ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η έκθεση (2018) της Ε.Ε για Νέες Δομές, Ειδική Αγωγή, Αναπληρωτές, Αξιολόγηση, κ.ά

Διάδωσέ το
έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα μεγάλο  ποσοστό στη σχολική  εκπαίδευση. Οι συμβάσεις τους δεν ανανεώνονται για το ίδιο σχολείο με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η διδακτική συνέχεια  και να παρεμποδίζεται η επαγγελματική εξέλιξη και η προσωπική ζωή τους.

Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής   για την Παρακολούθηση της Εκπαίδευσης και  Κατάρτισης 2018, “Education and Training Monitor 2018” εστιάζει σε στοιχεία της εκπαίδευσης 28 χωρών της ΕΕ.
Το fresh-education.gr   σας παρουσιάζει τα Βασικά σημεία της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  για την χώρα μας:
Ειδική Αγωγή
Η λειτουργία των Κέντρων για την Εκπαιδευτική και Συμβουλευτική Υποστήριξη ( ΚΕΣΥ) που προβλέπονται από το νόμο 4547/2018 αναμένεται να μειώσουν τον μεγάλο χρόνο αναμονής  για τη διάγνωση αναγκών, κάτι το οποίο
άφηνε πολλούς μαθητές χωρίς έγκαιρη θεραπευτική/ μαθησιακή υποστήριξη. Δείτε εδώ για τη νέα διαδικασία αξιολόγησης μαθητών.
Επιπλέον, πολύ μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών στην  Ειδική  Αγωγή  είναι αναπληρωτές  και δεν έτσι δεν μπορούν  να παρέχουν  συνεχόμενη μακρόχρονη εκπαιδευτική υποστήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναλαμβάνουν.
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα μεγάλο/δυσανάλογο ποσοστό στη σχολική  εκπαίδευση. Οι συμβάσεις τους δεν ανανεώνονται για το ίδιο σχολείο με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η διδακτική συνέχεια  και να παρεμποδίζεται η επαγγελματική εξέλιξη και η προσωπική ζωή τους.
Νέες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου

Ο νόμος 4547/2018 αναδιοργανώνει τις δομές υποστήριξης των σχολείων και εισάγει υποχρεωτικά:

  • την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης( περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές εκπαιδευτικών κέντρα υποστήριξης, διευθυντές σχολείων) και
  • την αυτοαξιολόγηση στα σχολεία

Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής    λιγότερα όργανα (Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου) αναμένεται να προσφέρουν υποστήριξη σε θέματα επιμόρφωσης, προγραμμάτων σπουδών, διδασκαλίας, μάθησης, διάγνωσης

Σχετικές προβλέψεις του ν.  4547/2018 καθώς και η αυτοαξιολόγηση  θα δώσουν στις σχολικές μονάδες περισσότερη αυτονομία.

Τα μέτρα αξιολόγησης που θεσπίστηκαν για τα στελέχη της εκπαίδευσης αποτελούν ένα βήμα προς την κατεύθυνση  για μεγαλύτερη λογοδοσία ωστόσο ο νόμος καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών παρά τη σύσταση ΟΟΣΑ, 2018 για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που συνδέεται με την εξέλιξη της σταδιοδρομίας τους

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Η  έκθεση της Ευρωπαϊκής   Επιτροπής, βασιζόμενη σε έρευνα που έγινε στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2018, αναφέρει ότι το 76% του δείγματος της έρευνας  θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αξιολογούνται. Επίσης ότι το 45% του δείγματος θεωρεί ότι η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Η έρευνα, που επικαλείται η έκθεση της ΕΕ, πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία GLOBAL LINK με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο και απαντήθηκε από 1 248 εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους από όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης. Μάλιστα τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά τον Μάιο του 2018 στην τελετή απονομής των “Education Leaders Awards 2018”. Τα συνολικά αποτελέσματα της έρευνας  που επικαλείται η έκθεση της ΕΕ μπορείτε να τα δείτε εδώ και είναι στην ιστοσελίδα των Education Leaders Awards.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Η Europeana στη σχολική τάξη. Επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς
Πτυχιούχοι και απασχόληση

Το ποσοστό των πολιτών με τριτοβάθμια εκπαίδευση αυξήθηκε ακόμα περισσότερο και υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο της ΕΕ. Παρά τις βελτιώσεις, οι πρόσφατα αποφοιτήσαντες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το χαμηλότερο επίπεδο απασχολησιμότητας στην ΕΕ, ενώ παρουσιάζουν επίσης τον υψηλότερο βαθμό υπερειδίκευσης για τις θέσεις εργασίας τους.

Άλλα σημεία αναφοράς στον τομέα της εκπαίδευσης για την Ελλάδα σε σχέση με τους παρακάτω άξονες μπορείτε να δείτε στο σχεδιάγραμμα που ακολουθεί:

Άτομα που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση και κατάρτιση (ηλικίας 18-24 ετών)

Ολοκλήρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ηλικίας 30-34 ετών)

Συµµετοχή στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα (από 4 ετών)

Ποσοστό ατόμων ηλικίας 15 ετών με χαμηλές επιδόσεις σε Ανάγνωση, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες

Ποσοστό απασχόλησης προσφάτων αποφοίτων (ηλικίας 20-34 ετών) ανά επίπεδο εκπαίδευσης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Άδειες εκπαιδευτικών και Δημοσίων Υπαλλήλων.Ποιες είναι οι νέες αλλαγές.

Άλλα σημεία της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  

 Οι δαπάνες για την εκπαίδευση είναι χαμηλές. Η βελτίωση της παρακολούθησης των δαπανών μπορεί να αυξήσει την αποδοτικότητά τους.
 Η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση πρόκειται να παραταθεί. Η οικονομικώς προσιτή παιδική μέριμνα για παιδιά κάτω των 3 ετών παραμένει δυσεύρετη με αποτέλεσμα να μειώνεται η συμμετοχή και να αυξάνεται η προσφυγή σε άτυπες υπηρεσίες φύλαξης παιδιών.
 Η αγωγή του πολίτη καλύπτεται ικανοποιητικά στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης, αλλά δεν καλύπτεται εξίσου καλά στην επαγγελματική εκπαίδευση.
 Η παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ενισχύθηκε μέσω του διευρυμένου συστήματος μαθητείας, ενώ η εκπαίδευση των ενηλίκων παραμένει ανεπαρκής, ιδίως για τους εργαζόμενους σε εταιρείες.

Ενημερωθείτε άμεσα  από τη σελίδα του fresh-education.gr στο f/b  εδώ
Αναδημοσιεύστε ελεύθερα με  ενεργό σύνδεσμο που παραπέμπει στο άρθρο.

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *