ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

“Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί ως αποδιοπομπαίος τράγος”

Διάδωσέ το

 

Θεσμός Σχολικού Συμβούλου

Πολλά σχόλια κατατέθηκαν στη διαβούλευση για το νομοσχέδιο των νέων δομών υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Κάποια από αυτά ήταν για τις θητείες των στελεχών της εκπαίδευσης.

Το fresh-education.gr συγκέντρωσε και παραθέτει (προτάσεις, φράσεις, απόψεις) από θετικά σχόλια που κατατέθηκαν στη διαβούλευση και συγκεκριμένα  για το θεσμό που υπηρέτησαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι.

Από σχόλια στη διαβούλευση

Οι ρυθμίσεις περί κατάργησης των Σχολικών Συμβούλων θα αποδυναμώσουν απίστευτα τη στήριξη της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Τα ΠΕΚΕΣ θα βρίσκονται -από τη φύση τους- μακριά από το σχολείο, καθιστώντας στην πράξη πολύ δύσκολη, απόμακρη και ψυχρή τη σχέση εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας με τη διοίκηση.

Μη καταργείτε το θεσμό του Σχ. Συμβούλου απαιτείστε περισσότερα από αυτούς, έχουν δυνατότητες χρησιμοποιείστε τους για το καλό της εκπαίδευσης

Θεωρώ ότι η κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου θα επιφέρει ένα μεγάλο κενό στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών

Θεωρώ ότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου είναι ένας πετυχημένος θεσμός. Από προσωπική μου εμπειρία όποτε χρειάστηκα το σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης ήταν δίπλα μου και όποτε χρειάστηκα το σύμβουλο ειδικότητας πάλι ανταποκρίθηκε αμέσως.

Δε μπορούμε να φανταστούμε ότι την επόμενη σχολική χρονιά δε θα έχουμε υποστηρικτικά στο έργο μας τη Σχολική Σύμβουλο. Ήταν εκεί για κάθε απορία, έλυνε με τη επιστημοσύνη της όλα τα θέμα που προέκυπταν από διδακτικά έως συμπεριφοράς και συνεργασίας

Ο θεσμός του συμβούλου δε φέρει καμία ευθύνη, αν κάποιοι αποδεικνύονται ανεπαρκείς στην αποστολή τους. Το σύνολο των παιδαγωγικών συμβούλων, οι οποίοι – πληγώνοντας το πείσμα κάποιων- είναι αρκετοί, δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί ως αποδιοπομπαίος τράγος , εξιλεώνοντας την ανεπάρκεια ορισμένων συναδέλφων.

Η κατάργηση των σχολικών συμβούλων πρόκειται να επιφέρει σοβαρή αναστάτωση στην παιδεία. Διότι βάσει τού υπό διαβούλευση νομοσχεδίου αποκλείονται από υποψήφιοι για τις νέες θέσεις, όλοι όσοι έχουν ήδη υπηρετήσει δύο θητείες ως σχολικοί σύμβουλοι. Άρα η πείρα τους και η περαιτέρω προσφορά τους πάει χαμένη, προς βλάβη της παιδείας, των εκπαιδευτικών και των παιδιών.

Γνωρίζω πολλούς διακεκριμένους σχολικούς συμβούλους, που προσέφεραν πολλά στην εκπαίδευση, με κατάθεση ψυχής, από το 1982 και εντεύθεν, που άφησαν παρακαταθήκη, με συγγραφή των διδακτικών βιβλίων, άρθρων και ομιλιών, με έρευνες και μελέτες, με οργάνωση σεμιναρίων, δειγματικών διδασκαλιών και είναι ιεροσυλία να αφορίζουμε… και να γενικεύουμε, χωρίς επιχειρήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Η μέχρι τώρα παρουσία των Σχολικών Συμβούλων στα σχολεία ήταν συνεχής με παιδαγωγικό, διδακτικό, επιμορφωτικό και καθοδηγητικό έργο, αυτό δεν μπορεί να γίνει με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.

Ο θεσμός των σχολικών συμβούλων πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί. Η βοήθεια που παρέχει ο σχολικός σύμβουλος στους εκπαιδευτικούς είναι αναντικατάστατη καθώς είναι πάντα εκεί για να τους ενημερώσει, να τους καθοδηγήσει, να τους επιμορφώσει, να τους βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων.

Η κατάργηση ενός θεσμού, όπως αυτού του σχολικού συμβούλου, αποτελεί μέγιστης σημασίας πολιτική πράξη με τεράστιες συνέπειες στην εκπαίδευση της χώρας μας. Συνεπώς, απαιτεί επιστημονική-παιδαγωγική τεκμηρίωση και στοιχειοθέτηση της αναγκαιότητάς της από ομάδα επιστημόνων-παιδαγωγών

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ. ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ή ΕΡΕΥΝΑ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΠΟΤΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ

Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου πρέπει να διατηρηθεί και μάλιστα να μειωθεί ο αριθμός των σχολικών μονάδων των οποίων έχει την ευθύνη, γιατί τα προβλήματα στα σχολεία συνεχώς αυξάνονται και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και λύσης. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι υποστηρίζουν το σχολείο επιστημονικά και παιδαγωγικά

Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. Ο θεσμός προέκυψε το 1982 από απαίτηση των εκπαιδευτικών. Τώρα καταργείται αυθαίρετα σε αντίδραση της εμπλοκής των σχολικών συμβούλων στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με το Π.Δ. 152/2013.

Η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ακυρώνει τον πολύτιμο άμεσο, επιστημονικό, καθοδηγητικό, παιδαγωγικό και υποστηρικτικό τους ρόλο προς εμάς τους εκπαιδευτικούς της πράξης. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι στηρίζουν άμεσα και έμπρακτα το πολυσχιδές έργο των εκπαιδευτικών και ο ρόλος τους πρέπει να αναβαθμιστεί και όχι να απαξιωθεί.

Η κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων θα σημάνει ταυτόχρονα και το γκρέμισμα-εκμηδενισμό των όποιων θετικών στοιχείων (γιατί δεν είναι δυνατό να είναι όλα στραβά κι ανάποδα!!!) του θεσμού αυτού. Το πρωταρχικό – θεμελιώδες ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Έγινε κάποια επίσημη (από το ΥΠΠΕΘ) έρευνα-αποτίμηση! του θεσμού του σχολικού συμβούλου (έστω και με ανώνυμα ερωτηματολόγια) που να δικαιολογεί την κατάργησή του;

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΆΙΔΕΥΤΙΚΟΥ. ΕΊΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ,ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΕΑ, ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΠΑΝΙΑ Ο ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΝΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ!

 

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *