ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ για την υποχρεωτική διετή παραμονή στην περιοχή τοποθέτησής τους

Διάδωσέ το

“Πλήττονται σήμερα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, δεν τυγχάνουν νεοεισερχόμενοι στο σύστημα εκπαίδευσης και τις δομές του, καθώς έχει προηγηθεί τουλάχιστον μια δεκαετία, κατά την οποία υπηρέτησαν το εκπαιδευτικό σύστημα, ως αναπληρωτές”

Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί – Τροπολογία βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αναγνώριση της προηγούμενης διανυθείσας δημόσιας υπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, όπως ισχύει και για όλους τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους, στις υπηρεσιακές μεταβολές τους

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων : «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις»

Θέμα: «Αναγνώριση της προηγούμενης διανυθείσας δημόσιας υπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, όπως ισχύει και για όλους τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους, στις υπηρεσιακές μεταβολές τους

Α. Αιτιολογική Έκθεση

Το στοιχείο α) της παρ. 5 του αρ 62 του ν 4589/2019 (Α΄ 13), όπως ισχύει σήμερα, προβλέπει τη δίχως εξαιρέσεις υποχρέωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να παραμένουν στην περιοχή τοποθέτησης τους για δύο έτη. Ωστόσο, η ζώσα εκπαιδευτική πραγματικότητα κατέδειξε ότι, η ανωτέρω πρόβλεψη παραβιάζει τις αρχές της ισότητας και ίσης μεταχείρισης, της χρηστής διοίκησης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των διοικουμένων και της καλής πίστης σε βάρος των εν λόγω νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Η σχετική παράβαση εντοπίζεται ιδίως στο ότι, στους εν λόγω εκπαιδευτικούς δεν αναγνωρίζεται τυχόν προηγούμενη διανυθείσα δημόσια υπηρεσία και δεν επιτρέπονται υπηρεσιακές μεταβολές, όπως ισχύει και για όλους τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους.
Από τις σχετικές προβλέψεις του νόμου, πλήττονται σήμερα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, δεν τυγχάνουν νεοεισερχόμενοι στο σύστημα εκπαίδευσης και τις δομές του, καθώς έχει προηγηθεί τουλάχιστον μια δεκαετία, κατά την οποία υπηρέτησαν το εκπαιδευτικό σύστημα, ως αναπληρωτές. Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά την περίοδο της κρίσης και των μνημονίων, δεν προέβαινε σε μόνιμους διορισμούς και κάλυπτε τις πάγιες ανάγκες του με χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Οι άνθρωποι αυτοί, παρείχαν με αυταπάρνηση τις υπηρεσίες τους στις σχολικές μονάδες της Επικράτειας, στελεχώνοντας ακόμη και τα πλέον δυσπρόσιτα σχολεία της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της χώρας.
Έτσι, η επιβολή σε βάρος των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, της υποχρέωσης για παραμονή στην περιοχή τοποθέτησης τους για δύο έτη, χωρίς την πρόβλεψη εξαιρέσεων, τυγχάνει σήμερα δυσβάσταχτη και άδικη γι’ αυτούς οικονομικά και προσωπικά. Η υποχρεωτική διετής παραμονή των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών- οι οποίοι σήμερα πλέον έχουν οικογένειες και παιδιά- μακριά από τον τόπο των συμφερόντων τους, χωρίς εξαιρέσεις, είναι αδικαιολόγητη και συνιστά δυσμενή σε βάρος τους μεταχείρισή. Ουδείς λόγος δημοσίου συμφέροντος συντρέχει, που να καθιστά την επιβολή της σχετικής υποχρέωσης αναγκαία, καθώς ουδεμία έλλειψη σε διδακτικό προσωπικό πρόκειται να προκύψει, διότι τα οργανικά κενά αφορούν στα σχολεία ολόκληρης της Επικράτειας. Επίσης, από την τροποποίηση της διάταξης, δεν προκύπτει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Συνεπώς, η ως άνω ανελαστική πρόβλεψη δεν τυγχάνει δικαιολογημένη, δεν προάγει την ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα μας και ως εκ τούτου, το στοιχ. α) της παρ. 5 του αρ. 62 του ν. ν 4589/2019 (Α΄ 13) τροποποιείται ως ακολούθως:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Β. Προτεινόμενη Διάταξη
Άρθρο…

«5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α` 115). Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών, για τη συμπλήρωση του οποίου, αναγνωρίζεται ως δημόσια η υπηρεσία, που τυχόν έχει διανυθεί με υπηρέτησή των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών. Η σχετική υπηρεσία αναγνωρίζεται ως δημόσια μισθολογικά και βαθμολογικά κατά τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή, που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται, εξαιρουμένων των περιπτώσεων αμοιβαίων μεταθέσεων, μεταθέσεων για λόγους υγείας, λόγω συνυπηρέτησης με σύζυγο ένστολο ή μη (εργαζόμενο στο δημόσιο τομέα) απόσπασης/μετάθεσης σε παραμεθόριο και αποσπάσεων/μεταθέσεων για οικογενειακούς λόγους (μονογενείς, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι). Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε. ισχύει η υποχρέωση του τρίτου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α` 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α` 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.»

Οι υπογράφοντες Βουλευτές
Μάρκου Κώστας

Αναγνωστοπούλου Αθανασία

Αμανατίδης Ιωάννης

Διαβάστε επίσης:

ΟΠΣΥΔ: Η Υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει για τα προβλήματα

Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού για τους εκπαιδευτικούς στη Σχολή Μωραΐτη

Αξιολόγηση: Μπήκαν οι πρώτες βαθμολογίες στα σχολεία

freshedu

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *