ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συνεντεύξεις υποψηφίων Διευθυντών Εκπαίδευσης: Μένει να αποδειχτεί στην πράξη η “αριστεία”

Διάδωσέ το

 

 

 

Πρακτικές στη διαδικασία επιλογής στελεχών

O ανθρώπινος παράγοντας κρίνεται πολύ σημαντικός για την αποτελεσματική διοίκηση ενός οργανισμού. Η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού καθορίζει τη λειτουργία και την επιτυχία του. Η επιλογή των κατάλληλων στελεχών, σε όλα τα επίπεδα αποτελεί κρίσιμο έργο της διοίκησης, καθώς επιδρά άμεσα στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου. Διαχρονικά, ωστόσο, στις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης παρατηρείται η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας να χειραγωγήσει τη διαδικασία και να επιβάλλει τα φίλα προσκείμενα σε αυτήν άτομα. Τη τελευταία δεκαετία έγιναν προσπάθειες απομάκρυνσης από παρόμοιες πρακτικές και λογικές. Μία από αυτές είναι επιλογή Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2019. Πιο συγκεκριμένα:

1. Στην ΠΔΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης οι τρεις πρώτοι ήταν

ΜΠΑΝΤΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

27,45

ΠΟΥΡΣΑΝΙΔΟΥ ΕΥΡΩΠΗ

27,4

ΚΙΟΥΛΑΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

27,25

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 0,05 της μονάδας. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Μπαντίκος Κωνσταντίνος.

2. Στην ΠΔΕ Αττικής οι τρεις πρώτοι ήταν

ΚΟΣΥΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

30,5

ΒΑΜΒΑΚΕΡΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝ

29,5

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

28,8

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 1 μονάδα. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Κόσυβας Γεώργιος.

3. Στην ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου οι τρεις πρώτοι ήταν

ΜΠΟΥΜΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

28,8

ΠΑΠΑΔΑΝΙΗΛ ΜΑΡΙΑ

28,63

ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

26,5

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 0,17 της μονάδας. Μετά τη συνέντευξη η σειρά άλλαξε και τοποθετήθηκε η δεύτερη Παπαδανιήλ Μαρία.

4. Στην ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας οι τρεις πρώτοι ήταν

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

28

ΜΠΙΡΜΠΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

27,8

ΡΗΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

27,38

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 0,02 της μονάδας. Μετά τη συνέντευξη η σειρά δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος.

5. Στην ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας οι τρεις πρώτοι ήταν

ΜΑΡΔΙΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

16,5

28

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

16

28

ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

14,85

28

εδώ δεν υπήρχε καμία διαφορά μεταξύ πρώτου, δευτέρου και τρίτου πριν την συνέντευξη, ο κ. Μαρδίρης ήταν πρώτος καθώς προηγούνταν με 0,5 στα επιστημονικά κριτήρια, ωστόσο η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και μετά τη συνέντευξη και τοποθετήθηκε ο πρώτος Μαρδίρης Θεόδωρος.

6. Στην ΠΔΕ Ηπείρου οι τρεις πρώτοι ήταν

ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

28,9

ΠΑΠΑΦΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

27,9

ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

26,8

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 1 μονάδα. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Καμπουράκης Κωνσταντίνος.

7. Στην ΠΔΕ Θεσσαλίας οι τρεις πρώτοι ήταν

ΔΟΔΟΝΤΣΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

29,2

ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

28,13

ΓΚΟΛΤΣΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

26,5

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 1,07 μονάδες. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Δοδοντσάκης Γεώργιος.

8. Στην ΠΔΕ Ιονίων Νήσων οι τρεις πρώτοι ήταν

ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

29

ΤΑΙΛΑΧΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ

25,33

ΒΕΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

24,5

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 3,67 μονάδες. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Αγγελόπουλος Πέτρος.

9. Στην ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας οι τρεις πρώτοι ήταν

ΚΟΠΤΣΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

30,4

ΤΣΕΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

29,3

ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

28,03

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 1,1 μονάδες. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Κόπτσης Αλέξανδρος, νυν ΓΓ του ΥΠΑΙΘ.

10. Στην ΠΔΕ Κρήτης οι τρεις πρώτοι ήταν

ΑΛΕΞΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

27,15

ΚΑΡΤΣΩΝΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

27

ΣΤΙΒΑΚΤΑΚΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

27

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 0,15 της μονάδας. Μετά τη συνέντευξη η σειρά στους δύο πρώτους άλλαξε και τοποθετήθηκε ο δεύτερος Καρτσωνάκης Εμμανουήλ.

11. Στην ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου οι τρεις πρώτοι ήταν

ΡΑΠΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

29,5

ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΤΟΥ ΜΑΡΚΕΛΛΑ

26,8

ΟΡΦΑΝΟΣ ΧΑΡΗΣ

25,53

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 2,7 μονάδες. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Ράπτης Νικόλαος.

12. Στην ΠΔΕ Πελοποννήσου οι τρεις πρώτοι ήταν

ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

27,2

ΠΑΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

25,18

ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ

24,5

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 2,02 μονάδες. Μετά τη συνέντευξη η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε ο πρώτος Οικονομόπουλος Δημήτριος.

13. Στην ΠΔΕ Στερεάς Ελλάδας οι τρεις πρώτοι ήταν

ΜΠΕΝΙΑΤΑ ΕΛΕΝΗ

28,63

ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

27,78

ΤΣΑΠΡΟΥΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

26,55

η διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου ήταν πριν την συνέντευξη 0,85 της μονάδας. Μετά τη συνέντευξη μεταξύ η σειρά πρώτου και δευτέρου δεν άλλαξε και τοποθετήθηκε η πρώτη Μπενιάτα Ελένη.

Συμπεράσματα:

Στις 11 από τις 13 ΠΔΕ η σειρά που υπήρχε στις μετρήσιμες μονάδες μεταξύ πρώτου και δευτέρου διατηρήθηκε χωρίς να διαμορφώσει η συνέντευξη την επιλογή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σε δύο ΠΔΕ (Βορείου Αιγαίου και Κρήτης) όπου οι διαφορές ήταν 0,17 και 0,15 της μονάδας αντίστοιχα η σειρά άλλαξε και τοποθετήθηκε ο δεύτερος στον πίνακα. Φαίνεται λοιπόν ότι οι διαφορές μεγαλύτερες του 0,17 της μονάδας έγιναν σεβαστές από το συμβούλιο επιλογής και τοποθετήθηκε ο πρώτος στους πίνακες.

Μένει να αποδειχτεί λοιπόν στις προσεχείς επιλογές των Διευθυντών Εκπαίδευσης (θέσεις κατώτερες από τις κορυφαίες των ΠΔΕ) θα γίνουν πράξη οι δηλώσεις με βάση τις οποίες ζήτησε την ψήφο του ελληνικού λαού στις εκλογές του 2019, εκλέχθηκε βουλευτής και τοποθετήθηκε υπουργός παιδείας η κ. Νίκη Κεραμέως, η οποία απευθυνόμενη στους νέους δήλωσε ότι «η αριστεία είναι τρόπος ζωής» (Εφ. ΤΟ ΘΕΜΑ 21/6/2019. https://www.protothema.gr/politics/article/901702/niki-kerameos-se-neous-i-aristeia-einai-tropos-zois/). Η ίδια υποστήριζε πως το πρόγραμμα της ΝΔ για την παιδεία βασίζεται στην αξιοκρατία και την αριστεία (Banking news, 2/4/2019. https://www.bankingnews.gr/politiki/articles/417757/keramews-to-programma-ths-nd-gia-thn-paideia-basizetai-sthn-axiokratia-kai-thn-aristeia).

Αλλά και κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου (που ψηφίστηκε ως Ν. 4823/2021) στην αιτιολογική έκθεση αναφέρει: Με τη θέσπιση του νέου νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης διασφαλίζονται οι αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, με τη συμπερίληψη της αξιολόγησης στα κριτήρια επιλογής, ενώ παράλληλα η αναδιάταξη των συμβουλίων επιλογής και η διάκρισή τους από τα υπηρεσιακά συμβούλια, καθώς και ο εξορθολογισμός της διαδικασίας της συνέντευξης με τη θέσπιση της μελέτης περίπτωσης και τη μείωση του αριθμού των υποψηφίων που καλούνται σε αυτή, θα συμβάλλουν στον συνολικό εξορθολογισμό και στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας και της αξιοπιστίας της διαδικασίας επιλογής για την ανάδειξη των ικανότερων υποψηφίων (Αιτιολογική έκθεση σελ. 270).

Πηγή: fresh-education.gr

Διαβάστε επίσης:

Οι αξιολογικοί πίνακες των υποψήφιων Διευθυντών Εκπαίδευσης – Ακολουθούν οι συνεντεύξεις

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *