ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολεία: Να κλειδώνει η πόρτα; Αν ναι, ποιος την ξεκλειδώνει για μαθητές που καθυστερούν;

Διάδωσέ το

“Να κλειδώνει η πόρτα στα σχολεία; Αν ναι, ποιος θα την ξεκλειδώνει για τους μαθητές που καθυστερούν;  Υπάρχουν δημοτικά σχολεία που βάζουν τους  μαθητές που καθυστερούν σε χώρο υποδοχής μέχρι να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι; Αν ναι, ποιος τους προσέχει; Είναι σωστό αυτό;

Όλα τα παραπάνω ερωτήματα, αναζητούν λύσεις  εδώ και δεκαετίες  σε πολλά σχολεία της χώρας, οι οποίες δεν δίνονται από το θεσμικό πλαίσιο αλλά μόνο από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, σε σχολεία υπερφορτωμένα από υποχρεώσεις και χωρίς βοηθητικό προσωπικό στις περισσότερες περιπτώσεις.

Ακολουθούν ενδεικτικά, σχετικές και μόνο, αναφορές στο  θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων:

“Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας έχουν την ευθύνη για την επιτήρηση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της προσέλευσης και της αποχώρησής τους από το σχολείο Οι Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης φροντίζουν ώστε οι θύρες εισόδου-εξόδου του σχολείου να παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.”

Πηγή: Εγκύλιος ΥΠΑΙΘ “Ασφάλεια των μαθητών

 “Σε περίπτωση  που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται  αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος που φοιτά, παραμένει στον χώρο υποδοχής που έχει καθοριστεί ή προβλέπονται άλλες διευθετήσεις και εισέρχεται στην τάξη του/της μετά την  ολοκλήρωση του πρώτου δίωρου (9:40)”

Πηγή: Ενδεικτικός Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικά σχολεία (ΙΕΠ)

Την ώρα που προβλέπεται στο ΕΩΠ, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων κλείνει η είσοδος και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο και τα τμήματα ή τις τάξεις επιτηρούν οι διδάσκοντες σε αυτά την 1η διδακτική ώρα

Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των Διευθυντών ή Προϊσταμένων των δημοτικών σχολείων.

Πηγή:ΠΔ Διάταγμα 79/2017 

Ανακοίνωση από δημοτικό σχολείο: Έγκαιρη προσέλευση μαθητών.

Η παρακάτω ανακοίνωση για την έγκαιρη προσέλευση μαθητών θα μπορούσε να είναι ανακοίνωση οποιουδήποτε σχολείου στην ελληνική επικράτεια.Φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα με  γονείς που καθυστερούν την προσέλευση των παιδιών τους στο σχολείο. Υπάρχει όμως πρόβλημα  και με τους γονείς που φέρνουν νωρίτερα τα παιδιά τους στο σχολείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Με λύπη μας διαπιστώνουμε πως συνεχίζεται η καθυστερημένη προσέλευση ορισμένων μαθητών το πρωί. Η καθυστερημένη προσέλευση εμποδίζει το κλείδωμα της πόρτας της αυλής, εκθέτει τους μαθητές σε κίνδυνο, διαταράσσει τη λειτουργία των τάξεων και αμβλύνει κάθε έννοια συνέπειας και τάξης που προσπαθεί να διαμορφώσει το σχολείο στους μαθητές του. Με την ολοκλήρωση της προσευχής η πόρτα της αυλής θα κλειδώνεται. Επίσης σας επισημαίνουμε πως το προβλεπόμενο διάστημα υποδοχής των μαθητών είναι 8.00-8.15. Οι μαθητές που εισέρχονται στο χώρο του σχολείου και παραμένουν σε αυτόν πριν τις 8.00 βρίσκονται εκεί αποκλειστικά υπό την ευθύνη των οικογενειών τους, καθόσον η εφημερία-επιτήρηση των μαθητών αρχίζει στις 8.00 π.μ.

Ερωτήματα που προκύπτουν:

Όταν ο υπεύθυνος εφημερίας εκπαιδευτικός έχει μπει στην τάξη του για μάθημα, ποιος είναι υπεύθυνος να ανοίξει την πόρτα σε  μαθητή που καθυστέρησε;

Αναφέρεται σε κάποιον νόμο/διάταξη ποια καθυστερημένη προσέλευση μαθητή χαρακτηρίζεται δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη;

Ένας εσωτερικός κανονισμός του ΙΕΠ, έστω και αν είναι ενδεικτικός,  αποτυπώνει έστω με έμμεσο τρόπο κάποιες κατευθυντήριες γραμμές/οδηγίες για τα σχολεία;

Υιοθετήθηκε άραγε από δημοτικά σχολεία η συγκεκριμένη αναφορά του ενδεικτικού κανονισμού που δημοσίευσε το ΙΕΠ; Αν υιοθετήθηκε ποιος/α είναι αυτός/η που προσέχει μαθητή που καθυστέρησε μέχρι τις 9:40;

Ποιος είναι αυτός που ανοίγει την πόρτα του σχολείου σε όσους έχουν καθυστερήσει; Έχει εξασφαλιστεί ότι υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό στο σχολεία που θα είναι υπεύθυνο για αυτό, όταν χρειαστεί;

Ποιες μπορεί να είναι οι “διευθετήσεις” που προτείνει το ΙΕΠ στον ενδεικτικό του εσωτερικό κανονισμό; Γιατί δεν αναφέρονται παραδείγματα τέτοιων διευθετήσεων;

Πηγή fresh-education με ενεργό σύνδεσμο για τις ιστοσελίδες που αντιγράφουν Το πρώτο εκπαιδευτικό site στην Ελλάδα με ειδήσεις και αναλύσεις μόνο για την εκπαίδευση. Εγκυρότητα ενημέρωσης και αναλύσεων για τους αναγνώστες του.

Βρείτε τη σελίδα  freshedu

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …