ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση σχολείων κάθε δύο χρόνια με “ψαλίδι” στους άξονες

Διάδωσέ το

Αλλαγές σχεδιάζονται στην αξιολόγηση των σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας . Από τις εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης που έχουν καταθέσει τα σχολεία προκύπτει ότι το πλαίσιο είναι πολύ γραφειοκρατικό και απασχολεί αρκετά εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους.

Στόχος είναι να γίνει απλούστερη, πιο γρήγορη και πιο ανατροφοδοτική προς τα σχολεία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το επιτελείο της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει αλλαγές  και το βασικό εύρημα από τις έως τώρα εκθέσεις είναι ότι το πλαίσιο της αξιολόγησης είναι γραφειοκρατικό ως προς τα πεδία ελέγχου και τη διαδικασία. «Οι σύλλογοι διδασκόντων και οι διευθυντές καλούνται να καλύψουν πολλά αξιολογικά πεδία, με αποτέλεσμα η διαδικασία να γίνεται διεκπεραιωτικά», ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου.

Σύμφωνα τις ίδιες πληροφορίες σχεδιάζεται η αυτοαξιολόγηση να μετατραπεί σε διετή από ετήσια. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στα σχολεία να ανατροφοδοτούνται από τις παρατηρήσεις των εξωτερικών αξιολογητών.

Το fresh -education έχει πληροφορίες ότι υπάρχουν και σκέψεις για περαιτέρω μείωση των αξόνων εσωτερικής αξιολόγησης που αυτή τη στιγμή είναι εννιά. Ήδη το ΙΕΠ έχει λάβει σχετική έκθεση.

“Ψαλίδι” στην αξιολόγηση προτείνουν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου

“Ψαλίδι” στους άξονες της εσωτερικής αξιολόγησης στα σχολεία ΄έχουν προτείνει οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Κρήτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου αποτυπώνοντας  τις ανάγκες και τις τάσεις που αναδείχθηκαν από την εσωτερική αξιολόγηση 2021-2022 των σχολικών μονάδων ευθύνης τους επισημαίνουν μεταξύ άλλων τον περιορισμό  των αξόνων εσωτερικής αξιολόγησης, από εννιά που είναι τώρα σε πέντε, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη μεγαλύτερη οργανωτική ευελιξία

Ειδικότερα προτείνεται ο περιορισμός των αξόνων αξιολόγησης στα σχολεία στους παρακάτω πέντε:

1) Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση, σχολική διαρροή

2) Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, σχολείου οικογένειας

3) Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

4) Σχολείο και κοινότητα, συμμετοχή του σχολείου σε προγράμματα και δίκτυα

5) Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Αξιολόγηση – Μέχρι 4 Αυγούστου οι βαθμολογίες των σχολείων για το σχ. έτος 2022-2023

Σύμφωνα με έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής μέχρι 4 Αυγούστου 2023 θα πρέπει να έχουν υποβάλει τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολείο αλλά και συνολικά για τα σχολεία τους στο πλαίσιο της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων.

Δείτε επίσης:

Συνάντηση Πιερρακάκη με διευθυντές εκπαίδευσης: Οι 4 βασικές προτεραιότητες

Αξιολόγηση σχολείων: Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης αλλάζουν τακτική

Αξιολόγηση: 5 προτάσεις από την Ένωση  Διευθυντών Σχολείων

freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …