ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βurnout στους εκπαιδευτικούς, πώς μετριέται και πώς αντιμετωπίζεται

Διάδωσέ το
Βurnout στους εκπαιδευτικούς, πώς μετριέται και πώς αντιμετωπίζεται

Αν παλαιότερα είχατε ενθουσιασμό, ενώ τώρα είσαστε πλήρως απογοητευμένος/νη,  τότε ίσως υποφέρετε από το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης!

Δείτε παρακάτω το υλικό επιμόρφωσης και το ερωτηματολόγιο από τον Κων. Καφετζόπουλο, Σχολ. Σύμβουλο ΠΕ04, που παρουσιάσθηκε  στο πλαίσιο του προαιρετικού επιμορφωτικού προγράμματος «Αποτελεσματική Διαχείριση Σχολικής Τάξης»

Ποια είναι η σχέση σας με την εργασία σας; Παρακαλούμε αναπολήστε την επαγγελματική σας ζωή των τελευταίων μηνών και σημειώστε σε κλίμακα από 0-6, την περίπτωση που θεωρείται ότι σας εκφράζει περισσότερο.
0 1 2 3 4 5 6
Ποτέ Μία φορά

το μήνα ή

σπανιότερα

2-3 φορές το

μήνα

Μια φορά την

εβδομάδα

2-3 φορές

την

εβδομάδα

4-5

φορές την

εβδομάδα

Κάθε μέρα
Α Βαθμός συναισθηματικής εξουθένωσης εργαζομένου 0 1 2 3 4 5 6
1 Νιώθω ότι εργάζομαι πολύ σκληρά στο σχολείο
2 Νιώθω ψυχικά εξαντλημένος/η από τη διδασκαλία
3 Μου δημιουργεί μεγάλη ένταση/στρες το να εργάζομαι στενά με μαθητές
4 Νιώθω εξουθενωμένος/η από τη δουλειά μου
5 Νιώθω εξαντλημένος/η όταν ξυπνάω το πρωί και έχω να αντιμετωπίσω ακόμη μια μέρα στη δουλειά
6 Νιώθω ότι βρίσκομαι στα όρια της αντοχής μου
7 Είναι πολύ κουραστικό για μένα να δουλεύω με ανθρώπους όλη την ημέρα
8 Νιώθω «άδειος/α» στο τέλος μιας σχολικής ημέρας
9 Νιώθω απογοητευμένος/η από τη δουλειά μου
Β. Επίπεδα απροσωποποίησης εργαζομένου 0 1 2 3 4 5 6
1 Έχω γίνει περισσότερο σκληρός με τους ανθρώπους από τότε που άρχισα αυτήν τη δουλειά
2 Ανησυχώ μήπως αυτή η δουλειά με έχει κάνει περισσότερο σκληρό/ή
3 Νιώθω ότι συμπεριφέρομαι σε μερικούς μαθητές μου απρόσωπα, σαν να είναι αντικείμενα
4 Αισθάνομαι ότι οι μαθητές μου κατηγορούν εμένα για μερικά από τα προβλήματά τους
5 Στην πραγματικότητα δεν με ενδιαφέρει τι συμβαίνει σε μερικούς μαθητές μου
Γ:Βαθμός αίσθησης προσωπικών επιτευγμάτων του εκπαιδευτικού 0 1 2 3 4 5 6
1 Αντιμετωπίζω τα προβλήματα που έχουν οι μαθητές μου πολύ αποτελεσματικά
2 Αντιμετωπίζω ήρεμα τα προβλήματα που προκύπτουν στο σχολείο
3 Νιώθω ότι με την εργασία μου επηρεάζω θετικά τη ζωή των άλλων
4 Νοιώθω γεμάτος/η ενεργητικότητα
5 Έχω καταφέρει πολλά αξιόλογα πράγματα στο σχολείο
6 Μπορώ εύκολα να καταλάβω πως αισθάνονται οι μαθητές μου
7 Μπορώ να δημιουργήσω μια άνετη ατμόσφαιρα με τους μαθητές μου
8 Νοιώθω αναζωογονημένος/η όταν δουλεύω με τους μαθητές μου
Ευχαριστούμε!
Μετρήσεις MBI Ερωτηματολόγιο 22 καταστάσεων με βαθμολογία από 0 (ποτέ) έως 6 (διαρκώς)

Καταστάσεις burnout

Χαμηλό

Μέσο

Υψηλό

Συναισθ. Εξάντληση(9)

16

17-26

27

Αποπροσωποποίηση (5)

6

7–12

13

Προσωπ. Επίτευξη (8)

39

38–32

31

  • Η πρώτη διάσταση ονομάζεται «συναισθηματική εξάντληση» και περιλαμβάνει αισθήματα ψυχικής και σωματικής κόπωσης, καθώς και απώλεια ενέργειας και διάθεσης, που οδηγεί σε αποπροσωποποίηση και έλλειψη προσωπικής επίτευξης.

  • Η δεύτερη διάσταση ονομάζεται «αποπροσωποποίηση», με την οποίο περιγράφεται η απομάκρυνση και αποξένωση του εργαζόμενου από τους ασθενείς/πελάτες του και η εγκαθίδρυση απρόσωπων, επιθετικών και κυνικών σχέσεων με αυτούς.

  • Η τρίτη διάσταση ονομάζεται «έλλειψη προσωπικής επίτευξης» και αναφέρεται στην αίσθηση που αποκτά ο εργαζόμενος ότι είναι ανίκανος να προσφέρει στον χώρο εργασίας του και κατά συνέπεια μειώνεται η αποδοτικότητά του σε αυτόν.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *