ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣτΠ: Παρά τις σημαντικές προσπάθειες η ειδική αγωγή και  εκπαίδευση παρουσιάζει χρόνια προβλήματα

Διάδωσέ το

“Παρά τις σημαντικές προσπάθειες βελτίωσης των συνθηκών στην εκπαίδευση  μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η ειδική αγωγή και  εκπαίδευση (ΕΑΕ) παρουσιάζει χρόνια προβλήματα, τα οποία ο Συνήγορος έχει  επανειλημμένα επισημάνει σε παρεμβάσεις του  προς το Υπουργείο Παιδείας και  στις Ετήσιες Εκθέσεις του” 

 Ειδική Έκθεση: Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες

O Συνήγορος του Πολίτη  δημοσίευσε  τη δεύτερη ειδική έκθεση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Στην ειδική έκθεση, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι επισημάνσεις του ΣτΠ για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έναρξη  μαθημάτων για φοιτητές με αναπηρία, για την εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία την περίοδο της  Πανδημίας καθώς και για τα αιτήματα εκπαιδευτικών για ειδική άδεια ή εργασία εξ αποστάσεως

Διαβάστε την έκθεση εδώ

Δικαίωμα παιδιών με αναπηρία σε συνεκπαίδευση  

Παρά τις σημαντικές προσπάθειες βελτίωσης των συνθηκών στην εκπαίδευση  μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η ειδική αγωγή και  εκπαίδευση (ΕΑΕ) παρουσιάζει χρόνια προβλήματα, τα οποία ο Συνήγορος έχει  επανειλημμένα επισημάνει σε παρεμβάσεις του  προς το Υπουργείο Παιδείας και  στις Ετήσιες Εκθέσεις του. Συμπληρωματικά με τα ζητήματα που αναλυτικά επισημάνθηκαν στην Έκθεση της Αρχής για την εφαρμογή της ΣΔΑμεΑ  ενόψει της  εξέτασης της χώρας από την αρμόδια επιτροπή του ΟΗΕ, αναφέρουμε ως συστηματικά επαναλαμβανόμενα προβλήματα τα ακόλουθα:  

  Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών καθυστερούν σε σχέση με την έναρξη του σχολικού έτους και συχνά δεν καλύπτονται επαρκώς μαθητές στην περιφέρεια.  Σε περίπτωση απουσίας αναπληρωτή εκπαιδευτικού (π.χ λόγω μακροχρόνιας ασθένειας, κύησης, κλπ) δεν γίνεται αντικατάσταση και δεν καλύπτεται  το σύνολο των σχολικών δραστηριοτήτων από αναπληρωτές (π.χ εκδρομές).  Παράλληλα, το εκπαιδευτικό προσωπικό εναλλάσσεται, γεγονός που δυσκολεύει ορισμένους μαθητές λόγω της φύσης των δυσκολιών (αυτισμός) να  συνδεθούν σταθερά με συγκεκριμένο πρόσωπο. 

  Διαπιστώνεται ελλιπής υποστήριξη μαθητών με σοβαρή αναπηρία που χρή ζουν παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικό συγχρόνως με υποστήριξη από  ειδικό βοηθητικό προσωπικό ή σχολικό νοσηλευτή. 

 Υπάρχουν δυσκολίες στην εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με αναπηρία ή  και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

  Δεν διασφαλίζεται η παροχή πρώτων βοηθειών για παιδιά με χρόνια πάθηση  (π.χ διαβήτη, επιληψία) και δεν καλύπτεται το ολοήμερο πρόγραμμα από σχολικό νοσηλευτή. 

Η Αρχή έχει πολλαπλώς τονίσει προς το αρμόδιο Υπουργείο ότι η υλοποίηση του  δικαιώματος στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές  ανάγκες, με τρόπο ώστε να ζουν, να συμμετέχουν και να αναπτύσσουν το δυναμικό τους στο μέγιστο δυνατό στην κοινότητά τους, ανάμεσα σε συνομηλίκους τους,  απαιτεί την υλοποίηση τουλάχιστον των θεσμοθετημένων ειδικών εκπαιδευτικών  μέτρων. Ο σχεδιασμός ικανών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού, η προσαρμογή  εκπαιδευτικών προγραμμάτων, βάσει αναλυτικών αριθμητικών δεδομένων για  τις ανάγκες των μαθητών, η υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης, ο σχηματισμός μίας κοινής αντίληψης ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η ενδυνάμωση των  εμπλεκομένων, αποτελούν προϋποθέσεις για τη σταδιακή μετάβαση σε ένα λειτουργικό σύστημα «συνεκπαίδευσης».  

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σοβαρές προσπάθειες για επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων, ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω θεσμικές και ουσιαστικές αλλαγές για την υλοποίηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση των παιδιών  με αναπηρία μέσα σε ένα σύστημα συνεκπαίδευσης και δια βίου εκπαίδευσης  με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση μίας συμμετοχικής κοινωνίας που αποδέχεται τη διαφορετικότητα και σέβεται τα ατομικά δικαιώματα.

Πηγή: https://www.synigoros.gr/?i=equality.el.reports.835894

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *