός Παιδείας  είπε ότι: “Είναι σαφές ότι πρέπει να γίνει μια σημαντική προσπάθεια και είναι προτεραιότητά μας, όπως είπα, να αυξηθούν και να εξορθολογιστούν συνολικά οι απολαβές των εκπαιδευτικών μας”

Προεκλογική δέσμευση το 2018 της Κεραμέως για ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη όσων αξιολογούνται θετικά

Προεκλογικά στις 24.11.2018, στην παρουσίαση του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία, η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως είχε προαναγγείλει την ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη για τους εκπαιδευτικούς που αξιολογούνται θετικά κατά την ατομική τους αξιολόγηση. Συγκεκριμένα είχε αναφέρει τα εξής:

“Θα προχωρήσουμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και εδώ  θέλω να είμαι ξεκάθαρη. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει δύο στόχους:

  • Στόχος πρώτος: Η επιβράβευση των αρίστων και μάλιστα αυτό πάει να πει στην πράξη ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη.
  • Στόχος δεύτερος: Τα κίνητρα για βελτίωση για όσους δεν αποδίδουν όσο θα θέλαμε να αποδίδουν, όσο θα πρέπει να αποδίδουν. Και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδεθεί με την επιμόρφωση”

Στη συνέχεια η υπόσχεση για “ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη” για τους εκπαιδευτικούς έγινε μόνο “μόρια” για όσους θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης

α. Νόμος 4823/2021: Στον νόμο 4823/2021 και στο άρθρο 78 παρ. 4 τελικά αποτυπώθηκε η παρακάτω πρόβλεψη για όσους εκπαιδευτικούς αξιολογούνται θετικά:

“Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου.”

β. Ενδεικτικά μία δήλωση της Ν. Κεραμέως που εμφανίζεται η λέξη “μόρια”:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

“Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών είναι ένας μηχανισμός για να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος. Δεν έχει κανέναν τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά έχει βελτιωτικό χαρακτήρα. Συνδέουμε την αξιολόγηση με την επιμόρφωση. Όποιος αξιολογείται θετικά θα παίρνει μόρια  σε περίπτωση που θέλει να γίνει διευθυντής σχολείου, διευθυντής εκπαίδευσης και γενικά να πάρει κάποια θέση ευθύνης και σε περίπτωση μη θετικής αξιολόγησης προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Πηγή: Αντριάνα Παρασκευοπούλου  κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ

γ. Από το βήμα της Βουλής το 2021 επανεμφανίζεται η λέξη “μόρια”

“Αξιολογούμε, σημαίνει καταγράφουμε, μελετάμε, επιβραβεύουμε και βελτιώνουμε. Αν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό τότε αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο για να γίνεις διευθυντής σχολείου, για να γίνεις διευθυντής εκπαίδευσης, για να ανέλθεις στην ιεραρχία της εκπαίδευσης”, είχε διαβεβαιώσει η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως τους εκπαιδευτικούς από το βήμα της Βουλής το 2021.

γ. Τελικά το 2021 δεν ήταν στην φιλοσοφία της αξιολόγησης οι αυξημένες απολαβές στους εκπαιδευτικούς και η ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη που προεκλογικά είχε παρουσιάσει η κα Κεραμέως.

Η έκθεση διαβούλευσης του Ν. 4823/2021 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επιχειρώντας να  απαντήσει  σε σχετικά σχόλια που διατυπώθηκαν από εκπαιδευτικούς στη διαβούλευση,  τα ρίχνει όλα στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, με τον παρακάτω τρόπο:

” Τα ζητήματα τα οποία τέθηκαν για την ανάγκη παροχής αυξημένων απολαβών αναλόγως των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης υπέρ εκείνων που διακρίνονται στην αξιολογική διαδικασία και το έργο τους κατατάσσεται ως «εξαιρετικό» ή ως «πολύ καλό» ή και την αναστολή της περαιτέρω μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών, των οποίων το έργο αξιολογείται ως «ικανοποιητικό» ή «μη ικανοποιητικό» ..

“Τα ανωτέρω ζητήματα είχαν συνεκτιμηθεί κατά τη διαμόρφωση του περιεχομένου των προτεινόμενων διατάξεων και η υιοθέτηση των σχολίων δεν ήταν δυνατή, δεδομένου ότι θα μετέβαλε τους στόχους, τις κατευθύνσεις και τις βασικές αρχές της θεσπιζόμενης αξιολόγησης”

Παρακολουθήστε  την προεκλογική υπόσχεση για ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη, ως επιβράβευση των αρίστων  εκπαιδευτικών (10.15 και μετά)

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …