ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση Διευθυντών Σχολείων: Εκπαιδευτικοί και Συντονιστές θα βάζουν βαθμούς

Διάδωσέ το
στελεχών

Αξιολόγηση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Ο νέος νόμος 4547/2018 περιγράφει τις διαδικασίες για την αξιολόγηση  Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και γενικά  των στελεχών της εκπαίδευσης.
Διαδικασία για την αξιολόγηση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Οι διευθυντές ή προϊστάμενοι και οι υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ., καθώς και οι υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. θα αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. των οικείων σχολικών μονάδων ή Ε.Κ. ή των τομέων Ε.Κ.

Η   αξιολόγηση  διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιείται με ανώνυμο ερωτηματολόγιο το οποίο θα  περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:

α) ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού,
β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης του προσωπικού σε διοικητικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,
γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και επίλυσης προβλημάτων,
δ) ανάληψη ευθύνης και
ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών.

Κλίμακα για την αξιολόγηση  διευθυντών και γενικά των στελεχών  σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια :

90-100: άριστο,
75-89: πολύ επαρκές,
60-74: επαρκές,
50-59: μερικώς επαρκές,
40-49: μέτριο,
25-39: ανεπαρκές,
0-24: ακατάλληλο.

Κάθε κριτήριο θα βαθμολογείται ξεχωριστά.

Οι εκπαιδευτικοί  θα αξιολογούν τον διευθυντή σύμφωνα με τα παρακάτω ενδεικτικά κριτήρια:
  •  την καλή συνεργασία  που δείχνει
  • τη συνεισφορά στη δημιουργία θετικού εργασιακού κλίματος
  • την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς ή κηδεμόνες, φορείς και πολίτες
  • την  εμπέδωση κλίματος ασφάλειας στο ανθρώπινο δυναμικό
  • την παροχή πλαισίου για ανάπτυξη πρωτοβουλιών
  • την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών
  •  την  ενίσχυση κινήτρων για επαγγελματική ανάπτυξη
  • την κατάλληλη οργάνωση του ατομικού και συλλογικού φόρτου εργασίας , με κατάλληλη αξιοποίηση  των εμπειριών και ενδιαφερόντων του προσωπικού
  • την εισαγωγή και χρήση καινοτόμων μεθόδων και τεχνολογιών

Η παραπάνω αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη κατά την κύρια( δεύτερη) αξιολόγησή του,  από  τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας  και τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα κριτήρια αυτής της αξιολόγησης είναι:

α) υπηρεσιακές σχέσεις και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού,

β) γνώση και εφαρμογή αρχών εκπαιδευτικής διοίκησης και παιδαγωγικής καθοδήγησης,

γ) αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην άσκηση καθηκόντων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αναδρομικά για δώρα: Τους πρώτους μήνες του 2019 η απόφαση του ΣτΕ
Κάθε επιμέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με έναν ακέραιο βαθμό που, κατά την αντικειμενική κρίση, αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο.

Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100.

Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται τα άριστα στελέχη που έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση. Όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της υπηρεσίας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν.

Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκή στελέχη, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.

Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται τα επαρκή στελέχη.

Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται τα μερικώς επαρκή στελέχη.

Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται τα μέτρια στελέχη.

Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται τα ανεπαρκή στελέχη.

Με τους βαθμούς 0 έως 24 βαθμολογούνται τα ακατάλληλα για τη θέση στελέχη.

Βαθμολογία μικρότερη των 60 βαθμών πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία, τα οποία στοιχειοθετούν την ανεπαρκή διοίκηση της δομής και την ανεπαρκή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Διδακτικό ωράριο και υποχρεωτικές υπερωρίες εκπαιδευτικών( ΔΟΕ, σχ.έτ. 2017-2018)

Τα στελέχη αυτά( αξιολογητές)  θα συντάσσουν και τη συνολική έκθεση αξιολόγησης του Διευθυντή εντός των τελευταίων πέντε μηνών πριν από τη λήξη της θητείας του.

Η έκθεση αξιολόγησης , η οποία θα είναι ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων  αξιολογήσεων που αναφέρθηκαν, θα  μπαίνει στον φάκελο του Διευθυντή και θα λαμβάνεται υπόψη αν θέσει υποψηφιότητα εκ νέου για Διευθυντής.

Κ. Μητσοτάκης: «Δε μπορώ να φανταστώ πώς θα επιλέγουμε διευθυντές οι οποίοι δεν πιστεύουν στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης»

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

5 Σχόλια

  1. Δάσκαλος στη θάλασσα

    Είναι βέβαιο ότι κάποιοι Συντονιστές έχουν λιγότερα μετρήσιμα από τους διευθυντές. Πως θα μπορούν να αξιολογήσουν διευθυντές που θα έχουν περισσότερα προσόντα από αυτούς;

    • Σάμπως δεν υπάρχουν Διευθυντές σχολείων με λιγότερα μετρήσιμα απ’ τους απλούς δάσκαλους και καθηγητές και παρά ταύτα τους κρίνουν / καθοδηγούν/ διευθύνουν καθημερινά;

    • Και οι πρωθυπουργοί έχουν λιγότερα “μετρήσιμα” εργασιακά χρόνια (ή και καθόλου) αλλά τους ψηφίζουμε όλοι εμείς, κυβερνούν κράτη, αποφασίζουν για εργασιακά και άλλα. Τι επιχείρημα είναι αυτό; Οι Δ/ντες αν είχαν περισσότερα μετρήσιμα, ας έβαζαν χαρτιά για Συντονιστές. Αυτό σε μερικές περιπτώσεις θα σήμαινε ότι θα έφευγαν μακριά από τα σπίτια τους με ίδιο επίδομα με αυτό των Συντονιστών, αλλά με πολύ περισσότερα έξοδα. Δεκτό και σεβαστό ότι μερικοί που είχαν τα μόρια επέλεξαν να μείνουν ή να γίνουν Δ/ντες. Επιλογές είναι αυτές. Αλλά τώρα τι πρέπει να γίνει; Να μην αξιολογηθούν αυτοί και να αξιολογηθούν οι υπόλοιποι; Επίσης, όντως υπάρχουν πάρα πολλοί Δ/ντες που έχουν λιγότερα μετρήσιμα από τους δασκάλους, άρα και αυτοί…; Ποιοι θα κάνουν διοίκηση τελικά; Κανείς; Αναρχία; Ο μάχιμος εκπαιδευτικός κάνει τεράστιο έργο στην τάξη. Αλλά και οι άλλοι δίνουν αγώνα, έστω και εκτός της τάξης. Όλοι μετράνε και όλοι είναι χρήσιμοι για τους μαθητές. Ας ξεφύγουμε από το κόμπλεξ “θεοποίησης” της διδασκαλίας σε τάξη. Ακόμη και οι διδάσκοντες χρειάζονται καθοδήγηση, δεν είναι κακό. Δια βίου μάθηση και ανταλλαγή εμπειριών ονομάζεται…

  2. Όρε, χαρές ο Dr Τόλης!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *