Το ωράριο και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την εγκύκλιο της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη 15-6-2020 με θέμα: «Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2020-2021 – Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος – Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2019-2020» έχουν ως εξής:
Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών/ντριών και υποδιευθυντών/ντριών, εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο από το άρθρο 49 νόμου 4547/18 (ΦΕΚ 102Α) διδακτικό τους ωράριο.
Ως προς το εργασιακό ωράριο, σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/1985 (ΦΕΚ 167Α), άρθρο 13, παρ. 8, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5Α), σύμφωνα με την οποία ο/η εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των (6) έξι ωρών την ημέρα ή τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα
Τι αναφέρει το άρθρο 245 του νόμου Γαβρόγλου 4512/2018 για τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών
Με το άρθρο 245 του Νόμου 4512/2018 αντικαταστάθηκε η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) για τα εξωδιδακτικά καθήκοντα εκπαιδευτικών, ως εξής:
«8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ΄ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως:
η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων,
η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων,
η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών,
η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων,
ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών
η επίβλεψη σχολικών γευμάτων,
η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων,
η τήρηση βιβλίων του σχολείου
η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.