ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το σχολείο που εφαρμόζει με επιτυχία διευρυμένο διάλειμμα 35 λεπτών

Διάδωσέ το

Πριν λίγες ημέρες το fresh -education.gr είχε δημοσιεύσει πρόταση σε πρόσφατη  έκθεση του ΠΕΚΕΣ Κρήτης για  διευρυμένο διάλειμμα στα σχολεία. Ο θεσμός αυτός έχει ως στόχο να δώσει περισσότερες ευκαιρίες διαβούλευσης των εκπαιδευτικών σε επίκαιρα ζητήματα του σχολείου και να αναπτύξει τη συνεργασία μαθητών και Διεύθυνσης.

Το Διευρυμένο Διάλειμμα ήδη εφαρμόζεται στο Ζάννειο Πρότυπο Λύκειο  Πειραιά με θετικά αποτελέσματα. Η Διεύθυνση του σχολείου έστειλε στο  fresh -education.gr  περισσότερες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του αλλά και τις προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη λειτουργία του θεσμού:

Το Διευρυμένο Διάλειμμα (ΔΔ) λειτουργεί για 8η χρονιά και είναι ένας θεσμός που δημιουργήθηκε το 2015 στο Ζάννειο (Πειραματικό τότε, Πρότυπο σήμερα) Λύκειο του Πειραιά, με σκοπό να «δημιουργήσει χρόνο εντός διδακτικού ωραρίου και εκτός διδακτικών ωρών (!)» για συλλογικές διαβουλεύσεις, ενισχύοντας την εμπλοκή, τόσο της εκπαιδευτικής όσο και της μαθητικής κοινότητας του Λυκείου μας, στις δημοκρατικές διαδικασίες σκέψης και λειτουργίας του.

Πήραμε την έγκριση της τότε ΔΕΠΠΣ για τη λειτουργία του ΔΔ (10 λεπτά από το τέλος της ώρας πριν το 15λεπτο διάλειμμα και 10 λεπτά από την αρχή της επόμενης ώρας μετά το διάλειμμα) και ένα χρόνο μετά κάναμε έρευνα για την αποτελεσματικότητα αυτής της καινοτομίας, η οποία παρουσιάστηκε σε Συνέδριο (βρίσκεται στα Πρακτικά Εργασιών 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου, με Διεθνή Συμμετοχή, για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα 21-23 Οκτωβρίου 2016, http://synedrio.eepek.gr) και σε Ημερίδα του σχολείου το 2019 (http://zanneiolykeio.gr/2019/03/19/hmerida-kalvn-praktikvn/)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Προϋποθέσεις για μια επωφελή και επιτυχημένη λειτουργία του θεσμού αυτού αποτελούν:

1. η εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών και μαθητριών στα θέματα προς διαβούλευση (δίδονται ερωτηματολόγια ή θεματικές προς επεξεργασία που δεν σχετίζονται με την μηνιαία συνέλευση των μαθητικών κοινοτήτων),

2. η εξεύρεση και επιλογή θεμάτων που ενδιαφέρουν την μαθητική κοινότητα και

3. η επαρκής οργάνωση του ΔΔ με τρόπο ασφαλή για τη μαθητική κοινότητα (ενημέρωση, εφημερίες, κ.α.) και αξιοποιήσιμο για τους Διδάσκοντες/Διδάσκουσες (τυπικοί ή άτυποι Σύλλογοι).

Χαιρόμαστε που ο θεσμός αυτός έτυχε της προσοχής κάποιων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και ευχόμαστε να αξιοποιηθεί ωφέλιμα για την ενίσχυση της διαδικασίας των συλλογικών και δημοκρατικών διαβουλεύσεων και σε άλλα σχολεία. Η θεματολογία βρίσκεται στη διάθεσή τους. 

Η Διεύθυνση του Ζαννείου Προτύπου Λυκείου Πειραιά

Δείτε επίσης:

Γονείς και σχολείο: “Όταν προσεγγίζετε την/τον εκπαιδευτικό του παιδιού σας να το κάνετε ανεπηρέαστοι”

ΙΕΠ: Αρχίζει επιμόρφωση 33.000 εκπαιδευτικών – Αιτήσεις από Δευτέρα 12/12

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …