ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι Συντονιστές με τα ερωτηματολόγια των εκπαιδευτικών θα αξιολογούν τους διευθυντές

Διάδωσέ το

www.fresh-education.gr

Η  αξιολόγηση του Διευθυντή Σχολείου από τους εκπαιδευτικούς  θα λαμβάνεται υπόψη κατά την κύρια (δεύτερη) αξιολόγησή του,  από  τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας  και τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η έκθεση αξιολόγησης του Συντονιστή και του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα  μπαίνει στον φάκελο του Διευθυντή και θα λαμβάνεται υπόψη αν θέσει υποψηφιότητα εκ νέου για Διευθυντής.

Η διαδικασία έκφρασης γνώμης των εκπαιδευτικών για τον Διευθυντή δε θα γίνεται μόνο μία φορά στο τέλος  αλλά τρεις φορές κατά τη διάρκεια της θητείας του.

Η  αξιολόγηση διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς  γίνεται στο τέλος του σχολικού έτους.

Κατά την προηγούμενη περίοδο επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων(καλοκαίρι 2017)   η διαδικασία έκφρασης γνώμης του συλλόγου διδασκόντων έγινε μόνο μία φορά, λίγο πριν από τις κρίσεις των νέων διευθυντών.

Στη  νέα Υπουργική απόφαση δεν αναφέρεται η διαδικασία έκφρασης του Συλλόγου Διδασκόντων για τον Διευθυντή της Σχολικής μονάδας .Αυτό, γιατί η διαδικασία έκφρασης αποκτά χαρακτήρα συνεχούς αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της θητείας του Διευθυντή σύμφωνα με το ν. 4547/2018

Το ανώνυμο ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί για το Διευθυντή τους ενσωματώνεται στη συνολική λειτουργία της αξιολόγησης των στελεχών. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αλλάζει η διαδικασία συνέντευξης των υποψήφιων Διευθυντών σχολικών μονάδων
Ο νέος νόμος 4547/2018 περιγράφει τις διαδικασίες για την αξιολόγηση  Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και γενικά  των στελεχών της εκπαίδευσης.
Διαδικασία για την αξιολόγηση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Οι διευθυντές ή προϊστάμενοι και οι υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ., καθώς και οι υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. θα αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. των οικείων σχολικών μονάδων ή Ε.Κ. ή των τομέων Ε.Κ.

Η   αξιολόγηση  διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιείται με ανώνυμο ερωτηματολόγιο το οποίο θα  περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:

α) ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού,
β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης του προσωπικού σε διοικητικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,
γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και επίλυσης προβλημάτων,
δ) ανάληψη ευθύνης και
ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών.

Κλίμακα για την αξιολόγηση  διευθυντών και γενικά των στελεχών  σύμφωνα με τα παραπάνω κριτήρια :

90-100: άριστο,
75-89: πολύ επαρκές,
60-74: επαρκές,
50-59: μερικώς επαρκές,
40-49: μέτριο,
25-39: ανεπαρκές,
0-24: ακατάλληλο.

Κάθε κριτήριο θα βαθμολογείται ξεχωριστά.

Οι εκπαιδευτικοί  θα αξιολογούν τον διευθυντή σύμφωνα με τα παρακάτω ενδεικτικά κριτήρια:
  •  την καλή συνεργασία  που δείχνει
  • τη συνεισφορά στη δημιουργία θετικού εργασιακού κλίματος
  • την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς ή κηδεμόνες, φορείς και πολίτες
  • την  εμπέδωση κλίματος ασφάλειας στο ανθρώπινο δυναμικό
  • την παροχή πλαισίου για ανάπτυξη πρωτοβουλιών
  • την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών
  •  την  ενίσχυση κινήτρων για επαγγελματική ανάπτυξη
  • την κατάλληλη οργάνωση του ατομικού και συλλογικού φόρτου εργασίας , με κατάλληλη αξιοποίηση  των εμπειριών και ενδιαφερόντων του προσωπικού
  • την εισαγωγή και χρήση καινοτόμων μεθόδων και τεχνολογιών

Η παραπάνω αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη κατά την κύρια( δεύτερη) αξιολόγησή του,  από  τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας  και τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Φτάσαμε στο σημείο να θεωρείται "καλός δάσκαλος" αυτός που δίνει πολλές φωτοτυπίες
Τα κριτήρια αυτής της αξιολόγησης είναι:

α) υπηρεσιακές σχέσεις και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού,

β) γνώση και εφαρμογή αρχών εκπαιδευτικής διοίκησης και παιδαγωγικής καθοδήγησης,

γ) αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην άσκηση καθηκόντων.

Κάθε επιμέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με έναν ακέραιο βαθμό που, κατά την αντικειμενική κρίση, αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο.

Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100.

Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται τα άριστα στελέχη που έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση. Όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της υπηρεσίας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν.

Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκή στελέχη, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.

Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται τα επαρκή στελέχη.

Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται τα μερικώς επαρκή στελέχη.

Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται τα μέτρια στελέχη.

Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται τα ανεπαρκή στελέχη.

Με τους βαθμούς 0 έως 24 βαθμολογούνται τα ακατάλληλα για τη θέση στελέχη.

Βαθμολογία μικρότερη των 60 βαθμών πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία, τα οποία στοιχειοθετούν την ανεπαρκή διοίκηση της δομής και την ανεπαρκή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

Τα στελέχη αυτά( αξιολογητές)  θα συντάσσουν και τη συνολική έκθεση αξιολόγησης του Διευθυντή εντός των τελευταίων πέντε μηνών πριν από τη λήξη της θητείας του.

Η έκθεση αξιολόγησης , η οποία θα είναι ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων  αξιολογήσεων που αναφέρθηκαν, θα  μπαίνει στον φάκελο του Διευθυντή και θα λαμβάνεται υπόψη αν θέσει υποψηφιότητα εκ νέου για Διευθυντής.

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *