ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: Τι βαθμούς θα βάλουν στους εκπαιδευτικούς – Μια διδακτική ιστορία

Διάδωσέ το

Με τα μούτρα στο διάβασμα έχουν πέσει  οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης  για να διαβάσουν την απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας με τα αμέτρητα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που δημοσιεύτηκε  στην εφημερίδα της Κυβέρνησης. Την ερχόμενη εβδομάδα θα πρέπει να είναι έτοιμοι να βάλουν βαθμούς, γιατί  όπως διαβεβαίωσε τους πολίτες της χώρας η Υπουργός Παιδείας, “αρχίζει άμεσα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών“.

Για τους βαθμούς λοιπόν που σκέφτονται να βάλουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς αλλά και για άλλα εκπαιδευτικά ζητήματα, θα ήταν καλό όσοι κάνουν “μεταρρυθμίσεις” αλλά και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, γονείς και εκπαιδευτικοί, να διαβάσουν την παρακάτω διδακτική ιστορία του διαπρεπή  Ισραηλινού ιστορικού Γιουβάλ Νώε Χαράρι.

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: “Μετά από 41  χρόνια, η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών γίνεται και πάλι πράξη στη χώρα μας!” “Απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99% στην αξιολόγηση σχολείων και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου!”

Η διδακτική ιστορία του Γιουβάλ Χαράρι για όσους κάνουν ή ζουν “μεταρρυθμίσεις”

“Όταν οι επίσημες αναφορές έρχονταν σε σύγκρουση με την πραγματικότητα, αυτός που υποχωρούσε συχνά ήταν η πραγματικότητα”

Ο Γιουβάλ Χαράρι στο  βιβλίο του Homo Deus γράφει:

Κάποτε ο Μάο Τσε Τουνγκ αποφάσισε να μετατρέψει την Κίνα σε υπερδύναμη. Για το σκοπό αυτό αποφάσισε να  δημιουργήσει πλεόνασμα δημητριακών για να χρηματοδοτήσει τα φιλόδοξα βιομηχανικά και στρατιωτικά του σχέδια.

Ο Μάο λοιπόν διέταξε το διπλασιασμό και τον τριπλασιασμό της αγροτικής παραγωγής της χώρας του. Από το Πεκίνο και τα γραφεία της κυβέρνησής του έστελνε φιρμάνια με εντολές για αύξηση της παραγωγής, τα οποία αφού ακολουθούσαν την καθοδική διαδρομή της γραφειοκρατίας έφταναν στους  διοικητές των επαρχιών και στους αρχηγούς των αγροτικών χωριών.

Οι τοπικοί άρχοντες, που από τη μία φοβούνταν να διατυπώσουν τη γνώμη τους στις άνωθεν απαιτήσεις,  αλλά και από την άλλη ήθελαν  να έχουν και την εύνοια των ανωτέρων τους, άρχισαν να φτιάχνουν πλασματικές αναφορές, και περιέγραφαν μια ιδανική πραγματικότητα, με μια πρωτοφανή  αύξηση της αγροτικής παραγωγής.

Έτσι οι  αριθμοί και τα αποτελέσματα άρχιζαν την ανοδική τους κατεύθυνση στην κλίμακα της γραφειοκρατίας και κάθε αξιωματούχος – παραλήπτης τούς μεγάλωνε λίγο, προσθέτοντας ένα μηδενικό εδώ κι εκεί με μια κίνηση της γραφίδας του.

Ώσπου, μετά από όλη αυτή τη διαδρομή, το 1958, η κινεζική κυβέρνηση πληροφορήθηκε ότι η ετήσια παραγωγή σιτηρών ήταν 50% μεγαλύτερη απ’ ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Η κυβέρνηση βασίστηκε σε αυτές τις αναφορές και έσπευσε να πουλήσει εκατομμύρια τόνους ρύζι σε ξένες χώρες  για να πάρει όπλα και βαριά μηχανήματα, υποθέτοντας ότι έμενε αρκετό για τον κινέζικο  πληθυσμό. Το αποτέλεσμα ήταν η χειρότερη σιτοδεία στην ιστορία και ο θάνατος δεκάδων εκατομμυρίων Κινέζων.

Κανένας άρχοντας δεν μπορούσε να αντισταθεί στον πειρασμό να προσπαθήσει να αλλάξει την πραγματικότητα με την κίνηση μιας γραφίδας. Κι αν ερχόταν κάποια καταστροφή, η λύση φαίνεται πως ήταν να γράφονται ακόμα πιο ογκώδη υπομνήματα και να εκδίδονται ακόμα περισσότεροι κώδικες, φιρμάνια και διατάγματα.

“Η γραπτή γλώσσα μπορεί να επινοήθηκε σαν ένας ταπεινός τρόπος περιγραφής της πραγματικότητας, αλλά σταδιακά μετατράπηκε σε έναν ισχυρό τρόπο μεταβολής της. Όταν οι επίσημες αναφορές έρχονταν σε σύγκρουση με την πραγματικότητα, αυτός που υποχωρούσε συχνά ήταν η πραγματικότητα. Όποιος έχει αντιμετωπίσει ποτέ την εφορία, το εκπαιδευτικό σύστημα ή οποιαδήποτε άλλη πολύπλοκη γραφειοκρατία ξέρει ότι η αλήθεια δεν μετράει καθόλου. Αυτό που είναι γραμμένο στο έντυπό σου είναι πολύ πιο σημαντικό”, αναφέρει ο Γιουβάλ Χαράρι στο βιβλίο του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Η διδακτική ιστορία του Harari έχει και συνέχεια και για οποίον θέλει να την διαβάσει και να  αντικρίσει την πραγματικότητα της γραφίδας του και όχι των “μεταρρυθμιστών” μπορεί να αγοράσει το βιβλίο εδώ από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια.

Δείτε ενδεικτικά παρακάτω εκπαιδευτικές “μεταρρυθμίσεις”  ή “εκπαιδευτικά αποτελέσματα” που έχουν σχέση με την διδακτική ιστορία του Χαράρι

Απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99% στην αξιολόγηση σχολείων και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου!

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: Μετά από 41 χρόνια, η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών γίνεται και πάλι πράξη στη χώρα μας!

Χιλιάδες τα δεκάρια – Πολλά σχολεία τα δείχνουν στους γονείς

Ο εκπαιδευτικός λαμβάνει επιπλέον μόρια τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει για την επιλογή του σε θέση ευθύνης.

 Ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι θετικά διακείμενοι  στην ατομική αξιολόγηση

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σημαίνει ενδυνάμωσή τους καλύτερη εκπαίδευση και περισσότερα εφόδια για τα παιδιά μας

Στο διευρυμένο ολοήμερο η μελέτη θα ολοκληρώνεται στο σχολείο

Φωτογραφία από cromaconceptovisual από το Pixabay

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …