ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σχολεία: Γιατί δεν κάνει το “κλικ” ο Πιερρακάκης;

Διάδωσέ το

Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις υποσχέσεις της πρώην υπουργού παιδείας για απλούστευση των διαδικασιών, που αν πραγματικά είχαν γίνει τότε δεν θα υπήρχε λόγος να μιλάμε για τη γραφειοκρατία στα σχολεία και όλοι να περιμένουν το “κλικ” του Πιερρακάκη

Τελειώνει και ο τέταρτος μήνας του σχολικού έτους 2023-2024 και η γραφειοκρατία στα σχολεία παραμένει ίδια σε διαστάσεις παρά τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών ότι πλέον θα γίνει παρελθόν με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,  η οποία να΄σημειωθεί ότι ανέλαβε καθήκοντα από τις αρχές του Ιουλίου 2023, πριν από έξι μήνες.

Ό,τι γινόταν τα προηγούμενα χρόνια εξακολουθεί να γίνεται ακριβώς το ίδιο και απαράλλακτο, τίποτα δεν έχει αλλάξει (και στη γραφειοκρατία και σε όλα τα άλλα θέματα).  Διευθυντές και εκπαιδευτικοί, μεταξύ διαλείμματος και μαθήματος προσπαθούν να ξεκλέψουν χρόνο για να συμπληρώσουν την ασύλληπτη χαρτούρα που θέλει το Υπουργείο Παιδείας για τα πάντα που συμβαίνουν στο σχολείο.

Καμία απολύτως ενέργεια για τα σχολεία. Δεν κάνει το “κλικ” ο Πιερρακάκης

Το τέρας της γραφειοκρατίας,  που στα σχολεία ταΐζεται καθημερινά από πακέτα εγγράφων  διαφόρων υπηρεσιών, υπεύθυνες δηλώσεις, βεβαιώσεις εκπαιδευτικών και διευθυντών,  διαπιστώνεται εκ του αποτελέσματος ότι δεν ήταν στις άμεσες προτεραιότητες  να αντιμετωπιστεί από τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ πριν ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη ή έστω μέσα το πρώτο τρίμηνο. Καμία απολύτως ενέργεια δεν έγινε σε αυτή τη  κατεύθυνση, αν και πέρασαν πολλοί μήνες και από ό,τι φαίνεται ένα ακόμη σχολικό έτος θα “κυλήσει με τον γνωστό τρόπο”. Στο σημείο αυτό δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις υποσχέσεις της πρώην υπουργού παιδείας για απλούστευση των διαδικασιών, που αν πραγματικά είχαν γίνει τότε δεν θα υπήρχε λόγος να μιλάμε για τη γραφειοκρατία στα σχολεία και όλοι να περιμένουν το “κλικ” του Πιερρακάκη, ενώ ο ίδιος προτιμά να μιλά για “αλγοριθμική σκέψη” και διδακτική της  λογοτεχνίας, συνεχίζοντας τη “διδακτική  Κεραμέως”, για την “ανεστραμμένη τάξη”. Πραγματικά,  δημιουργούν εντυπώσεις και κατευθύνσεις σε κάποιον που δεν ξέρει αυτές οι πρωτότυπες και ωραίες φράσεις, σαν τις εντυπώσεις που δημιουργούν φράσεις μετεωρολόγων, όπως “ψυχρή  λίμνη” και «μπάλα παγωτού σε χωνάκι», όταν ανταγωνίζονται ποιος θα πει το πιο πρωτότυπο για να κάνει τα περισσότερα κλικ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Αυτονομία, γραφειοκρατία και άλλα ενδεικτικά προβλήματα στα σχολεία

Φαίνεται ότι αυτονομία στα σχολεία και εμπιστοσύνη σε διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικούς υπάρχει μόνο σε επίπεδο εξαγγελιών. Αν υπήρχε πραγματική αυτονομία για πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες θα αρκούσε μια βεβαίωση από το διευθυντή του σχολείου ότι πραγματικά αυτό που βεβαιώνει, συμβαίνει, και να μην χρειάζεται τίποτα άλλο.

Βέβαια και η γραφειοκρατία στα σχολεία να μειωθεί αυτό δε θα σημαίνει ότι διευθυντές και εκπαιδευτικοί δε θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα που επηρεάζουν αρνητικά τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Ενδεικτικά κάποια από αυτά είναι:

• μεταρρυθμίσεις χωρίς τη συναίνεση των εκπαιδευτικών,
• επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τη μέθοδο της «Ογκώδους Αποστασιοποιημένης Εκπαίδευσης»
• επίλυση κάθε κοινωνικού και εκπαιδευτικού προβλήματος με εγκυκλίους και εντολές  που αποστέλλονται με mail
• ότι οι δεξιότητες «διδάσκονται» συγκεκριμένη ώρα και μπορείς να προβλέψεις από τον Σεπτέμβριο ποιες δεξιότητες θα έχουν ανάγκη οι μαθητές σου στους επόμενους 8 μήνες,
• ότι μπορεί κάποιος να αξιολογήσει έναν εκπαιδευτικό, αρκεί να τον παρακολουθήσει να διδάσκει για λίγα λεπτά

Δείτε εδώ ένα άρθρο που αποκαλύπτει και άλλες οπτικές 

 

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …