ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εκπαιδευτικοί: Πώς “απογειώνεται” το κύρος τους το νέο σχ. έτος

Διάδωσέ το

“Οι εκπαιδευτικοί είναι στην πρώτη γραμμή για αύξηση των αποδοχών τους. Αυτό  που οφείλουμε να κάνουμε, είναι να αμείβουμε καλύτερα τους εκπαιδευτικούς γιατί έχουμε αυξήσει τις απαιτήσεις στο σχολείο, το έχουμε κάνει πιο απαιτητικό”, είχε πει η Ν. Κεραμέως  λίγους μήνες πριν από τις πρόσφατες εκλογές σε συνέντευξη που είχε δώσει.

Σε μια άλλη συνέντευξη, περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα, είπε η ίδια: “Είναι σαφές ότι πρέπει να γίνει μια σημαντική προσπάθεια και είναι προτεραιότητά μας, όπως είπα, να αυξηθούν και να εξορθολογιστούν συνολικά οι απολαβές των εκπαιδευτικών μας”, συμπληρώνοντας μάλιστα ότι: “Είναι σαφές ότι προτεραιότητα και της επόμενης τετραετίας είναι ο εξορθολογισμός αυτός συνολικά των δημοσίων υπαλλήλων με μία έμφαση στο εκπαιδευτικό προσωπικό”.

Αν και οι παραπάνω δηλώσεις, με  λέξεις/φράσεις, όπως: “πρώτη γραμμή για αύξηση”,  “προτεραιότητά μας είναι να αυξηθούν και να εξορθολογιστούν συνολικά οι απολαβές των εκπαιδευτικών μας” και  “έμφαση στο εκπαιδευτικό προσωπικό”, καλλιέργησαν ελπίδες για κάποιες ιδιαίτερες αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς, τελικά ο νυν υπουργός Παιδείας τους προσγείωσε ανώμαλα, λέγοντας στις προγραμματικές δηλώσεις του, ότι  “βελτιώνουμε τις απολαβές των εκπαιδευτικών μας στο πλαίσιο των αυξήσεων των δημοσίων υπαλλήλων”. Με λίγα λόγια ότι παίρνουν όλοι θα πάρουν και οι εκπαιδευτικοί και μπορεί και λιγότερα ( βλ. αυξήσεις σε άλλες επαγγελματικές ομάδες)

Με λίγα λόγια, ενώ ήταν στην πρώτη γραμμή, υπήρχε ειδική προτεραιότητα και μάλιστα με μεγάλη έμφαση, τελικά δεν έγινε κάτι ιδιαίτερο για τους εκπαιδευτικούς.

Πέρα από τις παραπάνω φράσεις που καλλιέργησαν  προσδοκίες στους εκπαιδευτικούς , κάποιος θα έλεγε γιατί να υπάρξει τελικά ιδιαίτερη πρόβλεψη στις αυξήσεις των μισθών τους. Υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα σε αυτό το επάγγελμα και πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έχουν ειδική μισθολογική μεταχείριση;

Την ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος των εκπαιδευτικών τόνισαν πρόσφατα η υφυπουργός και ο υπουργός Παιδείας, όχι όμως για να υποστηρίξουν τις καλύτερες απολαβές των εκπαιδευτικών αλλά για να υποστηρίξουν πόσο απαραίτητη είναι η αξιολόγησή τους.

Έτσι λοιπόν, σε ερώτηση για την αξιολόγηση, η υφ. Δόμνα Μιχαηλίδου είπε ότι «προχωράμε με την αξιολόγηση, πρόκειται για  έναν  θεσμό απολύτως απαραίτητο, ειδικά για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τα παιδιά.

Ο υπουργός Παιδείας είπε: “Θα έλεγα ότι η αξιολόγηση συνιστά αυτονόητο αίτημα της κοινωνίας, αίτημα το οποίο γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό για το σύστημα παιδείας”

Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί κάνουν σοβαρή δουλειά, αν πρόκειται για την αξιολόγηση τους αλλά αν πρόκειται να πάρουν περισσότερα χρήματα κουβέντα. Απλά τους βάζουμε να δουλεύουν εκτός διδακτικού ωραρίου ( βλ. εκπαιδευτικούς ομίλους) είτε τους δίνουμε μόρια για να γίνουν διευθυντές σχολείων είτε τους δίνουμε 2 εικοσάρικα.

Εκπαιδευτικοί: 41 ευρώπουλα είναι η αύξηση τελικά …..

41 ευρώπουλα είναι η αύξηση τελικά η καθαρή από Πρωτοχρονιά 2024 για υπάλληλο χωρίς παιδιά, αναφέρει ο Panos Ntoulas Ή αλλιώς +3,7% του μέσου καθαρού μισθού του υπαλλήλου.
+3,7% (συν τρία κόμμα εφτά τοις εκατό).
Με πληθωρισμό στη διετία τουλάχιστον +15%.
Με μειώσεις το 2011-12 γύρω στο -25% μεσοσταθμικά (για τους νέους -38%).
Με αύξηση ωραρίου, άρα μείωση ωρομισθίου αφού δουλεύουμε πιο πολλές ώρες.
Με κομμένα τα Δώρα, ακόμη.
Σύνολο ετήσιων απωλειών με συνυπολογισμό κομμένων Δώρων, περικοπών και πληθωρισμού στον πραγματικό καθαρό μας ετήσιο μισθό -55% (ναι ναι, ούτε εγώ το πίστευα όταν το υπολόγισα αλλά τόσο βγαίνει, φοβερό νούμερο ρε γμτ).
Μάζευε κι ας είν’ και ρώγες, λένε, αλλά όταν έχεις χάσει το 55% του μισθού σου, το 3,7% δεν είναι ούτε κουκούτσια.

Που έχουν τα εργαλεία τους οι εκπαιδευτικοί;

Είναι μέσα στο μυαλό τους. Αν κάτι τους απασχολεί δεν αποδίδουν το αναμενόμενο

“Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα εργαλεία τους. τα μέσα της εργασίας τους, δηλαδή γνώσεις, λογικές ικανότητες, ικανότητα ενσυναίσθησης, διαίσθηση, φαντασία,  κρίση, ενσωματωμένα στο εαυτό τους και είναι άμεσα συνδεδεμένα με την προσωπικότητά τους. Η ακύρωση της προσωπικότητας των εκπαιδευτικών εντός και εκτός των συνθηκών εργασίας,  δεν είναι ευνοϊκή συνθήκη για αποτελεσματικό εκπαιδευτικό έργο”, αναφέρει ο καθηγητής του ΠΤΔΕ ΑΠΘ Περικλής Παυλίδης.

Επιπροσθέτως, στην έκθεσή της (2018, σ. 107), η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τονίζει τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών καθώς και του κύρους τους που εμποδίζει τον μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.

Βέβαια το κύρος των εκπαιδευτικών δεν  αφορά μόνο στις απολαβές τους, αλλά και σε άλλα θέματα όπως η διδακτική τους αυτονομία, ο τρόπος επιμόρφωσής τους, θέματα άκρως προβληματικά, με τα οποία το fresh-education θα ασχοληθεί τις επόμενες ημέρες.

Δείτε επίσης:

Αξιολόγηση: Νέα ενδυνάμωση εκπαιδευτικών από Σεπτέμβρη

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …