ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τα κριτήρια για τη μετατροπή των Ι.Ε.Κ. του ΥΠΑΙΘ σε Πειραματικά ή Θεματικά

Διάδωσέ το

Εξειδίκευση των κριτηρίων της παρ. 3 του άρθρου 24 του ν. 4763/2020 (Α’ 254) και διαδικασία επιλογής για τη μετατροπή λειτουργούντων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Πειραματικά ή Θεματικά Ι.Ε.Κ.

Kριτήρια για τη μετατροπή λειτουργούντων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε  Πειραματικά ή Θεματικά Ι.Ε.Κ. είναι τα ακόλουθα: 

α) Εξωστρέφεια: Το κριτήριο της εξωστρέφειας περιλαμ βάνει τον σχεδιασμό, την προώθηση και την υλοποίηση  πρωτοβουλιών, συνεργειών, συμπράξεων, συνεργασιών,  στρατηγικών και δράσεων που αφορούν την ευρωπαϊκή  και διεθνή διάσταση της επαγγελματικής κατάρτισης. Συ γκεκριμένα συνεκτιμώνται: 

α.1) Φιλοξενία δράσεων που προάγουν την καινοτομία  και καθιστούν το Ι.Ε.Κ. ελκυστικό, ανοιχτό στην κοινωνία  μέσω ανάληψης πρωτοβουλιών εξωστρέφειας, όπως προ ώθηση συνεργασιών, διαμόρφωση και μεταφορά καλών  πρακτικών, επιδίωξη αμφίδρομων δράσεων και ανάπτυ ξη στρατηγικών συνεργασιών με Ανώτατα Εκπαιδευτικά  Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), με ευρωπαϊκά και διεθνή εκπαιδευτικά  ιδρύματα, με την τοπική επιχειρηματική και οικονομική  κοινότητα, με επιμελητήρια, με κρατικούς και κοινωνικούς  φορείς, με αναγνωρισμένες προσωπικότητες στον χώρο της  ΕΕΚ και της αγοράς εργασίας, με εμπορικούς συλλόγους,  σωματεία, και άλλους κοινωνικούς εταίρους καθώς και με  τις δημοτικές αρχές. 

α.2) Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, επιστη μονικά συνέδρια, δράσεις που αναδεικνύουν το Ι.Ε.Κ. ως  κέντρο κατάρτισης και δημιουργίας, που καθιστούν τον  καταρτιζόμενο το επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας  και του προσφέρουν ευκαιρίες για να βιώσει επιτυχίες και  να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του. 

α.3) Συμμετοχή σε ευρωπαϊκές ή/και διεθνείς εκδηλώσεις,  σε προγράμματα επιχειρηματικότητας, σε παγκόσμιους ή εθνι κούς διαγωνισμούς, υλοποίηση ευρωπαϊκών/διεθνών σχεδίων. 

β) Συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις: Το κριτήριο της και νοτομίας διαμορφώνεται ως αποτέλεσμα μιας διαδικασίας  που συγκεντρώνει νεωτεριστικές ιδέες με τρόπο ώστε να  επηρεάζει θετικά την κατάρτιση, την οικονομία, το περιβάλ λον και την κοινωνία. Συγκεκριμένα συνεκτιμώνται: 

β.1) Λειτουργία πειραματικών ειδικοτήτων ή πιλοτικών  προγραμμάτων κατάρτισης τα οποία έχουν διαμορφωθεί  σε συνεργασία με Α.Ε.Ι., επιμελητήρια, επιχειρήσεις και κοι νωνικoύς εταίρους. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

β.2) Δυνατότητα παροχής προγραμμάτων εξ αποστάσεως  κατάρτισης στην Ε.Ε. και διεθνώς, δρομολόγηση μακροπρό θεσμων συνεργειών για την εκπόνηση κοινών προγραμμά των σπουδών, συμμετοχή καταρτιζόμενων από χώρες του  εξωτερικού σε ξενόγλωσσα προγράμματα στην Ελλάδα,  ανταλλαγές καταρτιζόμενων, ακαδημαϊκών, ερευνητών και  τεχνογνωσίας, καθώς και άλλες παρόμοιες δράσεις. 

β.3) Επιδίωξη συνεργασίας με εκπαιδευτικά ιδρύματα  για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών κατάρτισης,  την αξιοποίηση των τεχνολογιών για την προβολή και τη  δημοσιότητα του ΙΕΚ και των καλών πρακτικών του, την  επιμόρφωση σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής, την ευαισθητοποίηση σε θέματα εθελοντισμού και περιβαλλοντικής  συνείδησης καθώς και τη στόχευση σε δράσεις για την μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και την εξοικονόμηση  ενεργειακών πόρων. 

β.4) Δράσεις για την καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης  και την συμμετοχικότητα των καταρτιζόμενων. β.5) Προαγωγή της ψηφιοποίησης για παροχή υψηλής  ποιότητας κατάρτισης, εξοικονόμηση πόρων και ταχύτερη  εξυπηρέτηση του κοινού, δυνατότητα πρόσβασης σε βιβλι οθήκη με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, αξιοποίηση των  υποδομών και του εξοπλισμού, εκτός διδακτικού ωραρίου,  για την παροχή υπηρεσιών στην τοπική κοινωνία. γ) Υποδομές 

γ.1) Ύπαρξη κτηριακών και εργαστηριακών υποδομών  που πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας, εργονομίας, ποι ότητας και χρηστικότητας για χώρους διεξαγωγής επαγ γελματικής κατάρτισης, σωστή συντήρηση των εγκατα στάσεων, λειτουργική κατάσταση καθώς και δυνατότητα  πρόσβασης σε καταρτιζόμενους με αναπηρία, στο σύνολο  των υπηρεσιών που παρέχονται από το Ι.Ε.Κ. 

γ.2) Συνέργειες και συμπράξεις του Ι.Ε.Κ. με άλλα εκπαι δευτικά ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα καθώς και με φο ρείς δημόσιου ή κοινωφελούς χαρακτήρα για αξιοποίηση  κοινών πόρων, αποτελεσματική κατανομή και ορθολογική  διαχείριση των διαθέσιμων πόρων (αίθουσες διδασκαλίας,  εργαστήρια, ειδικοί χώροι, εξοπλισμός, διαθέσιμα μέσα,  οικονομικοί πόροι του Ι.Ε.Κ). 

γ.3) Ύπαρξη σύγχρονου εξοπλισμού και αξιοποίησή του  για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών κατάρτισης, γραμ 

ματειακής υποστήριξης, επικοινωνίας, ενημέρωσης, εξυπη ρέτησης κοινού και δημοσιοποίησης του έργου του Ι.Ε.Κ. 

Διαβάστε εδώ την απόφαση

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *