ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αλλαγές στο Σχολικό Συμβούλιο: Τρεις εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν

Διάδωσέ το

Σχολικό Συμβούλιο: Μετά από μια σειρά δημοσιεύσεων για το νομοσχέδιο που πρώτο έκανε τo fresh-education,  όπως  ενδεικτικά, η δημοσίευση για το άρθρο 84   για την “προσφορά εργασίας” των εκπαιδευτικών στους εκπαιδευτικούς ομίλους, τον  νέο τρόπο κατανομής των μαθητών στα τμήματα, δημοσιεύουμε σήμερα τις αλλαγές που έρχονται στη λειτουργία του Σχολικού Συμβουλίου.

Σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία, σύνθεση και αρμοδιότητες του Σχολικού Συμβουλίου προβλέπει το άρθρο 100 του νομοσχεδίου “Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”

Οι αλλαγές αναλυτικά:

To Σχολικό Συμβούλιο θα συνεδριάζει μία φορά κάθε δύο μήνες και όχι κάθε τρεις που ίσχυε έως τώρα, δηλαδή 5 τουλάχιστον συνεδριάσεις το σχολικό έτος, γιατί προβλέπονται και έκτακτες.

Θα αποτελείται από επτά μέλη

Δεν θα συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου αλλά τρεις εκπαιδευτικοί που θα έχει υποδείξει ο Σύλλογος Διδασκόντων και πρόεδρος θα είναι ο Διευθυντής του σχολείου .

Δεν θα συμμετέχουν όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων αλλά ένας εκπρόσωπος που θα προτείνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο

Δεν θα συμμετέχει ένας μόνο εκπρόσωπος από τη Σχολική Επιτροπή  αλλά δύο, ο ένας από τη Σχολική Επιτροπή και ο άλλος θα είναι υπάλληλος της Διεύθυνσης ή του Τμήματος Παιδείας του οικείου Δήμου.

Δεν θα συμμετέχουν τρεις εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας αλλά ένας (σχολεία Δευτεροβάθμιας)

Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σχολικού συμβουλίου  παραμένουν αυτές που συνδέονται με την υγιεινή και με ζητήματα επικοινωνίας γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών,  αλλά προστίθενται και άλλες όπως αυτή “της χρηματοδότησης της σχολικής μονάδας από άλλες πηγές”, αλλά και άλλες, που επιδέχονται πολλές ερμηνείες, όπως αυτή της ενασχόλησής του “με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σχολικής μονάδας” .

Διαβάστε παρακάτω το Άρθρο 100

Αναμόρφωση του θεσμού του Σχολικού Συμβουλίου

«1. Σε κάθε δημόσιο σχολείο λειτουργεί επταμελές σχολικό συμβούλιο, το οποίο αποτελείται από:

α) Τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο Διευθυντής αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας και, σε περίπτωση που δεν υπάρχει Υποδιευθυντής, από εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας που διαθέτει, κατά προτίμηση, δώδεκα (12) τουλάχιστον έτη προϋπηρεσίας. Ο εκπαιδευτικός που αναπληρώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο καθορίζεται με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας.

β) Δύο (2) εκπρόσωπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι προτείνονται κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ο ένας εκ των δύο αυτών εκπροσώπων είναι μέλος της Σχολικής Επιτροπής και είναι ο Αντιπρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο έτερος εκπρόσωπος είναι υπάλληλος της Διεύθυνσης ή του Τμήματος Παιδείας του οικείου Δήμου.

γ) Τρεις (3) εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους νόμιμους αναπληρωτές τους. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές τους ορίζονται κατά πλειοψηφία από τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

δ) Έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, με το νόμιμο αναπληρωτή του, ο οποίος προτείνονται κατά πλειοψηφία από το Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου.

Στα Σχολικά Συμβούλια των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετέχει, χωρίς δικαίωμα ψήφου, και ένας εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας, που ορίζεται κατά πλειοψηφία με απόφαση του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου της σχολικής μονάδας.

Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει νόμιμα με όσα μέλη του είναι παρόντα.

Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά ανά δύο (2) μήνες και εκτάκτως όποτε κρίνεται απαραίτητο από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας που αφορούν ενδεικτικώς στην οργάνωση και λειτουργία της, στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, στις συνθήκες υγιεινής, στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων τους, καθώς και κάθε άλλο θέμα αναφορικά με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σχολικής μονάδας,

β) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των κρίσεων που εμφανίζονται εντός της σχολικής μονάδας και τους υποστηρίζουν κατά την υλοποίησή του,

γ) συμβάλλει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδρομών και εκδηλώσεων κάθε είδους και συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίησή τους,

δ) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων της σχολικής μονάδας και με τους εκπροσώπους του Δήμου στη σχολική επιτροπή ιδίως στα θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τη χρηματοδότηση αυτής από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, καθώς και τη διοργάνωση και τον συντονισμό δραστηριοτήτων κάθε είδους στην τοπική κοινωνία,

ε) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων, τον Δήμο, τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τους εκπροσώπους αποφοίτων της σχολικής μονάδας, εφόσον υπάρχει σύλλογος αποφοίτων, όσον αφορά στα θέματα που σχετίζονται με την προσφορά της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.».

Προκήρυξη Π.Μ.Σ. “Εκπαιδευτική Πολιτική: Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Διοίκηση” 2021-22

Προκήρυξη Π.Μ.Σ. “Κοινωνική Πολιτική 2021-22″

Τη σελίδα του fresh -education.gr στο facebook μπορείτε να την βρείτε εδώ

Φωτογραφία από Alicja από το Pixabay

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *