ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ερώτηση για την κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Διάδωσέ το

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-006108/2018
προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού
Μαρία Σπυράκη (PPE)

Θέμα: Κατάργηση Σχολικών Συμβούλων

Σύμφωνα με τον νέο νόμο 4547/2018, καταργείται ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων, η επιλογή των οποίων μέχρι σήμερα γινόταν με αντικειμενικά κριτήρια, όπως τα ακαδημαϊκά προσόντα, το ερευνητικό έργο και η διδακτική εμπειρία υπό κάθε μορφή (διδασκαλία, διοικητικά καθήκοντα), και εισάγονται σε αντικατάσταση αυτών οι Συντονιστές Εκπαίδευσης, για τους οποίους προβλέπονται διαφορετικά κριτήρια επιλογής.

Συγκεκριμένα, τίθεται ανώτατο όριο στα ακαδημαϊκά προσόντα που μπορούν να προσμετρηθούν για τη θέση του Συντονιστή, με συνέπεια να υποβαθμίζεται ο θεσμός και η ποιότητα της εκπαίδευσης. Περαιτέρω, προσμετράται ελάχιστα η προηγούμενη εμπειρία σε θέση Σχολικού Συμβούλου και, αντί αυτής, λαμβάνεται υπόψη υπέρμετρα η εμπειρία σε σχολική τάξη, με αποτέλεσμα να προκρίνονται Συντονιστές χωρίς εμπειρία στο έργο που καλούνται να ασκήσουν. Ακόμη, αυξάνεται ο συντελεστής βαρύτητας της συνέντευξης έναντι των αντικειμενικών προσόντων για την επιλογή των Συντονιστών, γεγονός που θέτει αμφιβολίες ως προς τη διαφάνεια και αντικειμενικότητα της διαδικασίας επιλογής.

Ενόψει τούτων, ερωτάται η Επιτροπή:

Συνάδουν οι αλλαγές αυτές με τα άρθρα 9 και 165 ΣΛΕΕ τα οποία υποχρεώνουν τα κράτη να εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο παιδείας, καθώς και με τον στόχο της βελτίωσης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, όπως έχει οριστεί στο στρατηγικό πλαίσιο «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2020»;

Ενόψει τούτων, ερωτάται η Επιτροπή:

Συνάδουν οι αλλαγές αυτές με τα άρθρα 9 και 165 ΣΛΕΕ τα οποία υποχρεώνουν τα κράτη να εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο παιδείας, καθώς και με τον στόχο της βελτίωσης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, όπως έχει οριστεί στο στρατηγικό πλαίσιο «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2020»;

europarl.europa.eu

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Κ. Γαβρόγλου: Να μπορεί κάθε υποψήφιος να «δει τον εαυτό του» στην προκήρυξη

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …

2 Σχόλια

  1. Η Σπυράκη καλύτερα να καταθέσει ερώτημα για το πως προέκυψε ο άντρας της ως πανεπιστημιακός και ας αφήσει τα…επιστημονικά σε άλλους καλύτερα. Έχει καταντήσει σούπα η γυναίκα, πρωί μεσημέρι βράδυ στα κανάλια και ενώ είναι και αντιπαθούκλα! Μιλάμε για τρελλό βύσμα η ευρω…δουλευτής!

  2. Το αντιπαθές παρτσακλό (πρώην σημιτική πασοκιάς, για να μην ξεχνιόμαστε) νοσταλγεί ακόμα τις εποχές που μάζευαν τους διευθυντές και από ένα εκπαιδευτικό από κάθε σχολείο εν ημέραις και ώραις μαθήματος για το… κοινωνικό σχολείο*, να ακούνε το καρατάτσιο να της λέει «Μαρία μου, να συνεχίσεις να κάνεις πεζοδρόμιο**, όπως έκανες μαχητική δημοσιογραφία, εννοώ».

    *Τι μάπα και εκείνη!
    ** Προφανώς ήταν σαρδάμ, αλλά οι συνειρμοί ήσαν αναπόφευκτοι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *