ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση σχολείων: Κίνηση – ματ από τη ΔΟΕ

Διάδωσέ το

 

Αξιολόγηση σχολείων: Κίνηση – ματ από τη ΔΟΕ

“Η ΔΟΕ συνεχίζει τη μάχη απέναντι στην πολιτική της Κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ προσανατολισμένη στην κατεύθυνση να μην περάσουν οι σχεδιασμοί τους για κατηγοριοποίηση σχολείων, τη διαμόρφωση σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων και την μετατόπιση των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς”.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του fresh education.gr άρχισε να υλοποιείται  η απόφαση της ΔΟΕ για εναλλακτική μορφή δράσης των εκπαιδευτικών μετά την απόφαση του Εφετείου που έκρινε  παράνομη την απεργία αποχή από την αξιολόγηση σχολείων.

Ο αντιπρόεδρος της  ΔΟΕ , Γιώργος Τρούλης, αναφέρει: ” Η ΔΟΕ από χθες αργά το βράδυ έχει στείλει στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών και τα σχολεία τις νέες οδηγίες και τα βήματα που ακολουθούμε για την αποτίμηση την περσινή χρονιάς και τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας”

“Ο κλάδος θα συνεχίσει να δίνει δυναμικά τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου μέχρι την τελική νίκη με ενέργειες που έρχονται, είχε ανακοινώσει η ΔΟΕ”, σημειώνοντας ότι οι σύλλογοι διδασκόντων “να μην προχωρήσουν σε συνεδριάσεις και σε καμία ενέργεια για την υλοποίηση της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, της Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-9-2021, πριν την ανακοίνωση της απόφασης και τις ενέργειές μας που θα ακολουθήσουν και πρόκειται να ανακοινωθούν αμέσως μετά”

Διαβάστε: Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών με άρθρα “κομήτες” και “τεχνικά προβλήματα”

Αξιολόγηση: “Εξαφάνισαν” δείκτες για να μην μιλούν οι εκπαιδευτικοί για τις ελλείψεις στα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αυτοαξιολόγηση, ομάδες δράσης, να βαθμολογηθούν και να λογοδοτήσουν, εξετάζοντας τα πάντα εκτός από αυτά που αφορούν στις ευθύνες που έχει το ίδιο

Αξιολόγηση σχολείων: Τι είναι αυτό που κάνει τους εκπαιδευτικούς να μην θέλουν την αξιολόγηση των σχολείων έτσι όπως αποφασίστηκε  από το Υπουργείο Παιδείας; Μια από τις απαντήσεις είναι ότι το υπουργείο Παιδείας δεν παρέχει αυτά που πρέπει στα σχολεία (άψυχους και έμψυχους συντελεστές)  και τους καθιστά αποκλειστικά υπεύθυνους για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, βγάζοντας με αυτόν τον τρόπο την ουρά του απ΄έξω και θολώνοντας το τοπίο για τις ευθύνες που έχει το ίδιο.

Η παραπάνω θέση, ότι δηλαδή το υπουργείο Παιδείας στην ουσία θέλει να μεταβιβάσει τις μεγάλες ευθύνες που έχει το ίδιο για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα μόνο στους εκπαιδευτικούς, αποτυπώνεται με σαφήνεια στις υπουργικές αποφάσεις για την αξιολόγηση των σχολείων.

Στην πιο πρόσφατη υπουργική απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας, κα Ζέττα Μακρή, το Σεπτέμβριο του 2021, έχουν “κοπεί”  δείκτες προς επεξεργασία, αποτίμηση και τεκμηρίωση όπως: υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικών χώρων, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων. Το ίδιο συνέβη και στην απόφασή της, τον Ιανουάριο του 2021.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Όλοι αυτοί οι δείκτες,  στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων το 2013 υπήρχαν, και τα σχολεία είχαν προχωρήσει τις διαδικασίες. Πολλά σχολεία στις εκθέσεις τους τότε, έκαναν αναφορά για τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και στελέχωσης των σχολείων, αλλά αυτό μάλλον δεν άρεσε πολύ και η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) ήρθε μετά από 5 ολόκληρα χρόνια,  το 2018, και με έκθεσή της επεσήμανε ότι: “η επίκληση της έλλειψης υλικών πόρων  δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για την αποφυγή εμπλοκής των εκπαιδευτικών με τα ουσιώδη ζητήματα της εκπαίδευσης και, πρωτίστως, με τα προβλήματα τομέων στους οποίους διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και έχουν κυρίαρχο λόγο” και  …προβληματικές καταστάσεις, όπως είναι, μεταξύ  άλλων, η ελλιπής χρηματοδότηση, η ανεπάρκεια στις υλικοτεχνικές υποδομές, η  υποστελέχωση, η ανεργία των γονέων και τα υπερφορτωμένα Προγράμματα Σπουδών…είναι υπαρκτές, επιδεινώθηκαν στις συνθήκες της οικονομικής  κρίσης και, όντως, δυσχεραίνουν, χωρίς, όμως, να ακυρώνουν τον παιδαγωγικό ρόλο και  τις δυνατότητες του σχολείου” και ότι  «η κριτική και στοχαστική ανάλυση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας πρέπει να εστιάζει, πρωτίστως, στις διαδικασίες των εκπαιδευτικών πρακτικών, που αναπτύσσονται μέσα στην τάξη και το σχολείο και στο πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεων”.

«Πώς αποτιμάται η “αξία” της σχολικής μονάδας;» – Ερωτήσεις και απαντήσεις από τους εκπαιδευτικούς

Με λίγα λόγια στην έκθεσή της η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε “συμβούλευε” τους εκπαιδευτικούς να ασχολούνται με ό,τι συμφέρει την Πολιτεία, έτσι ώστε να μην αποκαλύπτονται οι ευθύνες που έχει η ίδια.

Οι παραπάνω  επισημάνσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, ήρθαν και  έγιναν πράξη τώρα και το υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αυτοαξιολόγηση, ομάδες δράσης, να βαθμολογηθούν και να λογοδοτήσουν, εξετάζοντας τα πάντα εκτός από αυτά που αφορούν στις ευθύνες που έχει το ίδιο.  Παραγνωρίζει όμως ότι η “σαλαμοποίηση” τους εκπαιδευτικού έργου σε άξονες και δείκτες γίνεται για διευκόλυνση της διαδικασίας και ότι οι άξονες μεταξύ έχουν άμεση αλληλεπίδραση. Η έλλειψη πόρων (υποδομές και προσωπικό) έχει καθοριστικό ρόλο στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αυτό λένε οι εκπαιδευτικοί και για αυτό κάνουν αποχή από αυτή τη διαδικασία.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους ,άξονες διερεύνησης για την συνοπτική αποτίμηση του  εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της υφυπουργού Παιδείας όπου είναι εξαφανισμένος ο άξονας   “υποδομές και στελέχωση” αλλά όμως όλα τα άλλα που έχουν σχέση με τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν:

 

Παρακάτω είναι ο άξονας  “Μέσα και Πόροι”, μαζί με τους δείκτες του, από την αυτοαξιολόγηση του 2013. Η τότε απόφαση εδώ

Πηγή: fresh-education.gr

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *