ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εξωδιδακτικά καθήκοντα εκπαιδευτικών και νέα σχολική χρονιά.

Διάδωσέ το

υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Εξωδιδακτικά καθήκοντα εκπαιδευτικών

www.fresh-education.gr

Αν  εφαρμοστεί η διαδικασία προγραμματισμού και αξιολόγησης τους εκπαιδευτικού έργου, σε συνδυασμό με τα άλλα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα τα σχολικά γεύματα , τότε πάμε για εξάντληση του εργασιακού ωραρίου αλλά και εξάντληση των ίδιων των εκπαιδευτικών αν λάβουμε υπόψη τις εργασιακές συνθήκες του επαγγέλματος στη χώρα μας

Με το άρθρο 245 του  Νόμου 4512/2018 αντικαταστάθηκε η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167)  για τα εξωδιδακτικά καθήκοντα και το ωράριο των εκπαιδευτικών,ως εξής:

«8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ΄ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως:

  • η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων,
  • η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων,
  • η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών,
  • η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων,
  • ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
  • η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  • η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
  • οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών,
  • η επίβλεψη σχολικών γευμάτων,
  • η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων,
  • η τήρηση βιβλίων του σχολείου
  • η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.
Από τα παραπάνω, τα νέα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών  είναι:
  •   προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
  •  επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  •  συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
  •  παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών.

Αυτά τα καθήκοντα  θα εξειδικευθούν με Υπουργικές Αποφάσεις που αναμένονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Το μάθημα στην Α Δημοτικού που δεν πρέπει να διδαχτεί γιατί θίγει σωματικά χαρακτηριστικά

Κάποια όμως από τα παραπάνω καθήκοντα είναι σύνθετα και περιλαμβάνουν μια σειρά άλλων καθηκόντων/ενεργειών που θα πρέπει να γίνουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Έτσι για παράδειγμα ο προγραμματισμός  και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου αναλύεται ενδεικτικά σε ενέργειες όπως:

Σύνταξη σχεδίων δράσης με σκοπούς και ειδικούς στόχους

Οργάνωση κριτηρίων , στρατηγικές και ενέργειες εφαρμογής σχεδίων δράσης

Οργανωτικές δομές

Αρμοδιότητες προσώπων και μηχανισμοί συνεργασίας και συντονισμού.  Συνεργασία με νέες δομές.

Παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου ή σχολικής τάξης

Διαμορφωτικές παρεμβάσεις στην οργάνωση και τον συντονισμό της σχολικής ζωής και σε εκπαιδευτικές πρακτικές.  Εφαρμογή των δράσεων για επίτευξη των στόχων .

Συναντήσεις ομάδων εργασίας, συλλογή και επεξεργασία στοιχείων κ.ά.

Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης

Προσδιορισμός  μεθοδολογικών εργαλείων που   απαιτούνται για τη συλλογή/καταγραφή δεδομένων  ( ημερολόγια, σχέδια παρατήρησης, φόρμες καταγραφής, ερωτηματολόγια, σχέδια συνέντευξης κ.λπ.).

Διαδικασίες παρακολούθησης και αξιολόγησης του σχεδίου δράσης

Έκθεση των αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης

Διαδικασίες σχεδιασμού και οργάνωσης των ομάδων εργασίας, διευθέτηση προβλημάτων χρόνου, επικοινωνίας και συνεργασίας, παρεκκλίσεις του αρχικού σχεδιασμού και αναθεωρήσεις του σχεδίου

Στις εγκυκλίους του προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου σχ. έτους 2018-19, και  στην παράγραφο για το ωράριο των εκπαιδευτικών,  γίνεται αναφορά και στο άρθρο 245.

Συγκεκριμένα στις εγκυκλίους αναφέρεται:

Ως προς το εργασιακό ωράριο, σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/85 (ΦΕΚ 167/1985 τ.Α’), άρθρο 13, παρ. 8 , όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5, Τ. Α’/17-1-2018), σύμφωνα με την οποία ο/η εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των (6) έξι ωρών την ημέρα ή τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ανακοίνωση-Πρόταση για την εφαρμογή του προγράμματος "Σχολικά Γεύματα"

Ο Υπουργός Παιδείας αλλά και ο τέως Υφυπουργός Δημήτρης Μπαξεβανάκης έχουν διαβεβαιώσει ότι δεν αλλάζει τίποτα  με το ωράριο των εκπαιδευτικών. Ο Υφυπουργός είχε αναφέρει ότι, αν δεν έχει γίνει καμία ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποχωρούν με το πέρας του διδακτικού τους ωραρίου.

Αν όμως εφαρμοστεί η διαδικασία προγραμματισμού και αξιολόγησης τους εκπαιδευτικού έργου, σε συνδυασμό με τα άλλα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα τα σχολικά γεύματα , τότε πάμε για εξάντληση του εργασιακού ωραρίου αλλά και εξάντληση των ίδιων των εκπαιδευτικών αν λάβουμε υπόψη τις εργασιακές συνθήκες του επαγγέλματος στη χώρα μας.

Κάτι όμως που σίγουρα θα απασχολεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι η εφαρμογή  των διαδικασιών προγραμματισμού και αποτίμησης τους εκπαιδευτικού έργου , όπως περιγράφονται στον Ν.4517/18, δε είναι εύκολη με την έναρξη της σχολικής χρονιάς διότι αυτές είναι στενά συνδεδεμένες  με την αποστολή και τις αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, που η τοποθέτησή τους θα καθυστερήσει αρκετά, και όχι των Σχολικών Συμβούλων.

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *