ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ερώτηση στην υπ. Παιδείας για τον θεσμό των “τριμηνιτών” αναπληρωτών

Διάδωσέ το

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Παγίωση του επαίσχυντου θεσμού των συμβάσεων τρίμηνης διάρκειας με την πρόσληψη 3.000 και πλέον “τριμηνιτών” αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. ;

Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: “Παγίωση του επαίσχυντου θεσμού των συμβάσεων τρίμηνης διάρκειας με την πρόσληψη 3.000 και πλέον “τριμηνιτών” αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. ;

Το Σεπτέμβριο του 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ νομοθετεί  τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου τρίμηνης διάρκειας αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με τον ισχυρισμό ότι πρόκειται για εξαιρετική διάταξη περιορισμένης χρονικής ισχύος  που έρχονται να αντιμετωπίσουν έκτακτες ανάγκες λόγω covid-19. Σε συνέχεια τον Ιούλιο του 2021 η υπουργός επαναφέρει με τροπολογία  το θεσμό των “τριμηνιτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Β.Π. και Ε.Ε.Π.” προβλέποντας και τη δυνατότητα ανανέωσης των προκείμενων συμβάσεων . Στο πλαίσιο λοιπόν της νεοφιλελεύθερης αποδιάρθρωσης του δημόσιου σχολείου το υπουργείο Παιδείας εισήγαγε με την ανωτέρω νομοθέτηση τις πιο σκληρές και ελαστικές μορφές εργασίας σε βάρος των εκπαιδευτικών με παρεπόμενα τη διασάλευση της ισορροπίας του σχολικού περιβάλλοντος, καθώς και τη βλάβη των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Στις εν λόγω διατάξεις αντέδρασε  έντονα η εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ συνεχίζουν μέχρι και σήμερα οι διαμαρτυρίες. Χαρακτηριστικά, ομάδα αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καταγγέλλει την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ για τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και τις προσλήψεις με το καθεστώς αυτό τονίζοντας, μεταξύ άλλων, “…Με “δικαιολογία” την πανδημία, ενώ ακούσαμε για προσλήψεις ενός μεγάλου αριθμού (3576 συνολικά) τριμηνιτών (και ενώ ήδη στις 26/11 έγιναν 286 προσλήψεις τριμηνιτών, χωρίς να έχουν δοθεί άδειες ευπαθών ομάδων και ακολούθησαν στις 12/1 οι 566), δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για υλοποίηση κανονικής φάσης ή ειδικής πρόσκλησης, την ίδια ώρα που πολλά παιδιά από την αρχή της χρονιάς δεν έχουν το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζεται για να κυλάει ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία, με τελευταίο τροχό της αμάξης να αποτελεί η ειδική αγωγή. Σε πολλές περιοχές, απουσιάζουν εκπαιδευτικοί, επειδή δεν έγινε ποτέ πρόσληψη. Τα στοιχεία υπάρχουν και είναι εύκολο να δει κανείς πόσες ανακλήσεις έγιναν…”. Οι αρνητικές συνέπειες των τρίμηνων συμβάσεων εργασίας τόσο στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών όσο και στη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καταδεικνύεται και από τις διαμαρτυρίες για προσλήψεις εκπαιδευτικών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, οι οποίοι καλύπτουν λειτουργικά κενά -αντί ανάγκες covid-19- και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ ανήκουν στην γενική εκπαίδευση, καλούνται να εξυπηρετήσουν λειτουργικά κενά της ειδικής αγωγής. Πρόσφατα δε δημοσιεύτηκε η αριθ. 2939/Ε1/ 11.1.2022 (Β΄ 41) κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας και Εσωτερικών σχετικά με τον καθορισμό του αριθμού των πεντακοσίων (500) προς πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του σχολικού έτους 2021-2022, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 111 του ν. 4821/2021 και ανακοινώθηκε η πρόσληψη 2.500 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας για το διδακτικό έτος 2021-20227.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Που οφείλεται ο μεγάλος αριθμός προσλήψεων “τριμηνιτών” και στο μέτρο δε που δεν έχουν δοθεί οι άδειες των ευπαθών ομάδων;
2. Πόσα κενά -λόγω covid-19- θα καλύπτουν οι “τριμηνίτες” και πως προκύπτουν αυτά; Υπάρχουν λειτουργικά κενά είτε στην γενική είτε στην ειδική αγωγή που καλύπτονται με “τριμηνίτες”;
3. Θα καταργήσει το θεσμό των συμβάσεων τρίμηνης διάρκειας που λειτουργεί σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και ακολούθως θα προβεί σε προσλήψεις εκπαιδευτικών για όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους;
4. Πότε θα πραγματοποιηθεί η κανονική φάση προσλήψεων για την κάλυψη του μεγάλου αριθμού των λειτουργικών κενών στην εκπαίδευση; Γιατί έχει καθυστερήσει η υλοποίηση της σχετικής διαδικασίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Αναπληρωτές: ειδική προκήρυξη για κάλυψη κενών στα σχολεία

Διάδωσέ το Ειδική προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολεία Π.Ε. και Δ.Ε. από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *