ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση σχολείων: Νέα Υπουργική απόφαση για την ειδική εφαρμογή του ΙΕΠ

Διάδωσέ το

Αξιολόγηση σχολείων – Νέα Υπουργική απόφαση: Ανάπτυξη  και λειτουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αξιολόγηση των σχολείων

Δημοσιεύτηκε σήμερα νέα κοινή υπουργική απόφαση για την  ανάπτυξη  και λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρ μογής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων», μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) Η υπό στοιχεία 122756/ΓΔ4/29-09-2021 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 4501) παύει να ισχύει.

Αναλυτικά τι προβλέπει η νέα υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση σχολείων

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)  αναλαμβάνει την ανάπτυξη και λειτουργία της ειδικής  ηλεκτρονικής εφαρμογής «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού  έργου σχολικών μονάδων» στην οποία υποβάλλονται:

(α) ο Συλλογικός Προγραμματισμός των σχολικών μονάδων,

(β) η ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης  των σχολικών μονάδων,

(γ) οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης για τις σχολικές  μονάδες που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη και της Δι οικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών  Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) και  Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.),

(δ) οι Εκθέσεις Εξωτερικής  Αξιολόγησης από τους/τις Επόπτες/τριες Ποιότητας της  Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχολικών μονάδων της  οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και

(ε) οι Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης από τους Περιφερειακούς Επόπτες  Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχολικών  μονάδων της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2. Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π.  πραγματοποιείται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της  Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) του άρθρου 22 του ν.  4727/2020

Πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή έχουν ο/η Δι ευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας,  ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός κάθε Ομάδας Δράσης της  σχολικής μονάδας, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης για τις  σχολικές μονάδες που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη,  οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές/ ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης,  οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης, η  Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια  και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και το  Ι.Ε.Π..

Επιπλέον για τα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. πρόσβαση έχουν ο  Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Γενικός Γραμ ματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και Ειδικής Αγωγής, η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων της  Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτε ροβάθμιας Εκπαίδευσης και η Δ.Ε.Π.Π.Σ..

  1. Πρόσβαση στα δεδομένα που καταχωρίζονται στην  ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π. για κάθε σχολική  μονάδα έχουν κατά λόγο αρμοδιότητας οι προαναφερόμενοι.
  2. Δυνατότητα καταχώρισης στοιχείων και συμπλήρωσης φορμών στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π.  έχουν:

α) Το Τμήμα Δ΄ Στελεχών της Διεύθυνσης Υπηρεσιακής  Κατάστασης και Εξέλιξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της  Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρω τοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) Οι Περιφερειακοί Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης.

γ) Οι Περιφερειακοί/ές Επόπτες/τριες Ποιότητας της  Εκπαίδευσης.

δ) Οι Επόπτες/τριες Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

ε) Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης.

στ) Οι Διευθυντές/τριες/Προϊστάμενοι/ες σχολικών  μονάδων.

ζ) Οι εκπαιδευτικοί-συντονιστές των Ομάδων Δράσεων που έχουν συγκροτηθεί σε κάθε σχολική μονάδα.

η) το Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών  Σχολείων της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθ μιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

θ) Η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραμα τικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).

ι) Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Καταχώριση στοιχείων και ρόλοι στην εφαρμογή Στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ι.Ε.Π. καταχωρίζονται στοιχεία και συμπληρώνονται πρότυπες σελίδες  («φόρμες») από εκπαιδευτικούς, στελέχη Εκπαίδευσης  και υπηρεσίες, ως ακολούθως:

  1. Το Ι.Ε.Π καταχωρίζει και διατηρεί επικαιροποιημένα τα στοιχεία των μελών του Ι.Ε.Π. και της Α.ΔΙ.Π.Δ.Δ.Ε.  που έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή, κατόπιν σχετικών  αποφάσεων των Διοικητικών Συμβουλίων τους, καθώς  και των υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ. που προβλέπονται στην  παρούσα.
  2. Το Τμήμα Δ΄ Στελεχών της Διεύθυνσης Υπηρεσιακής  Κατάστασης και Εξέλιξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της  Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταχωρίζει και διατηρεί επικαιροποιημένα τα στοιχεία των Περιφερειακών Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης.
    3. Το Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθ μιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταχωρίζει και διατηρεί επικαιροποιημένα τα στοιχεία των μελών της Δ.Ε.Π.Π.Σ.
    4. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης α) καταχωρίζουν και δι ατηρούν επικαιροποιημένα τα στοιχεία των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, των Διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας και Δευτερο βάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών της Εκπαίδευσης, των Διευθυντών/ντριών/Προϊσταμένων σχολικών μονάδων, και β) προσδιορίζουν τις σχολικές μονάδες στις οποίες κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης έχει την παιδαγωγική ευθύνη καθώς και το σύνολο των σχο λικών μονάδων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στις οποίες κάθε Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης έχει την ευθύνη.
    5. Ο/Η Διευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας υποβάλλει στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. α) τον Συλλογικό Προγραμματισμό του Εκπαιδευτικού Έργου της Μονάδας και καταχωρίζει τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για κάθε δράση μέσω επιλογής από σχετικό κατάλογο που αντλείται στο πλαίσιο διαλειτουργικότη τας με το πληροφοριακό σύστημα «myschool», β) την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της Μονάδας. Για τα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. ο/η Διευθυντής/ντρια/Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας υποβάλλει την έκθεση στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. εκ μέρους του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.).
    6. Οι Συντονιστές των Ομάδων Δράσεων αποτυπώ νουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή:
    α) τον σχεδιασμό της Δράσης,
    β) την πορεία υλοποίησης της Δράσης,
    γ) την αποτίμηση της Δράσης.
    7. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης: α) Διατυπώνουν παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων κάθε σχολικής μονάδας αρμοδιότητάς τους.
    β) Συντάσσουν Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα ευθύνης τους. Για τα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης συντάσσεται από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ.
    γ) Συντάσσουν Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για το σύνολο των σχολικών μονάδων ευθύνης τους, εκτός των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., η οποία συντάσσεται από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ..
    8. Ο/Η Επόπτης/τρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης συντάσσει Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για το σύνολο των σχολικών μονάδων ευθύνης του/της, εκτός των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.
    9. Ο/Η Περιφερειακός/ή Επόπτης/τρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης συντάσσει Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγη σης για το σύνολο των σχολικών μονάδων ευθύνης του/ της, εκτός των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.
    10. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντάσσει Έκθεση Εξωτερικής Αξιολό γησης για κάθε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και για το σύνολο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Μεταβατικές Διατάξεις

Σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 231 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που καταργούνται σύμφωνα με  την παρ. 1 του άρθρου 233 του εν λόγω νόμου, συνεχί ζουν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους, σύμφωνα με τις  διατάξεις του ν. 4547/2018 (Α’ 102), όπως ίσχυαν μέχρι  την έναρξη ισχύος του ν. 4823/2021, έως την επιλογή  και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και  των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Η υπό στοιχεία 122756/ΓΔ4/29-09-2021 κοινή υπουρ γική απόφαση (Β΄ 4501) παύει να ισχύει. Η απόφαση

Δείτε επίσης:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Διπλός έλεγχος στο παιδαγωγικό κλίμα της τάξης

 Αξιολόγηση σχολείων: Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της εσωτερικής αξιολόγησης 2022- 2023 

 

 fresh education

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …