ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση: Εκπαιδευτικοί καλούν τους Συμβούλους Εκπαίδευσης να πουν το Μεγάλο Όχι

Διάδωσέ το

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καλεί τους Συμβούλους Εκπαίδευσης  να  πουν το Μεγάλο Όχι στην αξιολόγηση.  Τα πράγματα δεν σηκώνουν «βελτιώσεις», «ναι, μεν αλλά», «διαφωνώ αλλά τι να κάνω;», αναφέρει η ΕΛΜΕ την ανακοίνωσή της, σημειώνοντας ότι  “για όποιον σύμβουλο εκπαίδευσης διαφωνεί με τον νόμο 4823/2021 υπάρχει ο αξιοπρεπής δρόμος της παραίτησης ή της συμμετοχής στην εν ισχύ και απολύτως νόμιμη απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ από κάθε διαδικασία ατομικής αξιολόγησης”

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για την αξιολόγηση 

Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα

Που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο Όχι

Να πούνε. 

Κ. Καβάφης, Che fece… il gran rifiuto.

Η παρωδία της ατομικής αξιολόγησης έχει ξεκινήσει: «Σύμβουλοι Εκπαίδευσης» καλούν νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς για προκαταρκτικές συζητήσεις σε καφετέριες, εκτός νόμου και εκτός νομού, σε ακατάλληλες ώρες (ακόμα και 11 τη νύχτα!). Κινούνται εν κρυπτώ από τους συλλόγους διδασκόντων, από την ΕΛΜΕ, από τους διδάσκοντες της ειδικότητάς τους. Σύμβουλοι Γενικής «αξιολογούν» καθηγητές Ειδικής Αγωγής ή άλλων ειδικοτήτων από τη δική τους. Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης καλούνται να κάνουν διδασκαλίες σε ολόκληρο το τμήμα. Και όλο αυτό ονομάζεται «αξιολόγηση με σκοπό τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου»…

Αντί λοιπόν οι σύμβουλοι να υποστηρίζουν το έργο των εκπαιδευτικών, παίζουν τον ρόλο του εκτελεστικού οργάνου, με τον μανδύα μιας – κι αυτής στα λόγια – “light” αξιολόγησης, που δεν είναι παρά ο προπομπός μιας σκληρής, τιμωρητικής και κατηγοριοποιητικής διαδικασίας (ποσόστωση). Τα ίδια τα «κριτήρια» είναι παράλογα πολλά (ποσοτικοποιώντας και τεμαχίζοντας μια πολυπαραγοντική και ενιαία διαδικασία όπως η διδασκαλία), επί της ουσίας υποκειμενικά και τελικά αντιεπιστημονικά. Η ίδια η υπόσταση των συμβούλων ως αρωγών και επιστημόνων (αυτο)υπονομεύεται. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Τελικά, οι «Σύμβουλοι Εκπαίδευσης» ούτε σύμβουλοι είναι, ούτε με την Εκπαίδευση έχουν σχέση· αλλά μεταπίπτουν στο επίπεδο του «διοικητικού στελέχους», ξένοι προς κάθε παιδαγωγική πράξη και θεωρία· ενώ το κρυφτούλι και ο επιθεωρητισμός εισάγουν άλλης ποιότητας σχέσεις στο δημόσιο σχολείο.

Αξιολόγηση: Τα πράγματα δεν σηκώνουν «βελτιώσεις», «ναι, μεν αλλά», «διαφωνώ αλλά τι να κάνω;»

Δυστυχώς, αυτά τα πράγματα δεν σηκώνουν «βελτιώσεις», «ναι, μεν αλλά», «διαφωνώ αλλά τι να κάνω;». Για όποιον σύμβουλο διαφωνεί με τον νόμο 4823/2021 υπάρχει ο αξιοπρεπής δρόμος της παραίτησης ή της συμμετοχής στην εν ισχύ και απολύτως νόμιμη απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ από κάθε διαδικασία ατομικής αξιολόγησης. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.

Ως σωματείο δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι θα σταθούμε δίπλα σε κάθε συνάδελφο στον αγώνα για την υπεράσπιση των παιδαγωγικών ελευθεριών και των σχέσεων συναδελφικότητας και συνεργασίας στους συλλόγους διδασκόντων. Θα αντιπαλέψουμε κάθε ανοιχτή ή συγκεκαλυμμένη μορφή καθυπόταξης των εκπαιδευτικών και θα σταθούμε απέναντι σε όποιον την εφαρμόζει.

Καλούμε τους συναδέλφους συμβούλους να δείξουν ότι ακόμα είμαστε συνάδελφοι και να πουν το Μεγάλο Όχι. Σε άλλη περίπτωση, θα είναι ξένο σώμα για τον κόσμο της εκπαίδευσης. 

freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …