ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Προβλήματα που προκύπτουν στην Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια των εκπαιδευτικών από την εφαρμογή του νέου νόμου για τα ΑΕΙ

Διάδωσέ το

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ασάφειες και προβλήματα που προκύπτουν στην Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια των εκπαιδευτικών από την εφαρμογή του νέου νόμου για τα ΑΕΙ

..τα προγράμματα που είναι τώρα σε ισχύ, καταργούνται την 31η.8.2023, δημιουργώντας ερωτήματα και εύλογη ανασφάλεια σε όσους φοιτητές είναι ήδη σε σχολές που προσφέρουν οι ίδιες επάρκεια ή φοιτούν σε προγράμματα που προσφέρουν επάρκεια σε όσα πτυχία προβλεπόταν αυτή η δυνατότητα επιπρόσθετα και μετά την κτήση τους (π.χ. πτυχίο Νομικής).

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ασάφειες και προβλήματα που προκύπτουν στην Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια των εκπαιδευτικών από την εφαρμογή του νέου νόμου για τα ΑΕΙ»

Ο νέος νόμος για τα ΑΕΙ που ψηφίστηκε πριν λίγες εβδομάδες προβλέπει μεταξύ άλλων την αλλαγή διαδικασίας στη χορήγηση και τον διαχωρισμό της παιδαγωγικής – διδακτικής επάρκειας από σχολές που έως τώρα την περιλάμβαναν στο πρόγραμμα σπουδών τους. Η κίνηση αυτή έχει δημιουργήσει εύλογη αναστάτωση και ανασφάλεια τόσο στους φοιτητές/τριες που τώρα εισέρχονται στο πανεπιστήμιο αλλά και σε όσους ήδη σπουδάζουν καθώς ανατρέπει το χρονικό και οικονομικό προγραμματισμό τους. Η απόκτηση παιδαγωγικής – διδακτικής επάρκειας -που συνδέεται άμεσα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων τους- ενδέχεται να καθυστερήσει σημαντικά τις σπουδές πολλών εξ αυτών ενώ υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να τους επιβαρύνει και με δίδακτρα.
Η τελική διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπει μεταξύ άλλων ότι :

“Όσοι κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν λάβει βεβαίωση ή πτυχίο ή πιστοποιητικό που απονέμει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, σύμφωνα με το άρθρο 111 του ν. 4547/2018 (Α΄102) δεν απαιτείται να λάβουν το πιστοποιητικό του άρθρου 99 του παρόντος”.
και

“Ειδικά προγράμματα σπουδών της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 111 του ν. 4547/2018 που χορηγούν βεβαίωση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας συνεχίζουν να λειτουργούν έως την 31η.8.2023, οπότε και καταργούνται”.

Επομένως -και όπως ήταν λογικό- όσοι έχουν ήδη αποφοιτήσει από σχολές που ενέχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους την παιδαγωγική επάρκεια δεν έχουν κάποια μεταβολή. Ωστόσο τα προγράμματα που είναι τώρα σε ισχύ, καταργούνται την 31η.8.2023, δημιουργώντας ερωτήματα και εύλογη ανασφάλεια σε όσους φοιτητές είναι ήδη σε σχολές που προσφέρουν οι ίδιες επάρκεια ή φοιτούν σε προγράμματα που προσφέρουν επάρκεια σε όσα πτυχία προβλεπόταν αυτή η δυνατότητα επιπρόσθετα και μετά την κτήση τους (π.χ. πτυχίο Νομικής).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Επειδή τα μαθήματα που πιστοποιούν την επάρκεια υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών των αντίστοιχων σχολών από το πρώτο έως και το 4ο έτος, οπότε πολλές/οί φοιτήτριες/τές ενδέχεται να μην έχουν περάσει όλα τα μαθήματα που απαιτούνται για την επάρκεια έως την παραπάνω ημερομηνία,
Επειδή το ίδιο ενδέχεται να συμβεί και σε όσους φοιτητές/τριες συμμετέχουν στα προγράμματα απόκτησης διδακτικής επάρκειας μετά την κτήση πτυχίου
Επειδή δεν είναι λογικό να γίνονται τόσο σημαντικές μεταβολές στο πρόγραμμα σπουδών όσων φοιτητών βρίσκονται ΗΔΗ μέσα στις σχολές, καθώς οι υφιστάμενοι φοιτητές και φοιτήτριες έκαναν συγκεκριμένες επιλογές σπουδών με το σκεπτικό ότι αυτή τους η φοίτηση θα τους εξασφάλιζε διδακτική επάρκεια σε συγκεκριμένο χρόνο φοίτησης και μαζί με αυτή και τα έως τώρα δεδομένα επαγγελματικά δικαιώματα
Επειδή τέτοιες αλλαγές ενδέχεται να καθυστερήσουν σημαντικά την αποφοίτηση και όσων φοιτητών/τριων ήδη σπουδάζουν στις προαναφερθείσες σχολές, αν αυτοί/ες επιθυμούν να αποκτήσουν διδακτική επάρκεια
Επειδή τέτοιες αλλαγές είναι εκ του πονηρού και έχουν σκοπό να υπονομεύσουν και άλλο τις προσδοκίες που δικαιούται να έχει ο κάθε φοιτητής/τρια από τις σπουδές του στο δημόσιο πανεπιστήμιο

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Πώς προτίθεται να λύσει το πρόβλημα φοιτητών/τριών που ενδέχεται την συγκεκριμένη ημερομηνία (31-8-2023) να μην έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε όλα τα μαθήματα που απαιτούνται προκειμένου να πιστοποιηθούν ως έχοντες/ουσες την διδακτική επάρκεια, με το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο του άρθρου 111 του ν. 4547/2018 είτε μέσω της σχολής τους είτε μέσω ειδικού προγράμματος;
2. θα υπάρχουν δίδακτρα στα νέα «ειδικά προγράμματα παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας» που θα υλοποιηθούν σύμφωνα με τη νέα διάταξη του άρθρου 99 του ν. ν.4957/2022 (Α΄ 141);
3. Εφόσον σχολές που έως τώρα ενείχαν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια στο πρόγραμμα σπουδών τη χάνουν και αυτή πλέον θα αποκτάται με πρόγραμμα πέραν της κτήσης του βασικού πτυχίου, το ίδιο θα συμβαίνει και με τα αντίστοιχα πτυχία των κολλεγίων; Δηλαδή θα έχουν δικαίωμα οι απόφοιτοι κολλεγίων να εγγραφούν στα ειδικά προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ για την απόκτηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας;

Οι ερωτώντες/σες βουλευτές/τριες

Διαβάστε επίσης:

Πρόγραμμα επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ

Κεραμέως: Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και τολμηρές μεταρρυθμίσεις για ουσιαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση

 freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *