ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ: Η αξιολόγηση δεν είναι μία προγραμματισμένη διαδικασία επιτυχίας αλλά εργαλείο διάγνωσης

Διάδωσέ το

αξιολόγηση Κατσαρός

” Η αξιολόγηση είναι εργαλείο διάγνωσης επιμορφωτικών αναγκών και για αυτό δεν χρειάζεται να φτάσουμε στο σημείο να θεωρήσουμε ότι πρόκειται για μία προγραμματισμένη διαδικασία επιτυχίας” είπε ο  Γ.Γ.  του ΥΠΑΙΘΑ κ. Ι. Κατσαρός στους διευθυντές/ντριες και προισταμένους/ες  σχολείων κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης για το Α2 πεδίο που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες.

Ο κ. Κατσαρός τόνισε ότι σε αυτή την πρώτη φάση γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των δόκιμων εκπαιδευτικών ώστε να μονιμοποιηθούν. Για αυτό το λόγο γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια από τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Διευθυντές Εκπαίδευσης) να αξιολογηθούν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί μέσα στη σχολική χρονιά.

Επισήμανε ότι πρόκειται για σύστημα αξιολόγησης που  είναι από τα πιο φιλικά συστήματα  και δεν έχει κάποιο σχετικό προηγούμενο, σημειώνοντας παράλληλα ότι:  “έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Λειτουργεί μόνο επιμορφωτικά,  γιατί κατά τις διαδικασίες που προβλέπονται δημιουργούνται συνεργασίες αξιολογητών-   αξιολογούμενων με επιμορφωτικό σκοπό”

Αξιολόγηση: Εργαλείο διάγνωσης επιμορφωτικών αναγκών

Ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘΑ ξεκαθάρισε ότι ο σκοπός στις περιπτώσεις που το έργο ενός εκπαιδευτικού κρίνεται ως μη ικανοποιητικό είναι να πάρει εξειδικευμένη επιμόρφωση στο πεδίο που την χρειάζεται  και ενημέρωσε ότι το ΙΕΠ στην κατεύθυνση αυτή έχει αρχίσει να διαμορφώνει σχετικά προγράμματα επιμόρφωσης. “Αυτό το σύστημα αξιολόγησης λειτουργεί ως εργαλείο διάγνωσης επιμορφωτικών αναγκών”, είπε ο Κ Κατσαρός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Η αξιολόγηση δεν είναι προγραμματισμένη διαδικασία επιτυχίας

Στη συνέχεια προσπαθώντας να μην υπάρξει πάλι το φαινόμενο “βροχή από άριστα” τόνισε τα εξής:

” δεν πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να θεωρήσουμε ότι πρόκειται για μία προγραμματισμένη διαδικασία επιτυχίας. Δηλαδή ότι γίνεται όλη η διαδικασία μόνο και μόνο να εξαντλήσουμε την επιείκειά μας και να επιβεβαιώσουμε ο ένας τον άλλο. “Μπράβο σου είσαι καλός αξιολογητής, μπράβο και σε εσένα είσαι καλός αξιολογούμενος” και να μην βοηθάμε το σχολείο να αναβαθμίσει την ποιότητά του. Η αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο που θέλει να βελτιώσει το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι να μεταδώσει άγχος στον εκπαιδευτικό”

Δείτε εδώ το βίντεο

Δείτε επίσης:

Υποψήφιοι για στελέχη εκπαίδευσης κάνουν αιτήσεις να αξιολογηθούν από τώρα – Δείτε γιατί

Προετοιμασίες για αξιολόγηση και των Διευθυντών σχολείων στο Α1 πεδίο

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …