ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών με άρθρα “κομήτες” και “τεχνικά προβλήματα”

Διάδωσέ το

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ διαβεβαιώνει συνέχεια ότι ήταν στο προεκλογικό πρόγραμμα της κυβέρνησης η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά,  παρά μόνο αυτή  να εφαρμοστεί, αφού υπάρχει εντολή από τον ελληνικό λαό και πλέον είναι νόμος του κράτους

Λεπτομέρειες στην όλη διαδικασία ψήφισης αυτού του νόμου που δεν πέρασαν απαρατήρητες

Δεν ήταν συνοπτικές εκθέσεις αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου σχολείων που καταμετρά αυτές τις ημέρες το ΙΕΠ, αλλά ένα ολόκληρο νομοσχέδιο, του νομοσχεδίου Κεραμέως “Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”, που αναρτήθηκε προς διαβούλευση το καλοκαίρι του 2021 και μετά από λίγες ημέρες έγινε ο νόμος 4823/2021 του  ελληνικού κράτους. Μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο υπάρχουν άρθρα που αφορούν και στην αξιολόγηση των σχολείων.

1ο Πρόβλημα στη διαβούλευση για “τεχνικούς λόγους”

Σε “τεχνικούς λόγους” οφειλόταν η αδυναμία ανάγνωσης και σχολιασμού του νομοσχεδίου  που κατέθεσε προς διαβούλευση η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας . Δεν χρειαζόταν βέβαια  να είσαι εκπαιδευτικός πληροφορικής για να καταλάβεις το “μέγεθος ” αυτού του “μεγάλου τεχνικού προβλήματος” που εμπόδισε μια κάπως πιο σωστή διαβούλευση.

Ένα  μήνυμα στην ιστοσελίδα της διαβούλευσης ενημέρωνε ότι: “Παρακαλούνται οι σχολιαστές των προτεινόμενων διατάξεων να αναφέρουν το άρθρο του σχεδίου νόμου στο οποίο αφορούν οι επισημάνσεις τους, προκειμένου να είναι ευχερέστερη η επεξεργασία τους και να επιταχύνεται η διαδικασία έγκρισής του σχολίου τους, καθώς, για τεχνικούς λόγους δεν είναι δυνατή η κατ’ άρθρον ανάρτηση του σχεδίου νόμου”. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Μετά από αυτό το πρόβλημα των “τεχνικών λόγων” οι εκπαιδευτικοί, αδυνατούσαν να συμμετέχουν με ευκολία στη Διαβούλευση γιατί αυτή δεν ήταν κατ΄ άρθρο, όπως έπρεπε, αλλά όλα τα σχόλια συνολικά 1540, για τα 172 άρθρα, συσσωρεύονταν ανακατεμένα στο τέλος  του νομοσχεδίου (Δείτε τα εδώ)

Με απλά λόγια οι εκπαιδευτικοί  που προσπαθούσαν να  διαβάσουν τα σχόλια για κάποιο συγκεκριμένο άρθρο που τους ενδιέφερε, ήταν αναγκασμένοι να  διαβάσουν όλα τα σχόλια. Και όλοι αυτοί οι  “τεχνικοί λόγοι” προέκυψαν κατακαλόκαιρο!!!

2ο  “Πρόβλημα”:   Τα άρθρα  “κομήτες”

Πέρα από τους “τεχνικούς λόγους”, όταν παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο προς ψήφιση εμφανίστηκαν άρθρα “κομήτες” που δεν υπήρχαν όταν αυτό είχε δοθεί σε διαβούλευση.

Όπως το άρθρο 56: Η μη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της αξιολόγησης χαρακτηρίζεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο θα τιμωρείται με πειθαρχικές ποινές (Διαβάστε εδώ)

Όπως το άρθρο 97: ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια της εφαρμογής της  αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, μπορεί να προχωρήσει μόνος του στη συγκρότηση ομάδων (διαβάστε εδώ)

Με ” τεχνικούς λόγους” λοιπόν και άρθρα “κομήτες”   δημιουργήθηκε ένα νομοσχέδιο που όπως λέει ο τίτλος θα “ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς” και είναι  ήταν για το καλό τους. Μικρή σημασία έχει αν μπορούσαν να το διαβάσουν και να το σχολιάσουν όπως επιβάλλεται. Μικρή σημασία  έχει αν άλλα διάβαζαν και σχολίαζαν και άλλα παρουσιάστηκαν μετά.

Διαβάστε: Αξιολόγηση σχολείων: Κίνηση – ματ από τη ΔΟΕ

fresh-education

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *