ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΦΕΚ: Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες στο Γενικό Λύκειο

Διάδωσέ το

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας που καθορίζει το Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες στο Γενικό Λύκειο

Σε συνέχεια του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για  τις Ξένες Γλώσσες στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο (ΕΠΣ ΞΓ), το Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες  στο Γενικό Λύκειο (ΠΣ-ΓΛ) είναι κοινό για όλες τις ξένες  γλώσσες του Γενικού Λυκείου και αποτελεί εργαλείο για  τη διδασκαλία και μάθηση κοινωνικά προσδιορισμένης  χρήσης της γλώσσας με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων  κατανόησης και παραγωγής νοημάτων, όπως αυτά δηλώνονται στο κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο παραγωγής τους μέσω διαφορετικών ειδών γραπτών και προφορι κών κειμένων. Η ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας, γλωσσικής επίγνωσης, διαπολιτισμικής συνείδησης και διαμεσολαβητικής ικανότητας των μαθητών/- τριών του Γενικού Λυκείου πραγματοποιείται μέσω της ανάπτυξης γενικότερων γνώσεων σχετικά με τη δομή  και τη λειτουργία της εκάστοτε γλώσσας σε διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες και περιστάσεις επικοινωνίας. Στο ΠΣ-ΓΛ προδιαγράφονται οι προσδοκώμενοι επικοινωνιακοί στόχοι και οργανώνεται η γλωσσική ύλη ανά επίπεδο επικοινωνιακής γλωσσικής επάρκειας με βάση την εξά βαθμη κλίμακα του Συμβουλίου της Ευρώπης. Το ΠΣ-ΓΛ έχει ως αφετηρία τα μαθησιακά αποτελέσματα, δηλαδή όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει, να κατανοεί και να μπο ρεί να εφαρμόσει ο/η μαθητής/-τρια με την ολοκλήρωση κάθε μαθησιακής διαδικασίας. Κατά συνέπεια, όλες οι παράμετροι της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας εξαρτώνται από τον καθορισμό των Προσδοκώμενων Μαθησιακών Αποτελεσμάτων (ΠΜΑ).

Ειδικοί Στόχοι

Το ΠΣ-ΓΛ υιοθετεί τους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (Συμβούλιο της Ευρώπης, 2020) σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξιοτήτων πολυγραμματισμού και ψηφιακού γραμματισμού. Οι παραπάνω αρχές εφαρ μόζονται στην ανάπτυξη Θεματικών Πεδίων, επιμέρους Θεματικών Ενοτήτων, αναλυτικών περιγραφών των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων και ορι ζόντιας σύνδεσής τους με ενδεικτικές δραστηριότητες ανά επίπεδο γλωσσομάθειας. Πιο συγκεκριμένα, η περι γραφή των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμά των στο ΠΣ-ΓΛ συνίσταται σε αναλυτικές δηλώσεις σχετι κά με τις επικοινωνιακές γλωσσικές ενέργειες ή δράσεις που αναμένεται να είναι σε θέση να πραγματοποιούν οι μαθητές/-τριες σε κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας, προ κειμένου να θεωρούνται επαρκείς χρήστες της γλώσσας στο συγκεκριμένο επίπεδο. Η κάθε δήλωση προσδοκώ μενου μαθησιακού αποτελέσματος είναι στην πραγμα τικότητα ένας «περιγραφικός» δείκτης (περιγραφητής) της επικοινωνιακής επάρκειας των μαθητών/-τριών. Οι γενικοί και ειδικοί περιγραφητές του ΠΣ-ΓΛ προσδιορίζουν τις ενέργειες ή δράσεις τις οποίες πρέπει να είναι σε θέση να πραγματοποιούν οι μαθητές/-τριες ανά επίπεδο γλωσσομάθειας, καθώς και τα γλωσσικά μέσα τα οποία θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιούν προκειμένου να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε ποικίλα κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Πιο συγκεκριμένα, οι ενέργειες ή δράσεις που διατυπώνονται στο ΠΣ-ΓΛ μέσω των περιγραφητών αφορούν επικοινωνιακές γλωσσικές ικανότητες, όπως αυτές περιγράφονται στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (Συμβούλιο της Ευρώπης, 2020). Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη ότι σημαντικό ποσοστό της επι κοινωνίας των εφήβων σήμερα πραγματοποιείται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, το ΠΣ-ΓΛ επιχειρεί να συνδέσει την επικοινωνιακή επάρκεια στην ξένη γλώσ σα με τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών/-τριών του Γενικού Λυκείου

Δείτε εδω την απόφαση

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …