ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επιμόρφωση Συντονιστών: Όχι “ανώδυνοι” άξονες στον προγραμματισμό και στην αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου

Διάδωσέ το

www.fresh-education.gr

Στον φάκελο υλικού για την επιμόρφωση των Συντονιστών με τίτλο: “Ο ρόλος των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση Εκπαιδευτικού Έργου”, επισημαίνονται πιθανά προβλήματα κατά την διάρκεια της διαδικασίας του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου από τις σχολικές μονάδες.

Ένα από αυτά είναι και η επιλογή, από τους Συλλόγους Διδασκόντων, αξόνων που είναι “ανώδυνοι” και “επιφανειακοί”.

Τα προβλήματα κατά τη διαδικασία του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με  το  υλικό επιμόρφωσης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  είναι:

α) γραφειοκρατικοποίηση / απλή διεκπεραίωση των διαδικασιών

β) επιλογή αξόνων ανώδυνων και επιφανειακών

γ) αποφυγή αξιοποίησης των δεδομένων των σχολείων για τη θέση προτεραιοτήτων (χρειάζεται ουσιαστικός διάλογος και διερεύνηση)

δ) συμμετοχή όσων εκπαιδευτικών θέλουν και μπορούν και ανοχή της «απουσίας» των υπόλοιπων (χρειάζεται προσπάθεια ανάμειξης όλων)

ε) έλλειψη αντιστοίχισης στόχων και δράσεων (επιλογή στοχευμένων και αιτιολογημένων δράσεων)

στ) αποτίμηση χωρίς σαφή κριτήρια και τεκμήρια.

Το ποιοι όμως θα μπορούσαν να είναι οι “ανώδυνοι” άξονες από αυτούς που καθορίστηκαν με την πρόσφατη Υπουργική απόφαση,  δεν διευκρινίζεται στο επιμορφωτικό υλικό, το οποίο είναι περιληπτικό. Και αν υπάρχουν “ανώδυνοι” άξονες γιατί δεν αφαιρέθηκαν;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Δεν μπορούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μετατραπούν σε εκπαιδευτικό πολυεργαλείο!
Οι θεματικές περιοχές και οι άξονες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που  καθορίστηκαν με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση είναι οι εξής:

α) Σχολείο και Σχολική Ζωή.

αα) Σχέσεις του σχολείου με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία,
ββ) Σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας στο πλαίσιο κοινών πρωτοβουλιών και δράσεων,
γγ) Υλικοτεχνική υποδομή (εξοπλισμός, κτίριο, αίθουσες, ύπαρξη χώρων βιβλιοθήκης, σίτισης, εργαστηρίων, γραφείων, κ.α.) σε σχέση με την εξυπηρέτηση των αναγκών της σχολικής κοινότητας.

β) Λειτουργία Σχολείου και Εκπαιδευτικές Διαδικασίες.

αα) Οργανωτικός σχεδιασμός για την αποδοτικότερη διοικητικά λειτουργία του σχολείου,
ββ) Διδασκαλία και μάθηση σε σχέση με τις διδακτικές μεθόδους, τα Προγράμματα Σπουδών και τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά υλικά και μέσα,
γγ) Συνεργασία μεταξύ σχολείου και δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
δδ) Συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.

γ) Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα.

αα) Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι,
ββ) ατομική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών/τριών,
γγ) φοίτηση και σχολική διαρροή μαθητών/τριών.

ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ

Δείτε επίσης

Υπουργείο Παιδείας: Την Παρασκευή 28/4 η κλήρωση για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία

Διάδωσέ το Το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε ότι η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή στα …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *